طرز تهیه شیرینی لوتکا خوشمزه با دستور پخت خانگی ساده

طرز تهیه شیرینی لوتکا خوشمزه با دستور پخت خانگی ساده


منبع: آرگا

173

1398/10/8

20:44


در این آموزش طرز تهیه شیرینی لوتکا خوشمزه و خوش طعم را در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار خواهیم داد که امیدواریم از تهیه این شیرینی بی نظیر نهایت لذت را ببرید.

شیرینی لوتکا از انواع شیرینی های خشک و خوش طعم است و اگر شما از آن دسته از کدبانوهایی هستید که به پخت شیرینی در منزل علاقه مند می باشید بهتر است از تهیه این نوع شیرینی غافل نشوید.

شیرینی نارگیلی و شیرینی گردویی و شیرینی نخودچی و شیرینی لوتکا از انواع شیرینی های مخصوص عید نوروز هستند و شما می توانید این نوع شیرینی های را در منزل به راحتی بپزید.

شیرینی لوتکا

مواد میانی خمیر لوتکا

  • روغن مارگارین : نیم کیلوگرم
  • آرد : ۲۵۰ گرم

مواد لازم برای تهیه خمیر شیرینی

  • تخم مرغ : یک عدد
  • خامه فرم گرفته شده : ۸۳ گرم
  • شیر یا گلاب : ۸۳ گرم
  • آرد : ۲۵۰ گرم
  • وانیل : یک قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی لوتکا در منزل

برای تهیه خمیر شیرینی ابتدا تخم مرغ را درون ظرفی مناسب بریزید و هم بزنید سپس خامه و گلاب و وانیل را به تخم مرغ بیفزایید و مخلوط مواد را به خوبی هم بزنید تا یکدست شوند سپس آرد را به مواد شیرینی بیافزایید و به مدت ده دقیقه خمیر را ورز دهید.

برای تهیه مواد میانی شیرینی لوتکا روغن مارگارین را رنده نمایید سپس آرد را به آن بیفزایید و به کمک دست مخلوط مواد را ورز دهید تا یکدست شوند.

بعد از آماده شدن مواد میانی و خمیر شیرینی ، خمیر را پهن نمایید و مواد میانی را روی خمیر قرار دهید و مانند خمیر هزارلا عمل نمایید و خمیر را به صورت سه تا شش تا ببرید و بین هر کدام ده دقیقه استراحت دهید.

دستور پخت شیرینی لوتکا

در این مرحله از طرز تهیه شیرینی لوتکا خمیر شیرینی را به صورت نازک باز کنید سپس آن را به شکل نوارهای مستطیلی برش بزنید و روی خمیر را به کمک برس تخم مرغ بزنید سپس مغز گردوی خرد شده را روی خمیر بریزید و کرمفیل را روی خمیر ریخته و خمیر شیرینی را تا بزنید و روی آن زرده تخم مرغ بزنید و پسته یا گردوی خرد شده یا کنجد و … را روی شیرینی ها بریزید.

شیرینی لوتکا

سینی حاوی شیرینی ها را درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید و بعد از اینکه روی شیرینی ها طلایی شد سینی را از درون فر بیرون آورید و اجازه دهید تا شیرینی ها خنک شوند سپس شیرینی ها را درون ظرفی مناسب برای سرو بچینید و روی آن ها در صورت تمایل ژله بزنید.

شیرینی لوتکا خوشمزه و لذیذ

در این مطلب دستور چخت شیرینی لوتکا را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم از طعم بی نظیر این نوع شیرینی نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو