تهیه 

چای و قهوه یخی

دستور تهیه چای و قهوه یخی

 

طرز تهیه چای و قهوه یخی :

*. آکاایران : سپس چند قطعه یخ را به چای یا قهوه بیفزایید تا خوب سرد شوند. برای اینکه این نوشیدنی ها هنگام خوردن و با ذوب شدن یخ ها آبکی و بی مزه نشوند بهتر است از قبل مقداری چای که به این ترتیب آماده شده یا قهوه را در قالب های یخ بریزید و بگذارید کاملاً یخ بزند.

*. سپس از قطعات یخ زده چای یا قهوه برای خنک کردن چای یخی یا قهوه یخی بهره بگیرید. قهوه یخی را می توانید با شیر هم تهیه کنید. در این صورت فقط کافی است جای آب از شیر استفاده کنید یا اگر شیر در خانه ندارید از پودر کافی میت استفاده نمایید.

*. .غلب ما در تابستان با مخلوط کردن طالبی یا گرمک با یخ و در صورت نیاز کمی شکر در مخلوط کن نوشیدنی خنکی برای پذیرایی از اعضای خانواده و مهمانان تهیه می کنیم. این کار با سایر میوه هایی که بافت نرم دارند مثل توت فرنگی و هلو نیز امکان پذیر است.

*. با مخلوط کردن برخی از میوه ها با هم نیز می توان نوشیدنی های میوه ای با طعم های متفاوت درست کرد. فقط توجه داشته باشید که همه این نوشیدنی ها باید در همان زمان سرو تهیه شوند و بلافاصله سرو شوند زیرا ذوب شدن یخ در آنها باعث ضعیف شدن طعمشان و جدا شدن بافت میوه از آب می شود.

 

خواص قهوه :

*. سردرد را برطرف می کند.

*. مسمومیت های ناشی از مصرف الکل زیاد را درمان می کند.

*. برای برطرف کردن یرقان مفید است.

*. ادرار آور است.

*. در درمان سرفه ای که با بلغم همراه باشد موثر است.

*. دردهای عصبی را درمان می کند.

*. در درمان سیاه سرفه مفید است.

 

اختصاصی آکاایران