مراقبت از پوست خشک در زمستان

مراقبت از پوست خشک در زمستان


منبع: زیبامون

262

1398/10/8

16:23


در این بخش از زیبامون بهتون اموزش میدیم چطور از پوست حساستون در فصل سرما مراقبت کنید.

مراقبت از پوست خشک در زمستان

با رسیدن فصل زمستان و تاثیرات هوای سرد بر روی پوست احتمالا اگه پوست حساسی دارید تا حالا تمام مقاله های مراقبت از پوست خشک و درمانش رو خوندید و زیر و رو کردید. یه پوست خشک میتونه واقعا ازاردهنده باشه. ارایش روی این پوست خوب نمیشینه و حتی ممکنه با سوزش و خارش عذابتون بده. تو این مقاله میتونید همراه زیبامون بشید تا براتون اشتباهات رایجی رو که ممکنه در این فصل برای رسیدگی به پوست خشکتون بهش دست بزنید براتون شرح بدیم تا با بی احتیاطی به پوستتون اسیب بیشتری نزنید.

تا به حال به این فکر کردید که چرا تا هوا سرد میشه و فصل سرما میرسه پوستتون شروع به اذیتتون میکنه؟ احتمالا شما هم با این مشکلات تا به حال حداقل یک بار روبرو شدید که پوستتون پوسته پوسته و خشک میشه و با هر لمس سوزش میوفته. متاسفانه این مشکلات رو خیلی ها تو فصل سرما تجربه میکنند و فرار ازش هم ممکن نیست. ولی سوال اینجاست که اگه همه تلاشتون رو برای رفع این مشکل از استفاده از انواع ماسک ها و محصولات مرطوب کننده تا ابرسانی های مختلف به پوست انجام دادید پس کجای کار رو اشتباه رفتید که هنوز هم پوستتون خشکه و مشکلش برطرف نشده؟ متاسفانه فقط انجام دادن این کارها قرار نیست مشکل خشکی و کم ابی پوست در زمستان رو برطرف کنه. خیلی از خانوم ها روحشون هم خبر نداره که مراقبت از پوست و در کل محصولات مراقبت از پوست در زمستان کاملا متفاوت با فصل های دیگه هستند و همون روتین قبلیشون رو دنبال میکنند.مسلما محصول و روشی که در تابستان براتون به شدت خوب عمل میکرده قرار نیست موقع فصل سرما نیز کارتون رو راه بندازه. در ادامه براتون یه لیست کوچیک از کارهایی که احتمالا دارید برای مراقبت از پوستتون در فصل سرما اشتباه انجام میدید رو اماده کردیم. بعد از خوندن این مطلب احتمالا قراره ریشه خشکی پوستتون رو پیدا کنید پس با ما همراه باشید.

خشکی پوست

اشتباهات رسیدگی به پوست خشک در زمستان

 

  • اشتباه شماره یک : استفاده از لوسیون در زمستان

استفاده از لوسیون در سایر فصل های سال هیچ مشکلی نداره و در واقع توصیه هم میشه. لوسیون ها سبک هستن و قدرت ابرسانی بالایی دارند و باعث نمیشن روی پوستتون حس سنگینی یا چربی کنید. اما وقتی فصل سرما میشه دیگه قرار نیست لوسیون ها براتون اپشن مناسبی باشند. شما در فصل زمستان برای مراقبت از پوست حساستون نیاز به یه محصول سنگین تر و ابرسان تر دارید. محصولی که بتونه در سوز سرما و هوای خشک پوستتون چرب نگه داره و نذاره خشکی هوا به لایه رویی پوستتون اسیب بزنه. از مرطوب کننده ای استفاده کنید که پایه چربی داشته باشه و حالت کرمی نیز داشته باشه. بیخیال استفاده از لوسیونی که هنوز از تابستون داریدش بشید. اگه پوست خشکی دارید که تو زمستون حساس تر و اسیب پذیر تر هم میشه مقدار استفاده اتون از کرمی که خریدید رو دو برابر کنید. فرض کنید اون کرم یه سپر دفاعیه که روی پوستتون قرار میدید تا ازش در برابر هوای سرد و خشک مراقبت کنه پس خساست به خرج ندید و حسابی صورتتون رو با کرمی که انتخاب کردید چرب کنید. فقط یه پوست چرب و تغذیه شده میتونه تو هوای سرد زمستون دووم بیاره و به درخشیدن ادامه بده.

خشکی پوست

  • اشتباه شماره دو : چک نکردن مواد سازنده محصولی که میخرید.

ممکنه مرطوب کننده و یا کرم صورتی که استفاده میکنید فرمول سنگین و خاصی داشته باشه و با کلی احتیاط و البته یه قیمت بالا خریده باشیدش اما ممکنه درون این فرمول سنگین و مواد سازنده کرم صورتتون موادی باشه که باعث مات شدنش بشه ، یا روغن پوستتون رو بکشه و یا خود محصول بدون روغن باشه و یا باعث بشه خاصیت ابرسانیش کم بشه. این موارد میتونن باعث بشن که به جای اینکه پوست شما در زمستون تغذیه بشه برعکس خشک تر بشه و مشکلات جدی پیدا کنه. مهم ترین اصل برای کرم و لوازم ارایشی ای که در زمستان استفاده میشه اصل چرب بودن و قابلیت ابرسانی داشتنه. اگه یه ماده ارایشی این قابلیت ها رو نداشته باشه به سادگی در فصل سرما بی استفاده میشه. پس قبل از اینکه اقدام به خرید هر گونه ماده ارایشی و یا کرم های مرطوب کننده در فصل سرما بکنید با یه متخصص پوست مشورت کنید و یا در اینترنت جستجو کنید تا مطمئن بشید موادی که در زمستان برای پوست مضر هستند در محصولی که میخواید خریداری کنید وجود نداره و بعد اقدام به خرید کنید. مسلما نمیخواید محصولی بخرید که بعد یه مدت به پوستتون اسیب میزنه و مجبور میشید کنار بذاریدش.

خشکی پوست

  • اشتباه شماره سه : استفاده نکردن از مرطوب کننده درست بعد از حمام و دوش

ممکنه از اون اشخاصی باشید که مشکل خشکی پوست دارند ولی وقتی از حمام خارج میشن ترجیح میدن تا یه تایمی حس تازگی و تمیزی ای که حمام باعثش شده رو تا یه مدتی روی پوستشون حفظ کنند و چیزی به صورتشون نزنند. این رفتار توی فصل تابستون کاملا میتونه معقول و طبیعی باشه و اسیبی هم به پوستتون نمیرسونه اما فراموش نکنید که دیگه هوا سرد شده و شرایط هم تغییر کرده. حالا پوست شما در شرایط حساس تر و سخت تری قرار گرفته و در نتیجه نیازه باهاش متفاوت تر هم برخورد بشه. پوست شما چه قبل و چه بعد از حمام نیاز داره همواره مرطوب و چرب باشه. چون همونطور که گفتیم فقط یه پوست چرب توی زمستون بدون مشکل دووم میاره. در ضمن وقتی از حموم خارج میشید پوستتون به خاطر رطوبتی که در حمام دریافت کرده منافذ بازتری نسبت به قبل از حمام داره و این باعث میشه اگه بهش همون موقع مرطوب کننده بزنید بهتر هم جذبش کنه. در واقع برای افرادی که پوست خشک و حساسشون تو زمستون بدتر هم شده مرطوب کننده بعد از دوش گرفتن معجزه میکنه. تاثیر این روش چند برابر استفاده از مرطوب کننده در حالت عادیه و باعث میشه پوست شما تا چند ساعت بعدی هم چربی خودش رو حفظ کنه. پس دست از تردید و تنبلی بردارید و به محض خروج از حموم حسابی از مرطوب کننده اتون استفاده کنید تا پوستتون رو بیمه کنید.

مراقبت از پوست خشک

  • اشتباه شماره چهار : استفاده نکردن از یک پاک کننده صورت که قدرت مرطوب کنندگی دارد.

وقتی حرف از پاک کننده های ارایش و یا تونر ها و تمیز کننده های پوست میشه مسلما اکثر خانوم ها دنبال موردی هستند که بتونه حسابی پوستشون رو تمیز کنه و کمکشون کنه از شر چربی های اضافی پوست هم راحت بشن. یه تمیز کننده خوب تو چشم همه قدرت تمیز کنندگی بالایی داره و پوست رو از الودگی ها و باقی مونده لوازم ارایشی پاک میکنه و در ضمن چربی و سلول های مرده پوست رو هم تمیز میکنه و حتی یه کم در بهترین حالت پوستتون رو لایه برداری میکنه. اما تمام این موارد برای وقتیه که هوا سرد نشده و شرایط و روتین مراقبت از پوستتون هم در حالت عادی قرار داره. همونطور که در اول این مقاله گفته شد با سرد شدن هوا شرایط نگهداری از پوست کاملا عوض میشه. شما در زمستان نیاز دارید دنبال یه تمیز کننده جدید با قابلیت های متفاوت باشید. شما دیگه به تمیز کننده ای نیاز دارید که ارایش و کثیفی رو از صورتتون پاک کنه و بذاره پوستتون نفس بکشه اما چربی طبیعی پوستتون رو نگیره. برای انتخاب همچین تمیز کننده ای شما مجددا لازمه مواد تشکیل دهنده اون رو قبل از خرید با دقت چک کنید و تمیز کننده ای رو انتخاب کنید که اول از هر چیزی قدرت مرطوب کنندگی و ابرسانی بالایی داشته باشه. در کنار این قدرت بتونه PH پوستتون رو به خوبی تنظیم کنه و همچنین چربی طبیعی پوستتون رو هم نگیره. پیدا کردن همچین تمیز کننده ای شاید در اول سخت به نظر برسه اما با یه کم جستجو میتونید بهش دست پیدا کنید.

مراقبت از پوست خشک

  • برای مراقبت از پوست در زمستان چه کنیم؟

همونطور که بالاتر گفتیم پوست شما در زمستان اسیب پذیرتر میشه و به همین خاطر امکان خشکی زدنش به مراتب ببشتر از سایر فصوله. به همین دلیل باید با چند تا اصول ساده ازش مراقبت کنیم.

  • طول زمستان ضروریه که از کرم های چرب استفاده کنیم و پوستمون رو همیشه مرطوب نگه داریم. رطوبت پوست در زمستان اصلیه که اولویت اول همه خانوم ها هنگام مراقبت های پوستی باشه.اینکه پوست به اندازه کافی تغذیه بشه و یا بهش ابرسانی مناسب بشه یه امر مهمه. میتونید از روغن های طبیعی مثل روغن بادام یا اووکادو استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

مراقبت از پوست خشک

  • نکنید چون افتاب کمتر شده دیگه نیازی به استفاده از ضد افتاب نیست.اشعه ماورای بنفش در زمستان هم میتونه به پوست شما اسیب بزنه و بهتره حتما از کرم های ضد افتابی که مرطوب کننده هم هستند استفاده کنید.
  • زمستان نیازه که توجه ویژه تری به رژیم غذاییتون داشته باشید. یه رژیم غدایی خوب به پوست شما کمک میکنه قوی تر باشه. سبزیجات زیاد بخورید چون اب زیادی دارند و مرکبات زیاد بخورید چون نیاز به ویتامین c دارید.
  • روزانه یه تایمی رو به ورزش کردن اختصاص بدید. هر ورزشی که کنید روی سلامت و زیبایی پوستتون تاثیر مستقیم داره. پس توی روتین روزانه اتون یه تایمی رو حتما بهش اختصاص بدید و تنبلی نکنید.
  • دوش بگیرید. حمام و اب گرم کمک زیادی میتونه به پوستتون بکنه. ولی از اب داغ استفاده نکنید چون به پوست صدمه میزنه. اب ولرم برای یه حمام خوب مناسب تره.
  • ماسک های زیبایی استفاده کنید تا پوستتون رو تغذیه کنید. نیاز دارید PH پوستتون رو تنظیم کنید تا هم کمتر اسیب ببینه و هم سریعتر ترمیم بشه. ماسک های طبیعی و خونگی درست کنید تا تاثیر چندبرابری هم داشته باشند.

چند روش خانگی درمان پوست خشک در زمستان

مراقبت از پوست خشک در زمستان

  • استفاده از روغن زیتون و کرچک : یه قاشق غذاخوری از روغن کرچک و سه قاشق غذا خوری از روغن زیتون رو با هم مخلوط کنید و روی پوستتون و نواحی ای که خشک شده با ارامش ماساژ بدید.بعد از این یه حوله رو توی اب گرم فرو کنید و باهاش روی پوستتون فشار های اروم بیارید. فراموش نکنید که حوله رو اصلا به پوستتون نکشید چون به پوست اسیب بیشتری میخوره. هفته ای 2 تا سه بار این کار رو انجام بدید تا خشکی پوستتون برطرف بشه.

  • استفاده از عسل برای رفع خشکی پوست : برای این ماسک خیلی راحت خود عسل رو روی پوست خشکتون بمالید و بعد از ده دقیقه پوستتون رو با اب ولرم بشورید. این ماسک باعث میشه پوستتون اب رسانی بشه و نرم درخشان بمونه.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو