هالیوود در رکوردزنی ناکام ماند/ پیش‌بینی افت فروش در سال ۲۰۲۰

منبع: ایران آرت

158

1398/10/10

20:31


جنگ ستارگان، انتقام جویان و دیگر فیلم‌های محبوب و پرفروش سال هم برای رکورد شکنی گیشه هالیوود کافی نبودند.

ایران آرت: حتی ترکیبی از "انتقام جویان"، "باز لایتیر داستان اسباب بازی" و "لوک در جنگ ستارگان"، نتوانست گیشه هالیوود را به جایگاهی بالاتر از سال گذشته برساند.

در حالی که سال ۲۰۱۹ میلادی به پایان رسیده، فروش بلیت در گیشه‌های داخلی بیش از ۴ درصد کاهش داشته و به رقم ۱۱.۴۴ میلیارد دلار رسیده است. بیشتر متخصصان صنعت فیلم و سینما معتقد هستند که در سال ۲۰۲۰ هم گیشه هالیوود دچار افتی مشابه خواهد شد.

اما هنوز هم نقطه ناامید کننده وجود دارد؛ زیرا این مقدار فروش در زمانی افتاده که کمپانی والت دیزنی تقریباً تمامی محصولات مهم و محبوب خود را امسال اکران کرد تا محصولات این کمپانی در مجموع فروش‌های جهانی ۱۱ میلیارد دلار فروخته باشند. این کمپانی توانست ۴۰ درصد از فروش داخلی گیشه آمریکا را به خود اختصاص دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دلیل شلوغی اکران فیلم‌های پرخرج از سوی دیزنی مثل "انتقام جویان: پایان بازی"، "جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر"، "داستان اسباب بازی ۴" و "شیرشاه" در سال ۲۰۱۹ آن بود که آن‌ها چند فیلم جذاب و مورد توجه برای نمایش در شبکه تازه به راه افتاده خود به نام دیزنی پلاس نیاز داشتند. گفتنی است از بین ۱۵ فیلم پرفروش سال در گیشه آمریکای شمالی، سهم دیزنی ۷ فیلم است.

یکی از دلایل نرسیدن فروش هالیوود به میزان مورد انتظار، فیلم‌های شبکه نتفلیکس بود که شامل فیلم‌هایی با بودجه بالا مثل "مرد ایرلندی" مارتین اسکورسیزی و "شش زیر زمین" مایکل بی و "مرز‌های سه گانه" می‌شود. بسیاری از این فیلم‌ها پیش از نمایش بر روی این شبکه استریم تنها به مدت کوتاهی و در سینمای محدود اکران شدند.

ورایتی نوشت: نتفلیکس و شبکه‌هایی همچون HBO به فیلمسازان اجازه نمی‌دهند فیلم‌های خود را در سینما اکران کنند، اما از آن‌ها به صورت مالی حمایت می‌کنند و فرصتی برای خطر کردن در مورد ایده هایشان به آن‌ها می‌دهند.

فیلم‌های شکست خورده امسال هم کم نبودند و "ترمیناتور: سرنوشت سیاه"، "مرد ماه جوزا" و "گربه ها" از جمله آن‌ها هستند که بودجه زیادی برای آن‌ها صرف شده است.

امسال فیلمی مثل انتقام جویان، با رکورد افتتاحیه ۳۵۱ میلیون دلار در گیشه داخلی، به فروش ۲.۸ میلیارد دلار رسید و توانست با پشت سر گذاشتن آواتار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ شود. اما در همین سال فیلمی مانند "فنچ طلایی" که از یک رمان پرفروش اقتباس شده و بازیگران مشهوری مثل آنسل الگورت و نیکول کیدمن در آن نقش آفرینی کردند، فروش افتتاحیه اش تنها ۲.۷ میلیون دلار بود، تا یکی از بدترین افتتاحیه‌های تاریخ برای فیلمی با انتشار گسترده رقم بخورد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو