خانه داری - نکات خانه داری -  خانه تکانی به سبک فنگ شویی

اولین قدم برای فنگ شویی، خانه تکانی و پاکسازی مکان است. تاثیرات بی نظمی را نمی توان نادیده گرفت. بی نظمی نه تنها شما را از حرکت باز می دارد بلکه جریان انرژی های مثبت را نیز متوقف می کند.
به همین دلیل لازم است قبل از هر کاری، شروع به پالایش خانه کنید و هرچیز معیوب و بی استفاده را جدا کنید، مگر اینکه کاملا مطمئن باشید که واقعا به درد می خورد. این اصل شامل لباس های اضافی نیز می شود اگر می خواهید لباس های تنگ شده را به امید لاغر شدن نگه دارید هرگاه واقعا لاغر شدید، خریدن لباس های جدید بهترین هدیه برای شما خواهد بود. شاید بارها گفته باشید «هیچ لباسی برای پوشیدن ندارم» در حالی که کمدتان آنقدر پر بوده که نمی توانستید چیز دیگری را در آن بگذارید در حالی که در اصل باید بگویید «هیچکدام از لباس های داخل کمدم را دوست ندارم بپوشم».
● طراحی نظم
برای ساماندهی خانه باید آستین ها را بالا بزنید و کمدها و گنجه ها را خالی کنید تا دوباره احساس رضایت کنید و سپس مجددا آنها را با لباس ها و وسایلی که مطابق با احتیاجات کنونی شما هستند پر نمایید.
اگر نمی دانید با لباس های اضافه چه کنید آنها را به موسسات خیریه بدهید تا افراد نیازمند استفاده کنند به این ترتیب علاوه بر اهدای لباس، سخاوتمندانه انرژی های مثبت را نیز پراکنده ساخته اید و به زودی متوجه خواهید شد که با جدا کردن همه این موانع قدیمی شما نیز آزاد می شوید چون بدون اینکه بدانید انرژی راکد و منفی این اشیا شما را محاصره می کند و مانع پیشرفت شما می شود.
در روند زندگی ایجاد تغییر بسیار ضروری است حتی در طبیعت نیز تغییر و دگرگونی وجود دارد. بنابراین طبیعی است کاری کنیم که محیط پیرامون ما نیز تغییر کند. هر وسیله ای که زمانی بسیار دوست داشتیم ولی امروز بی فایده به نظر می رسد باید از خود جدا کنیم تا بتوانیم پیش برویم، مانند بادکنکی که باید بند آن را رها کرد تا در آسمان بالا رود.
خانه را نباید تبدیل به موزه اشیای یادگاری کرد. هیچ کس دلش نمی خواهد تمام عمرش را در اتاق کودکی اش زندگی کند، چرا که مایه نگرانی خواهد بود عمل دور ریختن اشیای زاید نه فداکاری و نه بی قیدی است بلکه فقط یک تغییر موضع لازم حتی اساسی است که ما را به طرف آینده ای پررونق و شکوفا سوق می دهد.
بسیاری از مردم فکر می کنند فنگ شویی یعنی اضافه کردن اشیای ساخت چین به لوازم خانه. آنها اشتباه می کنند. نصب آیینه پاکوآ یا زنگوله های بادی اوضاع را عوض نمی کند. با اضافه کردن چنین اشیایی، نه تنها وضعیت دگرگون نمی شود، بلکه برعکس گاهی اوضاع وخیم تر می شود. به همین دلیل است که برای آغاز کار فنگ شویی باید آماده شد و با ژرف اندیشی به این مسئله نگاه کرد.
پس همانگونه که ذکر شد اولین قدم جدا شدن از انواع خرت و پرت ها و خرده ریزهایی است که در طول زمان در خانه جمع شده اند.
توجه داشته باشید این امر به معنی جدا شدن از گذشته خود نیست بلکه جدا شدن از چیزی است که دیگر به آن احتیاجی ندارید. پس اگر خانه تان مملو از اشیای به دردنخور است همین الان شهامت بیرون ریختن آنها را پیدا کنید.
● اصلا نترسید
همین که شروع به خانه تکانی کردید، متوجه می شوید که بسیار آسان تر از آن بود که فکرش را می کردید. به علاوه، این خانه تکانی یک تجدید انرژی برای شما ایجاد می کند که به کمک آن می توانید طرح ها و برنامه های جدید را شروع کنید.
به کارتان تداوم بخشید و خانه را به معنای واقعی کلمه پالایش کنید. هر آنچه مانع جریان آزاد انرژی می شود از خانه خود جدا کنید تا احساس رضایت و آرامش کنید.
هر چیزی که جلوی دست و پا را می گیرد و جا را بیهوده اشغال می کند از سر راه بردارید، پشت درها چیزی نگذارید درها باید بتوانند آزادانه و به طور کامل باز شوند. راهروهای ورودی را خلوت کنید، زیر تختخواب ها چیزی نگذارید و به طور کلی هیچ جا را به حال خود رها نکنید.
● فنگ شویی نور
یک بار که همه چیزهای زیادی بیرون ریخته شد، شما آن مکان را بسیار روشن تر می یابید. پس احتیاجی به گفتن ندارد: باید به روشنایی هم نظم بخشید.
جریان های منفی دوست دارند در مکان های تاریک لانه کنند. بنابراین اتاق های شما باید حتما روشن، نورانی و دلباز باشند تا همه بتوانند احساس خوبی داشته باشند.
از افزودن روشنایی در جاهایی که لازم است واهمه نداشته باشید. بدن، چشم ها و ذهن شما به نور نیاز دارند. هنگامی که به اندازه کافی از نور آفتاب بهره مند شوید به خوبی درمی یابید که نور آفتاب چگونه شما را سرحال می کند.
البته فراموش نکنید که نور زیادی نیز مناسب نیست و برای ایجاد روشنایی همیشه تعادل و صرفه جویی را رعایت کنید.

منبع:بیرتک
ویرایش و تلخیص:آکاایران