جاذبه های گردشگری شهر تهران

منبع: همگردی

238

1398/10/6

21:44


کلان شهر تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی فراوانی است و تنها به برج میلاد و برج آزادی ختم نمی شود. تهران گردی و آشنایی با جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی تهران می تواند بسیار لذت بخش باشد و ساعاتی افراد را از هیاهو زندگی پر مشغله امروزی رها نماید. با مستر بلیط همراه باشید تا با اماکن دیدنی تهران بیشتر آشنا شوید و برای سفر به این شهر از بلیط هواپیما تهران استفاده کنید.

جاذبه های گردشگری و اماکن دیدنی تهران

عمارت مسعودیه

باغ عمارت مسعودیه در میدان بهارستان تهران واقع شده است. این بنا به دستور مسعود میرزا حاکم اصفهان ساخته شده و قدمت آن به دوره قاجار باز می گردد. عمارت مسعودیه دارای مساحتی حدود 4000 متر مربع است و از دو بخش بیرونی و اندرونی تشکیل شده که در ساخت آن از سبک معماری منحصر به فردی استفاده شده است.

باغ موزه هنر ایرانی

این بنا مربوط به دوران پهلوی اول می باشد و در منطقه الهیه تهران قرار گرفته است. این باغ در گذشته در اختیار خانه سینما بود، اما در سال 1386 تغییر کاربری یافت و به باغ موزه تبدیل شد و امروزه دارای بخش های نگارخانه، کارگاه های هنری، پخش فیلم و فروشگاه محصولات فرهنگی می باشد.

کاخ نیاوران

کاخ نیاوران از زیباترین کاخ های تهران محسوب می شود و جز مقاصد اصلی تورهای تهران گردی است. این کاخ در میدان شهید باهنر(نیاوران) واقع شده است.

کاخ نیاوران

بام شهر

شهرک بام تهران در شمالی ترین قسمت سعادت آباد واقع شده است و به دلیل آب و هوای بسیار خوب آن منطقه و نزدیکی به دامنه کوه مجموعه های تفریحی و توریستی فراوانی در کنار برج های آن منطقه ساخته شده است که می تواند اوقات خوشی را برای شهروندان رقم بزند.

کاخ موزه گلستان

کاخ موزه گلستان یکی از مشهورترین جاذبه های تهران است که بسیار زیباست. این کاخ موزه در یک فضای بسیار دلنشین واقع شده است و بازدیدکنندگان می توانند علاوه بر تماشای قسمت های داخلی موزه از فضای محوطه کاخ نیز لذت ببرند.

کاخ سعدآباد

مجموعه تاریخی کاخ سعد آباد که در خیابان زعفرانیه تهران واقع شده است علاوه بر بخش های داخلی بسیار زیبا، این عمارت دارای محوطه بیرونی ومنظره خیره کننده ای است که می تواند نظر هر بیننده ای را به خود جلب نماید.

برج میلاد

یکی از مهمترین جاذبه های تهران برج میلاد با ارتفاع 345 متر می باشد. این برج بلندترین برج ایران و نوزدهمین سازه بلند نامتکی جهان می باشد. درون این برج امکانات تفریحی فراوانی وجود دارد مانند سینما سه بعدی، فودکورت، فروشگاه و .. که بازدید از آن می تواند تجربه جالبی باشد.

پل طبیعت

می توان گفت مدرن ترین جاذبه گردشگری تهران همین پل است که در پارک آب و آتش واقع شده است. پیاده روی بر روی پل طبیعت مشاهده محوطه اطراف بسیار لذت بخش است و می تواند مکان مناسبی برای دیدارهای دوستانه باشد.

دریاچه چیتگر

دریاچه مصنوعی چیتگر با 130 هکتار مساحت در شمال غرب تهران احداث شده است و می تواند مکان مناسبی برای تفریح در روزهای تعطیل باشد. این دریاچه با اسکله قایقرانی، باشگاه ورزش های آبی، جزایر تفریحی و چشم انداز فوق العاده طرفداران بسیاری دارد.

دریاچه چیتگر

برج آزادی

برج آزادی که از آن به عنوان نماد تهران یاد می کنند در ساخت آن از تلفیق معماری دوران ساسانی و معماری اسلامی استفاده است و این برج به منظور یادبود جشن 2500 ساله پادشاهی احداث شد. در داخل برج آزادی بخشی به یک موزه اختصاص داده شده است که پیشنهاد می کنیم حتما از آن دیدن نمایید.

خانه موزه مقدم

در دوران قاجار خاندان احتساب الملک که از درباریان بودند در این خانه زندگی می کردند. خانه موزه مقدم در نهایت به فرزند محمد تقی خان احتساب الملک یعنی دکتر محسن مقدم رسید. او استاد باستان شناس دانشگاه تهران بود که با همسرش تصمیم گرفتند خانه پدری خود را به موزه تبدیل کنند و آثار تاریخی و با ارزش را از سراسر ایران در آن جمع آوردی نمایند. آن ها در سال 1351 این موزه زیبا را به دانشگاه تهران تقدیم کردند.

باغ پرندگان

این پارک در شمال شرقی تهران در جنگل لویزان واقع شده است و دارای دو فاز جداگانه به منظور نگهداری پرندگان است. فاز اول آن به پرندگانی اختصاص دارد که قادر به پرواز کردن نیستند اما فاز دوم آن مختص پرندگانی است که پرواز می کنند و به مراقبت بیشتری احتیاج دارند.

سافاری پارک وحشت چیتگر

این قسمت از پارک چیتگر بسیار هیچان انگیز است و در واقع فضایی ماژولار می باشد که تعدادی ژانر وحشت را به تصویر می کشد. افرادی که می خواهند وارد این سافارای شوند باید از تونل متحرک، شکنجه گاه بدکاران، سرزمین مردگان، اتاق سوسک و حشرات وحشی و گذرگاه جهنم و .. عبور کنند.

باشگاه انقلاب

این جاذبه گردشگری در میان جوانان طرفداران بسیاری دارد، امکانات رفاهی و تفرحی متعددی که در این باشگاه وجود دارد نظر افراد زیادی را به خود جلب می کند، از این رو می تواند لحظات شاد و لذت بخشی را برای جوانان فراهم آورد.

آبشار کلوگان

این آبشار زیبا که جز جاذبه های طبیعی تهران محسوب می شود در منطقه شمیرانات تهران واقع شده و در فصل بهار و تابستان دارای طبیعت چشم نواز و خیره کننده ای است. آبشار کلوگان بالغ 35 متر از سطح زمین ارتفاع دارد و به دلیل حوضچه ای که در پایین آبشار وجود دارد می تواند مکان مناسبی برای آب تنی و بازی در ایام گرم سال باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو