آکاایران: چگونه تخم مرغ بلند درست کنیم؟طرز تهیه تخم مرغ استوانه ای چیست؟ چگونه تخم مرغ استوانه ای بلند درست کنیم؟ چگونه تخم مرغ را متفاوت تزئین کنیم؟ این سوالات امروز در هاو کن یو به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد. روش های مختلفی برای تزئین و طبخ متفاوت تخم مرغ وجود دارد ولی امروز در هاو کن یو با یک از متفاوت ترین و البته جالب ترین روش های طبخ و آبپز کردن تخم مرغ با شما هستیم. اگر که می خواهید خانواده و دوستان را کاملا سورپرایز یا غافلگیر کنید با ما همراه باشید.

در این روش شما نه به وسایل عجیب و غریب و خاص و نه مواد خاصی احتیاج دارید همه چیز به چند ظرف موجود در هر آشپزخانه ای و البته چندین تخم مرغ ختم می شود. پس باز هم با خلاقیت در خدمت شما هستیم. اما جالب است بدانید که این نوع تخم مرغ ها برای رستوران های بزگ در برخی از کشور های دنیا به وسیله دستگاه و کارخانه ای تولید می شوند که امروز ما روش همانند شده را در منزل به شما آموزش خواهیم داد.

مواد و وسایل مورد نیاز:

  • تخم مرغ ۶ الی ۱۰ عدد
  • سه ظرف استوانه ای بلند با سایز های بزرگ، متوسط،کوچک
  • درب قابلمه کریستالی
  • آب جوش
  • یک ظرف متوسط(قابلمه)

مراحل:

۱) مهیا کردن وسایل

قبل از هر چیز شما به یک ظرف قابلمه مانند برای داشتن آب جوش نیاز دارید که ذر هر آشپزخانه ای مهیا است. سپس شما به سه ظرف استوانه ای بلند با سایز های متفاوت احتیاج دارید که این سه ظرف به راحتی در داخل یکدیگر قرار بگیرند. ظروف و لوله های متفاوتی برای انجام این کار در هر منزلی موجود است از لیوان های کریستالی بلند تا لوله های مختلف که هر کدام می تواند کار شما را راه بیندازد.

۲) قرار دادن ظرف استوانه ای بزرگ در آب جوش

آکاایران: چگونه تخم مرغ استوانه ای درست کنیم؟

۳) زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا کنید

حال تمام تخم مرغ ها را شکسته و به ترفند های مختلفی که در کانال سایت برای شما آموزش داده شده باید تمام زرده ها را از سفیده جدا کرده و سپس زرده ها را به هم بزنید تا یک مایع یکدست به دست بیاید. البته در انجام این کار زیاد روی نکنید.

چگونه تخم مرغ استوانه ای درست کنیم؟  -آکاچگونه تخم مرغ استوانه ای درست کنیم؟  -آکا

۴) سفید تخم مرغ را داخل استوانه بزرگ بریزید

حال که ظرف بزرگ کمی در آب جوش حرارت دید آن را از ظرف خارج کرده و سپس تمام سفیده تخم مرغ را داخل آن بریزید و مجدادا داخل آب جوش بر گردانید و درب را برعکس برای ثابت نگه داشتن استوانه بزرگ بر روی آن قرار دهید. مدتی مناسب را اجازه دهید تا سفیده تخم مرغ به خوبی در ظرف سفت و محکم شود.

چگونه تخم مرغ استوانه ای درست کنیم؟  -آکاچگونه تخم مرغ استوانه ای درست کنیم؟  -آکا

۵) سفیده را خارج و سوراخ کنید

حال که سفیده تخم مرغ به خوبی خود را گرفت و خوب سفت شد زمان آن رسیده که با استوانه کوچک و نه متوسط یک سوراخ در سفیده ای که در استوانه بزرگ است ایجاد کنید و مرکز آن را خارج کنید چرا که حال باید در آن زرده تخم مرغ را بریزید. پس مرکز استوانه محتوی سفیده را با استوانه کوچک خارج کرده و سپس در فضای ایجاد شده زرده تخم مرغ را بریزید.

چگونه تخم مرغ استوانه ای درست کنیم؟  -آکاچگونه تخم مرغ استوانه ای درست کنیم؟  -آکا

۶) مجدد در آب جوش قرار دهید

زمانی که زرده را داخل سفیده ریختید مجدد ظرف را داخل قابلمه آب جوش قرار دهید و درب قابلمه را برعکس برای ثابت نگه داشتن استوانه بر روی آن قرار دهید واجازه دهید همانند تخم مرغ آبپز زرده هم همانند سفیده سفت شود.

چگونه تخم مرغ استوانه ای درست کنیم؟  -آکاچگونه تخم مرغ استوانه ای درست کنیم؟  -آکا

۷) از استوانه متوسط استفاده کنید

حال به نوعی کار شما به پایان رسیده است ولی زمانی که قصد خارج کردن این سفیده و زرده را داشته باشید احتمالا هم به مشکل می خورید و هم اینکه دیواره خارجی سفیده خیلی سیقلی و صاف نیست. برای اتمام کار به بهترین نحو از همان استوانه متوسط کمک میگیریم که بهتر است دارای لبه های نازک و تیز باشد و ترجیحا فلزی و سایز آن باید به صورتی باشد که زمانی که آن را داخل سفیده می کنید با فاصله از زرده، یک برش استوانه ای از سفیده و زرده به ما بدهد. سپس آن راجدا د اخل ظرف قرار دهید و سر و ته آن را برش و سپس تزئین کنید.

چگونه تخم مرغ استوانه ای درست کنیم؟  -آکاچگونه تخم مرغ استوانه ای درست کنیم؟  -آکا

در ادامه برای کامل کردن آموزش مطابق معمول فابل ویدئویی این آموزش جذاب را هم در زیر برای شما کاربران عزیز هاو کن یو مهیا کرده ایم.

منبع: هاو کن یو

منبع :

چگونه تخم مرغ استوانه ای درست کنیم؟  | خانه داری