آکاایران: 6 نکته مهم که هنگام شستن شلوار جین با ماشین لباسشویی

آکاایران: 6 نکته مهم که هنگام شستن شلوار جین با ماشین لباسشویی

خانه و خانه داری

شلوار جین محبوب ترین مدل شلوار در دنیا باید طوری شسته شود که آسیب زیادی بهش نرسد چراکه با وارد شدن مواد آنزیم دار به لباس ها ضربه مهلکی به آن وارد میشود پس باید از روش های مختلف و صحیح استفاده کنیم.
چگونه شلوار جین را با ماشین لباسشویی بشوییم
به گزارش روزنامه پزشکی ایران ، شلوار جین احتمالا برای شما هم یکی از محبوبترین لباس هایتان است که در مواقع زیادی از آن استفاده می کنید. اما شاید برای شما هم پیش آمده که در اثر سهل انگاری در شستن شلوار جین تان بهترین لباس تان را از دست دادید. حالا در این مطلب اختصاصا نحوه شستن شلوار جین را توضیح می دهیم.شستن شلوار جین

6 نکته مهم که هنگام شستن شلوار جین با ماشین لباسشویی باید رعایت کرد
1 -اولین نکته اینست که تا مجبور به شستن لباس خود اعم از شلوار جینتان نشدید این کار را انجام ندهید. میدانید که برخی افراد عادت به شستن لباس هایشان در فاصله های زمانی کوتاه دارند و این خود اولین دلیل به سرعت خراب شدن لباس های ما به حساب می آید.
2 -برای شستن شلوار جین حتما جیب های آن را خالی کنید تا مبادا رنگ وسیله داخل جیب رنگ شلوار جین را عوض نکند.
3 -شلوار جین را با لباس های تقریبا همرنگ آن داخل ماشین لباسشویی بیندازید و از نحوه رنگ دهی لباسهای دیگر مطمئن شوید. پودر ماشین را داخل آن بریزید و حتما از نرم کننده لباس استفاده کنید.
4 -برنامه شستن لباس های معمولی را در ماشین لباسشویی اجرا کنید و با آب سرد شستشو را شروع کنید. چرا که آب داغ پارچه شلوار جین شما را زودتر پوسیده می کند.
5 -بعد از اتمام شست و شو شلوار جین را در سایه آویزان کنید. اگر هوای آزاد را برای خشک کردن شلوار جین در نظر بگیرید بسیار عالی خواهد بود.
6 -برای اتو کردن شلوار جین از بخار استفاده کنید و از تماس اتوی مستقیم با شلوار جین خودداری کنید.

قرار دادن تعداد زیادی شلوار در یک نوبت شست و شو:
درست است که هرچه در یک نوبت شست و شو لباس بیشتری در ماشین لباس شویی بریزید، کار شما سریع تر تمام می شود، اما فراموش نکنید هرچه تعداد لباس ها بیشتر باشد لباس های شما با سایش و پارگی بیشتری مواجه می شوند. وقتی فضای کافی برای حرکت نباشد، زیپ ها و قفل ها ممکن است پاره شوند و دوخت ها نیز ممکن است شکافته شوند. لباس های شما باید آزادانه در ماشین بچرخند و غلت بخورند تا کاملاً تمیز و خشک شوند و در هم گیر کرده و گره خورده از ماشین بیرون نیایند.

نکته ها:
شست و شو ضد عمر شلوار شماست تا حد امکان از شستن آن ها جلو گیری کنید. برای از بین بردن بوی شلوار لازم نیست آن ها بشویید بلکه می توانید آن را داخل کیسه گذاشته و داخل فریزر بگذارید تا بو و باکتری های آن از بین برود.

اگر شلوار شما بو می دهد لازم نیست آن را بشویید تنها آن را در هوای آزاد پهن کنید.

معمولا بهترین روش و نکات شست و شو بر روی شلوار ذکر شده است که می بایست رعایت شود.

شلوار خود را نهایتأ هر دو تا سه ماه یک بار بشویید ولی بدانید زمان مناسب هر شش ماه یکبار است.

بهتر است برای شست و شوی شلوار خود از دست استفاده کنید و آن ها را داخل ماشین نیندازید.

اگر از ماشین استفاده می کنید حتمأ آن را بر روی دور کند قرار دهید.دکتر سلام

.

منبع : pezeshk.us