آکاایران به نقل از لاپلاس :
گلدان گل

به طور حتم در اتاق شما یک گلدان کوچک یا بزرگ پیدا می شود. هفته ای یک بار برای گلدان این اتاق گل بخرید. تحقیقات نشان می دهند زنانی که در محل کار و نزدیک خود گلدانی از گل طبیعی دارند، احساس آرامش بیشتری می کنند. تصور کنید که خوابیدن در کنار یک گلدان گل تازه چقدر می تواند آرام بخش باشد. این پیشنهاد برای خانم هایی که خانه دار هستند و حتی در طول روز هم مدتی را در اتاق خواب سپری می کنند، کارساز تر است.

اسانس های معطر

فضای اتاق را با اسانس های معطر خوشبو کنید. تحقیقات نشان می دهد که اسانس های معطر موجب کاهش استرس می شوند. استشمام یک رایحه ملایم پیش از خواب، بی تردید تاثیر زیادی در ایجاد آرامش خواهد داشت. ما به شما چند راه ساده پیشنهاد می کنیم که می تواند به شما در خوشبو کردن اتاقتان کمک کند.
یک محفظه شیشه ای تهیه کنید و مجموعه ای از گل های خشک معطر را در آن بریزید. این گل های خشک و رنگی، می تواند مانند اسانس های معطر، فضای اتاق را خوشبو کند.
۵۰ میلی لیتر آب را با یک یا دو قطره از اسانس مورد علاقه تان مخلوط کنید و آن را در یک اسپری آب پاش بریزید. با اسپری کردن آن در هوا، فضای اتاق را خوشبو و دلنشین کنید.

از اسانس های آرام بخش استفاده کنید. ترنج، بابونه، استوقدوس، سنبل، لیمو، مرزنگوش و پرتقال اسانس هایی ملایم و خوشبو دارند...

خانه ای برای کتاب

کتاب ها و مجله ها هم، به این بی نظمی دامن می زنند. برای کتاب های بی سرپناه که به دلیل بی خانمانی از گرد و خاک پوشیده می شوند، یک قفسه کوچک بخرید و آن را جایی نزدیک تخت جانمایی کنید.

آبی ضد استرس

اگر دنبال رنگی برای پرده اتاق یا لوازم دکوری هستید، رنگ آبی را انتخاب کنید. دانشمندان معتقدند که رنگ آبی روی سیستم عصبی خودکار تاثیر می گذارد. همان قسمتی که بدون کنترل آگاهانه ما کار می کند. سرعت ضربان قلب و فشار خون را کاهش می دهد وتنفس را آهسته و منظم می کند.
روانشناسی رنگ ها می گوید رنگ آبی نه تنها تاثیر بسزایی در آرامش و احساس راحتی دارد بلکه به خوابی پر از آرامش و آرام کمک می کند. اگر دیوار اتاق تان نیازی به رنگ ندارد یا رنگ زدن مجدد برای تان مقدور نیست از برچسب های مخصوص دیوار که آبی رنگند یا از ملحفه ها و موکت های آبی رنگ استفاده کنید. مجسمه ها و گلدان های آبی نیز بد نیستند.

آویزهای آونگ دار سقفی

این آویزها که به فنگ شای هم معروفند، به رسیدن هماهنگی بین روح و محیط فیزیکی کمک می کند. بر اساس این اصل قدیمی، قرار دادن مناسب این عنصر در اتاق موجب به وجود آمدن جریان انرژی و تعادل نیرو می شود.

ریخت و پاش ممنوع!

اتاق تمیز و مرتب، تسکین دهنده روح و ذهن شماست. به هم ریختگی ها را به سرعت مرتب کنید. البته پیشگیری از آشفتگی کارسازتر است. وقتی که وارد خانه می شوید، به جای اینکه لباس ها را روی دسته صندلی ها و تخت بیندازید،آنها را به جالباسی آویزان کنید یا اینکه در رخت آویز مخصوص خود قرار دهید. این جابه جایی مختصر بسیار راحت تر از مرتب کردن انبوهی از لباس های درهم و برهم است.

جانمایی تخت

پزشکان درباره نحوه قرارگیری تخت خواب در اتاق توصیه می کنند که تخت را در اتاق طوری قرار دهید که وقتی روی آن دراز می کشید پنجره در سمت راست تان باشد. زیرا وقتی از خواب بیدار می شوید این چیدمان به شما انرژی مثبت می دهد. اگر کار شما طوری است که باید آن را در خانه انجام دهید، اتاق خواب فضای مناسبی برای این کار نیست. برای کاهش استرس مربوط به کار، میز تحریر و کامپیوتر را بیرون از اتاق خواب قرار دهید.