بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در نخستین ساعات امروز (۸ دی ماه) با حضور شرایط مساعد جوی طی ساعات گذشته با آغاز تردد خودروها شاهد افزایش غلظت ذرات معلق خواهیم بود. هرچند کیفیت هوای شهر تهران در محدوده سالم قرار خواهد گرفت.

با تداوم ناپایداری جوی و افزایش سرعت باد در طول روز شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم می‌شود و انتظار می‌رود در بیشتر مناطق کیفیت هوا در وضعیت مطلوب باقی بماند. با افزایش ترافیک شبانگاهی احتمال می‌رود بر غلظت ذرات معلق نسبت به شب گذشته افزوده شود، بااین‌حال با وزش باد مؤثر تا اواخر وقت امروز (۸ دی ماه) پراکندگی آلاینده‌ها و برقراری شرایط مطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

در صبحگاه فردا (۹ دی ماه) آغاز تردد خودروها سبب افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود و در مناطق پرتردد کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست. همچنین در طول روز با کاهش سرعت باد شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها محدود می‌شود بنابراین در اواخر وقت دوشنبه احتمال می‌رود که به‌ویژه در ساعات اوج ترافیک در مناطق پرتردد با افزایش غلظت ذرات معلق نسبت به شب گذشته روبه‌رو شویم که کاهش نسبی کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۷ و هوا در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون ۶۶ و هوا در شرایط سالم است.