آکاایران: روش دم کردن چای سبز

دم کردن چای سبز : احتمالا شما هم حداقل یک بار چای سبز نوشیده اید. اگر هم به دلایلی چون دارا بودن خواص چربی سوز و آنتی اکسیدان آن را در رژیم غذایی روزانه خود گنجانده اید، احتمالا یا مانند چای سیاه آن را دم می کنید و یا چای کیسه ای سبز را در داخل یک لیوان قرار داده، آب جوش را روی آن ریخته و پس از گذشت اندک زمانی، چای کیسه ای را از لیوان خارج کرده و آن را می نوشید.

آموزش دم کردن چای سبز

اما محققان اخیرا دریافته اند که این روش دم کردن چای سبز با استفاده از چای کیسه ای کاملا اشتباه است و حتی بر روی مزه چای نیز اثر می گذارد. آنها بر این باورند که روش صحیح دم کردن چای آن است که ۸۰ درصد لیوان خود را با آب جوش پرکرده و حدود ۱۶ میلی لیتر آب سرد را روی سطح فوقانی لیوان بریزید.

«جاناتان بنسون»، از متخصصان بررسی چای در مصاحبه ای چنین می گوید: “یکی از دلایلی که چای سبز در بریتانیا، محبوبیت چندانی ندارد، این است که نخستین باری که چای کیسه ای سبز به این کشور وارد شد، مردم آن را در داخل لیوان های شان انداخته و روی آن نیز آب جوش می ریختند. سپس چند دقیقه ای صبر می کردند و چای کیسه ای را دور می انداختند.”

حتما بخوانید :  کادوی ولنتاین ، تزیین کادو برای روز ولنتاین ، هدیه های روز ولنتاین

دم کردن چای سبز با روش علمی و صحیح را اینجا یاد بگیرید  آموزش  -آکادم کردن چای سبز با روش علمی و صحیح را اینجا یاد بگیرید  آموزش  -آکا

چای سبز

وی ادامه می دهد: “چای ترکیبی به نام «کاتچین» دارد که طعم و مزه اصلی چای به دلیل وجود همین ترکیب است. اگرچه این ماده طعم بسیار خوبی به چای می دهد اما مقدار بیش از اندازه آن به مزه بسیار گس چای می انجامد. برای پرهیز از چنین مزه نامطلوبی بهتر است تنها از آب بسیار جوش برای دم کردن چای استفاده نکنید.

جاناتان پیشنهاد می کند ۸۰ درصد آب جوش را روی چای کیسه ای ریخته و تنها چند دقیقه آن را در داخل لیوان قرار دهید، سپس چای کیسه ای را از داخل لیوان خارج کرده و ۱۶ میلی لیتر آب سرد بر روی سطح فوقانی آن بیافزایید. وی این ترکیب را چای واقعی قلمداد می کند. وی اذعان می دارد برای دم کردن سایر چای ها از جمله چای کاملیا سیننسیس، چای سفید و چای اولونگ نیز می توان از همین روش استفاده کرد.

دم کردن چای سبز با روش علمی و صحیح را اینجا یاد بگیرید  آموزش  -آکادم کردن چای سبز با روش علمی و صحیح را اینجا یاد بگیرید  آموزش  -آکا

.

منبع :

دم کردن چای سبز با روش علمی و صحیح را اینجا یاد بگیرید آموزش  | خانه داری