تقریباً در نقطه ی کانونی این اتاق فرامدرن، یک تندیس آب روان قرار گرفته است که در بیننده ایجاد آرامش می کند. رنگ های روشن و سطوح انعکاسی احساس آزادی در فضا ایجاد می کنند . بنابراین، سفید کردن بیش تر دیوارها و آویزان کردن تور روی پنجره راه آسانی برای القای احساس آزادی در فضاست. کف پارکت نیز یک نمای شیک و تمیز ایجاد می کند. رنگ روشن آبی جلوه ی خاصی به دیوار می بخشد. تندیس آب روان در نقطه ی کانونی اتاق با سطوح متالیکی روشن و دیگر اسباب و اثاثیه، هر کدام به نحوی اتاق را جذاب تر و نورانی می سازد.

پرده های آبی رنگ هم به نوبه ی خود با افزودن واحدهای تیره تر رنگی، تعادل رنگ محیط را بیش تر می کنند و تضاد بین سبز و نارنجی را از بین می برند.

این حجم حالت نمایشی «دیواری از آب» را به خود گرفته است. آب میان صفحات مشبک جاری شده و وارد یک محفظه ی ام دی اف می شود که در آن جا مانند آب بند استخر راهش مسدود شده و دوباره به بالا پمپ می شود. چراغ های ضد آب در صفحه ی پایینی مخفی شده اند و از میان آب به گونه ای زیبا می درخشند.

صندلی و میز ناهارخوری با رنگ بژ خیلی روشن خود و هم چنین صفحه ی متالیکی که روی سطح میز چسبانده شده است، روح تازه ای در کالبد اتاق می دمند. رادیاتور بدشکل نیز به طرز زیبایی در یک پوشش ام دی اف قرار گرفته و گرما نیز از میان چوب هایی که به حالت طبقه ای کنار هم قرار گرفته اند به خوبی گذر می کند. کوسن های کتان خیلی روشن روی مبل های چرم نیز قرار دارد.

سبز در تضاد با نارنجی شاید به ندرت حالت هماهنگی در محیط ایجاد می کند. ولی وقتی این دو رنگ در جوار یکدیگر می آیند، می توانید عقب بایستید  و زیبایی آنها را نظاره کنید، این دو رنگ ترکیب بسیار جالبی ایجاد می کنند. به خصوص هنگامی که همراه با مبلمان بافت دار به کار روند و یک نخل بزرگ زینت بخش صحنه باشد، در آن موقع احساس یک ایوان جنگلی به شما دست خواهد داد.

این نکته بسیار مهم است که بین دو رنگ سبز و نارنجی تعادل برقرار کنید و به صورت افراطی آن ها را به کار نگیرید. یک صندلی تکی نارنجی و یک دیوار سبز حالت بسیار زیبایی ایجاد می کنند. این حالت با به کار بردن رنگ سفید به میزان دلخواه و سایه روشن هایی از رنگ طبیعی مبلمان و کف بامبو تعدیل می شود. پرده های آبی رنگ هم به نوبه ی خود با افزودن واحدهای تیره تر رنگی، تعادل رنگ محیط را بیش تر می کنند و تضاد بین سبز و نارنجی را از بین می برند. به کار بردن رنگ ها در ابعاد بزرگ، اثر منحصر به فرد آن ها را بالا برده و جلوه ای خاص و امروزی به اتاق می بخشند. انحناهای مبل نارنجی با خطوط مستقیم میزهای ساخته شده از درخت توس ایجاد تضاد کرده اند. کاناپه ی حصیری و قفسه ی بامبوی روی دیوار، ذوق طراح را در انتخاب بافت های جذاب و ایجاد حال و هوای شرقی در محیط نشان می دهد. وجود پرده برای این که سطوح صاف را بشکند  رنگی به فضا بیافزاید، ضروری است. اگر پرده ی تک رنگ محیط را خشن می کند، می توان از ترکیب دو رنگ و در این جا آبی کم رنگ و پررنگ استفاده گردد. در این حالت، رنگ روشن تر اثر خشن رنگ تیره را خنثی می کند. قفسه ی چوبی و کوسن های رنگارنگ، بافتی بر جذابیت فضا می افزایند. گلدان ها و وسایل چای خوری شرقی فضا را پرشور و حال ساخته است. ولی مهیج تر از همه ی وسایل اتاق، نخل بزرگ کنار اتاق است که گویی جنگل را یکراست به خانه آورده است.

منبع : tebyan.net