بهترین مکانهای دیدنی مسجد سلیمان | Masjed Soleyman

بهترین مکانهای دیدنی مسجد سلیمان | Masjed Soleyman


منبع: تاپ تراول

323

1398/10/10

12:28


بلیط جت

تور عمان

خرید بلیط هواپیما

دیدنی های مسجد سلیمان

این منطقه در ۱۴۵ کیلومتری اهواز و ۶۲ کیلومتری شوشتر واقع است. مسجد سلیمان سابق معروف به شهر اولین ها در کشور و خاورمیانه بود؛ اولین چاه نفت و گاز در کشور و خاورمیانه  در این شهر تأسیس شد. جاذبه های سیاحتی و زیارتی و ظرفیتهای توریستی مسجدسلیمان را به واسطه ساختار منحصر به فرد تاریخی, جغرافیایی و صنعتی این شهر می توان در بخش های مختلف آثار تاریخی و باستانی, ابنیه مذهبی, جاذبه های طبیعی آثار صنعتی و قابلیت های قابل تامل در زمینه قوم شناسی و فرلکور بختیاری تقسیم بندی و معرفی نمود. در ادامه همراه تاپ تراول باشید تا با دیدنی های مسجد سلیمان بیشتر آشنا شوید.

آتشکده جاویدا (سر مسجد)

بسیاری از باستان شناسان معتقدند این بنا متعلق به دوران اشکانیان و ساسانیان می باشد. اما طبق کاوشهای پروفسور گیریشمن این بنا را متعلق به پارسها می داند و می گوید، سر مسجد مسکن امرا وسلاتین پارسی بوده و ان را کهن ترین قلعه ی قبایل پارس و از قلعه های مستحکم پاسارگاد و تخت جمشید هم قدیمی تر بوده است.از جاذبه های گردشگری مسجد سلیمان می باشد.

دیدنی های مسجد سلیمان

دیدنی های مسجد سلیمان

قبرستان ارامنه مسجد سلیمان

قدمت این مکان که در محله نفتون و در کنار گلزار شهدا قرار دارد مربوط به ۱۰۰ سال اخیر می باشد (دوران اکتشاف نفت) و محل دفن ارامنه ای که از نقاط مختلف برای کار به این منطقه آمده بودند می باشد. تعدادی از سنگ قبر های موجود در قبرستان گرانیتی می باشد و بر روی بعضی از آنها نشان صلیب، ویولون و . . . نقش بسته است.

دیدنی های مسجد سلیمان

دیدنی های مسجد سلیمان

تپه باستانی گله زری (زرین)

تپه باستانی کلگه زری در جنوب شهر مسجد سلیمان در منطقه کلگه قرار دارد و قدمت آن به هزار سوم قبل از میلاد باز می‌گردد. آثار کنده‌کاری شده از انقلاب حضرت ابراهیم بر روی صخره‌ای در این تپه، نشان از پذیرفتن دین آن حضرت از سوی مردم مسجد سلیمان فعلی بوده است. در این محل همچنین آثاری از ادوار ساسانی و اشکانی نیز به دست آمده و گفته می‌شود که در دوران حکومت هخامنشیان نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. کارشناسان بر این باور هستند که مرکز مالی و بانک هخامنشیان در همین محل و تپه‌های اطراف آن قرار داشته است.

728 90 - بهترین مکانهای دیدنی مسجد سلیمان | Masjed Soleyman


   تبلیغات    

            | بلیط هواپیما در طاهاگشت |


 

دیدنی های مسجد سلیمان

دیدنی های مسجد سلیمان

معبد برد نشانده

معبد بردنشانده مربوط به دوره هخامنشیان است و در برد نشانده در ۱۶ کیلومتری مسجد سلیمان، جاده سد شهید عباسپور واقع شده است. بردنشانده قدیمترین عبادتگاه رو باز ایرانی و مربوط به دوره هخامنشیان می‌باشد، که برای قرن‌ها تشریفات مذهبی، در هوای آزاد آن انجام می‌شد که نقوش برجستهٔ روی سنگهای آن مربوط به عهد اشکانیان می‌باشد و دارای سه رشته پلکانی و فرورفتگی غرفه مانند است. حدود ۷۰۰ متر طول و ۲۵۰۰ متر عرض دارد.این مجموعه گسترده و طویل، شامل سه قسمت : کاخ محل اقامت رئیس، نیایشگاه (در شرق کاخ) و یک قصبه در شمال است.

دیدنی های مسجد سلیمان

دیدنی های مسجد سلیمان

عمارت بنه وار

عمارت تاریخی بنه‌وار از خوانین ایل ذلقی در شهر مسجد سلیمان، در روستایی به همین نام به جای مانده است. این عمارت تاریخی با شماره ۹۹۶۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

دیدنی های مسجد سلیمان

دیدنی های مسجد سلیمان

جزیره کوشک

جزیره کوشک پشت یکی از بزرگترین سدهای استان خوزستان، یعنی سد شهید عباسپور قرار گرفته است. در این جزیره کوچک ۱۲ ویلا در فضایی بسیار زیبا برای پذیرایی از مسافران و گردشگران همراه با امکانات تفریحی و اقامتی ساخته شده است.این جزیره به خاطر داشتن طبیعتی بکر و زیبا، درختان و چمنزارهای مملو از گل و گیاه و مناظر زیبا از دریاچه در اطراف سد، گردشگران زیادی را مجذوب خود می‌کند.

دیدنی های مسجد سلیمان

دیدنی های مسجد سلیمان

دشت شیمبار

دشت شیمبار یا شیرین بهار، مرز استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری است که در ۷۵ کیلومتری مسجد سلیمان قرار دارد و با ده هزار نفر جمعیت پراکنده روستایی و عشایری یکی از پر جاذبه‌‌ترین نقاط تفریحی این شهرستان است. اکثر مردم این سرزمین از ایل موری و گمار می‌باشند. از دیدنی‌‌های دشت شیمبار کوه قلندران است که در گذشته پناهگاهی برای یاغی‌‌ها و مخالفین حکومت‌‌های وقت بود. دشت، پر از انگورهای یاقوتی است که مالک خصوصی ندارد.

دیدنی های مسجد سلیمان

دیدنی های مسجد سلیمان

آبشار نگین مسجد سلیمان

این منطقه در ۱۰۰ کیلومتری مسجدسلیمان در روستایی به همین نام و در محلی میان کوهها و دشتهای منطقه شین بار در شمال دریاچه سد شهید عباسپور واقع است. مناظری دیدنی به همراه دشتهای پر از شقایق در دامنه های پوشیده از درختان بلوط و دیواره هایی باشکوه و صخره ای و مهمتر از همه، دره هایی ژرف و هیجان انگیز، بر عظمت این منطقه افزوده است. بهترین راه بازدید از این منطقه و آبشار آن، مسیری است که از مسجدسلیمان به روستای آب شلال» منتهی شده و از آنجا با حدود چهار ساعت کوهپیمایی به روستای بکر و دست نخورده نگین و آبشار مصفای آن می رسد.

دیدنی های مسجد سلیمان

دیدنی های مسجد سلیمان

بقعه متبرکه امامزاده هفت شهیدان

بقعه متبرکه امامزاده هفت شهیدان در روستای هفت شهیدان در بخش مرکزی مسجد سلیمان مربوط به «سادات تلغز» است و شامل هفت نفر می‌شود. گفته می‌شود که نسب این افراد به «سید عبدالله بن موسی کاظم» می‌رسد. این هفت تن شامل پنج تن و دو زن بودند.

دیدنی های مسجد سلیمان

دیدنی های مسجد سلیمان

  تبلیغات   

                        | لمینت دندان |   کامپوزیت دندان | ایمپلنت | ارتودنسی |


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو