آکاایران: نکاتی خانه داری برای داشتن خانه ای طلایی و تمیز!

آکاایران: نظافت منزل یکی از کارهایی است که باید با مواد مناسب و روش صحیح انجام شود. در غیر اینصورت علاوه بر خسارتی که به مواد می رسد، خود فرد هم آسیب دیده  و کار آنطور که باید انجام نمی شود.
 

از بین بردن بوی بد ماکروفر: برای از بین‌بردن بوی بد ماکروفر می‌توانید 1 فنجان آب و نصف فنجان آبلیمو را در یک کاسه بریزید و با قدرت بالا و زمان 3 تا 5 داخل ماکروفر گرم کنید. ظرف را زود از ماکروفر بیرون نیاورید و اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه در آن بماند.
 

تمیز کردن ظروف مسی و برنجی: محلولی متشکل از نمک و آبلیمو تهیه کرده و به کمک یک دستمال سفید ظروف مسی را تمیز نمایید، رب گوجه فرنگی نیز از دیرباز برای تمیز کردن مس کاربرد فراوان داشته است. از محلول سرکه و برنج نیز برای جلا دادن وسایل برنجی در خانه داری استفاده نمایید.

 
تمیز کردن ظروف نقره: برای تمیز کردن نقره می توانید از خمیردندان ساده که ژل مانند نباشد استفاده کرد، مقداری از خمیردندان را به کمک پنبه بر روی سطح نقره مالیده و پس از چند دقیقه با آب سرد شسته و با دستمال نرم کاملاً خشک کنید.

 
از بین بردن بوی بد فاضلاب: برای از بین بردن بوی بد فاضلاب یک چهارم تا یک دوم پیمانه جوش شیرین را در فاضلاب بریزید، یک دوم پیمانه سرکه سفید هم به آن بیافزایید و در فاضلاب را بپوشانید.


استفاده از جوش شیرین به عنوان نرم کننده لباس: در صورتیکه نرم کننده لباس شما تمام شده است یک قاشق غذا خوری جوش شیرین را در آخرین دور آبکشی در محفظه مخصوص نرم کننده ماشین لباسشویی اضافه کنید تا لباس ها بوی بهتری بگیرند و نرم تر شوند.
 

تمیز کردن گلدان: برای تمیز کردن گلدانی که خاک آن را خالی کرده اید ولی هنوز جرم دارد، لازم است ابتدا آن را با آب سرد بشویید و سپس محلول غلیظی از سرکه و نمک را داخل گلدان بریزید و مدتی صبر کنید تا اینکه جرم ها از دیواره گلدان جدا شود.

 
برای از بین بردن ادامسی که روی لباس شما چسبیده از پیف پاف استفاده کنید به این صورت که پیف پاف رو از فاصله ی نزدیک روی ادامس زده بعد با لبه ی چاقو روی ادامس بکشید ادامس به راحتی برداشته میشه.

 
استفاده از مواد شوینده:

آمونیاک

نحوه استفاده:
1 قاشق غذاخوری آمونیاک، 1 قاشق چای‌خوری مایع‌ ظرفشویی و 2 پیمانه آب را مخلوط کنید. با استفاده از اسفنج جاهای لازم را با آن پاک کنید.

تذکر: آمونیاک باعث سوزش چشم شده، ممکن است روی تنفس تاثیر بگذارد. از تهویه مناسب استفاده کنید و آن را از دسترس کودکان دور نگه دارید.

 



سفیدکننده خانگی

نحوه استفاده:
1 قاشق غذاخوری مایع سفیدکننده را در 1 پیمانه آب‌گرم بریزید. جای مورد نظر را 10 دقیقه با آن خیس کنید. از طی یا اسفنج برای تمیز کردن استفاده کنید.

تذکر: استفاده نادرست از مایع سفیدکننده، باعث سوختگی پوست می‌شود. برای جلوگیری از خوردگی، آن را به اندازه کافی رقیق کنید.
از تهویه مناسب استفاده کنید و مایع را از دسترس کودکان دور نگه دارید.

 



 
سرکه

نحوه استفاده:
¼ پیمانه سرکه سفید را با 1 پیمانه آب گرم ترکیب و محل مورد نظر را فورا با آن تمیز کنید.

نکته: از این محلول می‌توان با اطمینان در بیش‌تر موارد استفاده کرد. از موادی مانند سرکه و جوش شیرین می توان یک ماده ی شستشوی خانگی ساخت و از آن استفاده کرد. شاید اگر کاربردهای فراوان و باورنکردنی جوش‌شیرین و سرکه را می‌دانستیم، در تمیز کردن منزل کمتر از شوینده‌های شیمیایی آماده استفاده می‌کردیم.



جوش‌شیرین و سرکه از جمله بهترین پاک‌کننده‌هایی هستند که استفاده جداگانه یا ترکیب آن‌ها تاثیر فوق‌العاده‌ای در پاکیزگی منزل دارد. با توجه به کاربردهای بسیار آن‌ها، کافیست یک بار امتحان کنید تا این دو محصول ارزان و طبیعی فاقد نیاز به سابیدن، میهمان همیشگی خانه شما شوند.

گردآوری و تنظیم:گروه سبک زندگی آکا ایران
.

منبع :

نکاتی خانه داری برای داشتن خانه ای طلایی و تمیز!  | خانه داری