آکاایران: طرز تهیه باقلوا پسته ای

آکاایران:  

طرز تهیه باقلوا پسته ای ، مواد لازم :

  خمیر یوفکای مخصوص باقلوا ۲۵ عدد
روغن محلی ۵۰ گرم
کره یا مارگارین ۱۰۰ گرم
پسته خرد شده ۳۵۰ گرم
هل ۱ ق س

مواد لازم برای شربت:
شکر ۵ پیمانه
آب ۴ پیمانه
لیمو ۱ ق م

طرز تهیه باقلوا پسته ای :

۱- شکر، آب و آب لیمو را روی حرارت به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و کنار بگذارید تا سرد شود فر را با درجه حرارت ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود مارگارین و روغن جامد حیوانی را روی حرارت آب کنید.

۲- خمیر یوفکا را از فریزر خارج کرده و میگذاریم تا از حالت انجماد خارج شود . (برای استفاده از خمیر یوفکای منجمد شده بهترین راه این است که حداقل ۱۲ ساعت قبل از استفاده، خمیر را از فریزر خارج کرده و درون یخچال نگهداری کنیم تا خمیر به آرامی از حالت انجماد خارج شود، این کار باعث می شود تا سطح خمیرهای داخل بسته کمتر خیس شده و خمیر راحت تر بصورت لایه لایه شود و یا اینکه یک تا دو ساعت قبل از مصرف بسته را از فریزر خارج کرده و در دمای محیط قرار داده و در روی بسته با تیغ یک شکاف ۳ تا ۴ سانتی ایجاد کنید تا هوا به مقدار بسیار جزیی وارد بسته شود. (در نظر داشته باشید که درب بسته را باز نکنید).

۳- یکی از یوفکا ها را باز کنید و با برس روی آن روغن آب شده را بمالید… روی آن یوفکا ی دیگری بیاندازید.

۴- دوباره روغن بمالید. پسته را روی یوفکای دوم که روغن مالیده اید بپاشید

۵- دوباره یک لایه یوفکا روی پسته ها باز کنید. و روی لایه آخر را نیز روغن بمالید. از یک طرف شروع به پیچیدن و رول کردن یوفکاها کنید، توجه کنید که باید کاملاً سفت پیچیده شود.

۶- باقی مواد را به همین شکل تهیه کنید و رولها را به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید. از یخچال بیرون آورده و به ضخامت دلخواه برش بزنید و تکه ها را داخل سینی فر بچینید.

۷- حتماً باید بصورت فشرده در سینی چیده شود و لابلای آن ها خالی نماند… سینی را در فری که از قبل با حرارت ۱۸۰ درجه گرم کرده ایم قرار میدهیم و زمانی که روی باقلوای پسته طلایی شد از فر بیرون میاوریم.

۸- بلافاصله وقتی داغ است شربت ولرم خنک شده را روی آنها ریخته می شود … تمام شربت را بریزید و زمان دهید تا جذب شود.

۹- شیرینی شما آماده است .

طرز تهیه باقلوا پسته ای  -آکاطرز تهیه باقلوا پسته ای  -آکا

این باقلوا با خامه خیلی خوشمزه می شود .

.

منبع :

طرز تهیه باقلوا پسته ای