آکاایران: بهداشت را در محیط آشپزخانه رعایت کنید

آکاایران: آلودگی هایی که در آشپزخانه وجود دارد

بهداشت را در محیط آشپزخانه رعایت کنید

اختصاصیآکا ایران:  

وقتی درباره یک بیماری که به دلیل آلودگی  ایجاد می شود چیزی می شنوید ، سریعا ذهن تان به طرف رستوران ها و فست فودهای غیربهداشتی می رود ؛ هیچ وقت فکر نمی کنید که این آلودگی ها ممکن است در آشپزخانه منزل تان هم وجود داشته باشد . در ادامه به منابع اصلی آلودگی در آشپزخانه اشاره می کنیم ...

آلودگی ناشی از حوله آشپزخانه

حوله آشپزخانه می تواند محل تجمع آلودگی ها باشد . گاهی ممکن است بدون این که دست هایتان را با صابون بشویید ، با حوله آنها را خشک کنید و بعد از شستن دستها با همان حوله آنها را خشک کنید و به این صورت آلودگی را به دست هایتان منتقل کنید . گاهی از همین حوله برای خشک کردن ظرف ها استفاده می شود . برای حفظ بهداشت باید برای خشک کردن دست ها ، خشک کردن ظرف ها ، پاک کردن ظرفشویی و ... از حوله های جداگانه استفاده کنید .

آلودگی ناشی از دست ها

شست و شوی دست ها قبل از کار و در حین کار از ورود آلودگی در آشپزخانه جلوگیری می کند . تنها شست و شوی دست ها با آب کافی نیست ، باید به خوبی دست هایتان را با آب و صابون بشویید . وقتی می خواهید دست هایتان را بشویید ، قبل از آن به شیر آب دست زده اید و ممکن است آلودگی به شیر منتقل شود ، پس بعد از شستن دست ها باید شیر آب را هم بشویید .

آلودگی ناشی از تخته گوشت

وقتی از یک تخته مشترک برای خرد کردن سبزیجات و گوشت استفاده می کنید ، باید بعد از تمام شدن کارتان آن را با آب گرم و صابون خوب بشویید . علاوه بر آن وقتی تخته ساییده می شود و در آن بریدگی هایی ایجاد می شود ، تخته دیگری را جایگزین کنید .

آلودگی ناشی از اسفنج ظرفشویی

اسفنج ظرفشویی می تواند به راحتی باکتری های زیادی را در خود رشد دهد . بهترین کار این است که هر روز به مدت 20 ثانیه اسفنج را در مایکروویو قرار دهید تا باکتری های آن از بین برود .

آلودگی ناشی از موبایل و تبلت

ممکن است موبایل و تبلت را با خودتان داخل آشپزخانه هم ببرید ، به این صورت به راحتی انواع باکتری ها و میکروارگانیسم ها را منتقل می دهید . اگر میان پخت و پز موبایل تان را چک می کنید ، یادتان باشد دست هایتان را دوباره بشویید و به آشپزی ادامه دهید .

 

منبع :

آلودگی هایی که در آشپزخانه وجود دارد  | خانه داری