تقویت گردش خون با چند توصیه عالی در خانه

تقویت گردش خون با چند توصیه عالی در خانه


منبع: آرگا

115

1398/10/6

16:02


گردش خون ضعیف در دراز مدت سبب ایجاد مشکلات جسمی مختلفی می شود به همین دلیل در سلامت بدن تقویت گردش خون از اهمیت بالایی برخوردار است که استفاده از روش های طبیعی به بهبود گردش خون کمک می کند.

از طریق جریان خون مواد مغذی، اکسیژن و مواد معدنی به بخش های مختلف بدن انتقال داده می شوند که در واقع جریان خون ثابت سبب تسهیل عملکرد اعضای بدن، جریان خون ثابت و رشد سلول ها می شود، همانطور که می دانید مواد غذایی نقش بسیار مهمی در کمک به جریان خون دارند که در ادامه به راهکارهای خانگی جهت تقویت گردش خون می پردازیم.

راهکارهای موثر جهت تسریع گردش خون

تقویت گردش خون با راهکارهای خانگی

به منظور بهبود گردش خون روش های بسیار مفید و موثری وجو دارند که در ادامه با این روش های موثر بیشتر آشنا خواهید شد:

سیر:

همانطور که می دانید سیر از خواص فوق العاده ای برخوردار است و در واقع برای تقویت گردش خون معجون شگفت انگیزی محسوب می شود که سبب جلوگیری از تجمع پلاکت های خون می شود و در نتیجه به کاهش فشار خون کمک می کند اما در صورت از مزه و بوی سیر خوش تان نمی آید می توانید از قرص آن استفاده کنید.

تقویت گردش خون با روش های طبیعی

زنجبیل:

این ادویه پرکاربرد دارای دو آنتی اکسیدان به نام های gingerols و zingerone می باشد که به تسریع گردش خون کمک شایانی می کند بنابراین می توانید از زنجبیل به صورت چای یا به عنوان ادویه در غذاهایتان استفاده کنید.

زردچوبه:

زردچوبه که در علم پزشکی نیز از فواید فوق العاده ای برخوردار است سبب بهبود گردش خون می شود زیرا، دارای ماده ای به نام کورکومین است که از ایجاد پلاک و تشکیل لخته پیشگیری می کند.

روغن نارگیل:

مصرف روزانه دو تا سه قاشق غذا خوری روغن نارگیل به تسکین التهاب عروق خونی کمک کرده و در نتیجه سبب تقویت گردش حون می شود.

روش های خانگی جهت تسریع گردش خون

چای سبز:

چای سبز به دلیل داشتن آنتی اکسیدن ها برای بهبود گردش خون گزینه بسیار مناسبی است و همچنین سبب افزایش میزان اکسید نیتریک خون می شود و در نتیجه به گسترش عروق خون و تسریع جریان خون کمک می کند.

مصرف ماهی چرب:

همانطور می دانید ماهی های چرب دارای مقادیر فراوانی امگا ۳ هستند که سبب افزایش عملکرد سیستم قلب و عروق و بهبود گردش خون می شود، ماهی های چرب عبارتند از : ساردین، ماهی قزل آلا، تن، کلم پیچ و و ماهی خال مخالی.

بهبود گردش خون با روش های موثر

فلفل قرمز هندی:

طبق تحقیقات انجام شده استفاده از غذا های تند به تسریع گردش خون کمک می کند و سبب تقویت عروق و رگ های خون می شوند و در نتیجه قادر خواهند بود خون را به شکل موثرتری به بخش های دیگر بدن برسانند.

انجام حرکات کششی:

از بهترین روش ها به منظور بهبود گردش خون به خصوص پس از نشستن های طولانی حرکت های کششی می باشد که حرکات یوگا در بهبود گردش خون بسیار موثر هستند.

روش های موثر جهت تسریع گردش خون

آب درمانی:

از ساده ترین روش ها به منظور تقویت گردش خون دوش آب گرم، سونا، حمام بخار و جکوزی می باشد زیرا باعث گشاد شدن عروق خونی می شود و در نتیجه سبب بهبود گردش خون در تمام بدن می شود.

هندوانه:

از میوه های بسیار مفید در تسریع گردش خون هندوانه می باشد که به دلیل داشتن ماده ای به نام لیکوپن سبب جلوگیری از تجمع پلاکت در دیواره های عروق خونی می شود.

جعفری:

از سبزیجات بسیار موثر در تقویت گردش خون استفاده از جعفری می باشد که به نسبت سایر سبزیجات دارای مقادیر بالایی ویتامین K است و به سم زدایی بدن نیز کمک شگفت انگیزی می کند و همچنین به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها از بدن در مقابل عفونت محافظت می کند، به خاط داشته باشید این سبزی برای زنان باردار مناسب نمی باشد.

راه های افزایش جریان خون

پیاز:

همانطور که می دانید پیاز حاوی ماده ای به نام آلیسین است که باعث افزایش گردش خون می شود، علاوه بر این میزان دفع مایعات از بدن را افزایش می دهد و در نتیجه سبب کاهش تورم ناشی از گردش خون ضعیف می شود.

کاهش مصرف نمک:

مصرف زیاد نمک سبب سفت شدن عروق خونی می شود که فشار خون بالا و تورم رگ های خونی را به همراه دارد، در نتیجه مانع جریان خون می شود بنابراین مصرف مواد غذایی که دارای مقادیر زیادی سدیم هستند را کاهش دهید.

بهبود گردش خون با کمک روش های خانگی

کاهش مصرف کافئین:

مصرف کافئین سبب کم آبی بدن می شود و به دلیل اینکه هیدراته بودن بدن به افزایش گردش خون کمک می کند بنابراین در مصرف کافئین احتیاط کنید زیرا کافئین جریان خون مغز را کاهش می دهد.

ماساژ:

از دیگر روش های موثر در بهبود گردش خون ماساژ بدن با روغن هایی مانند اسطوخودوس، رزماری و اکالیپتوس می باشد و همچنین به تسکین درد های عضلانی ناشی از گردش خون ضعیف کمک می کند.

تفویت گردش خون با ترفند های خانگی

ترک سیگار:

سیگار کشیدن سبب تنگ شدن رگ های خونی می شود و در نتیجه جریان خون را با مشکل روبه رو می سازد و همچنین سبب افزایش فشار خون و غلیظ شدن خون نیز می شود بنابراین به منظور بهبود گردش خون سیگار را ترک کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتردر زمینه درمان خانگی و طب سنتی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو