مکان های دیدنی حومه تهران و زیباترین نقاط گردشگری که در اطراف پایتخت در انتظار شما هستند

مکان های دیدنی حومه تهران و زیباترین نقاط گردشگری که در اطراف پایتخت در انتظار شما هستند


منبع: آرگا

128

1398/10/11

22:36


مکان های دیدنی حومه تهران از قبیل؛ روستا برغان، آبشار شاهان دشت، آبشار گزو، دره اوکان، اوشان فشن، دشت لار، روستای افجه، کوهستان توچال و پارک جنگلی لویزان است که در این مقاله به توضیح هر کدام برای شما دوستان پرداخته ایم با ما همراه باشید.

اگر در تهران زندگی می کنید و دوست دارید، آخر هفته را در یک مکانی بگذرانید که حال و هوایتان عوض شود. ما در این مقاله به شما عزیزان مکان های دیدنی حومه تهران را معرفی می کنیم. تا در کنار خانواده یا دوستان دورهمی لذت بخشی داشته باشید و بتوانید از هوا و طبیعت بی نظیر خارج از تهران تجدید روحیه کنید.

جاهای دیدنی در تهران

مکان های دیدنی حومه تهران بزرگ

تهران جزو شهر های شلوغ و پر رفت و آمد شهر های ایران است که شهروندان تهرانی بیشترین انرژی روزانه خود را صرف فعالیت در تهران می کنند. پس لازم است ساعاتی را به استراحت در پیرامون شهر تهران بگذرانند و از طبیعت و منظره ها و مکان های دیدنی در تهران لحاظ خوشی را سپری کنند در ادامه با مجله آرگا همراه ما باشید.

جاذبه های گردشگری در تهران

  • آبشارگزو

یکی از مکان های دیدنی حومه تهران وجود آبشار گزو است که هم جوار با امامزاده ای مشهور به ۳ بزرگوار گزو است. که در فاصله ای ۱۵ کیلومتری زیرآب سواد کوه قرار گرفته است. آبشار گزو با طبیعتی سرشار از سرسبزی و هوایی بکر است که درختانی سر به فلک کشیده در آسمانش جذابیت را چندین برابر کرده که می توانید در تابستان در حوضچه های آب این منطقه شنا کنید.

  • روستای افجه

روستای افجه از بهترین نقاطی است که می توانید به آن جا سفر کنید و لحظات خوبی را سپری نمایید. این روستا دارای آب و هوای خوب و مطبوعی می باشد که وجود باغ ها و مزارع گل و گیاهانش زیبایی را چند برابر می کند. در روستای افجه آبشار ۱۵ متری دارد که چشم هر گردشگری را به خود خیره خواهد کرد.

مناطق دیدنی تهران کجاست؟

  • دشت لار

یکی دیگر از دیدنی های حومه تهران دشت لار است که یکی از مناطق خوش آب و هوا و زیبا در اطراف تهران به شمار می رود. وجود این دشت در ۷۵ کیلومتری تهران به آمل در کوه های دماوند قرار دارد که مکانی جالب و بی نظیری برای گردشگران در فصل تابستان آماده کرده است. دشت لار پر از گل های زرد شقایق است و جانورانی از قبیل؛ عقاب، گرگ، روباه، بزمجه، پلنگ، خرس قهوه ای و گوچ و آهو و گراز و … دارد.

  • کوهستان توچال

این کوهستان در دامنه جنوبی البرز قرار دارد که محل اصلی ورزشکاران و کوه نوردان می باشد. در این مکان تله کابینی با بالابر صندوقی دارد که از معروف ترین جاهای کوهستان تاچال می توان شروین، شیرپلا، اسپیدکمر، کلک چال، پلنگ چال که همه در راه تهران هستند نام برد. در این کوهستان امکان اسکی بازی روی برف با کمک بالا بر ها برای افراد آماده است.

مکان های دیدنی حومه تهران

  • پارک جنگلی لویزان

یکی دیگر از جاذبه ها و مکان های دیدنی حومه تهران پارک لویزان است. این پارک معادل ۱۰۰ هکتار وسعت دارد که بخش بزرگ آن مکان تفریحی است و در سمت شمال به قوچک و از سمت غرب به ده لویزان و از شرق به پادگان خاتم الانبیا و از جنوب به شمس آباد منتهی خواهد شد.

  • روستای برغان

در جوار این روستای زیبا رودخانه جذاب شاهرود و سنج از کوه البرز مرکزی نشعت می گیرد که این مکان گردشگری را دلپذیر تر خواهد کرد. روستای برغان دارای بافت کهنه و قدیمی می باشد که از راه کرج به قزوین است. مکان های جذاب در روستای برغان از جمله؛ درخت پیر سپیدار، مسجد جامع با شکوه، پل تاریخی برغان، چنار کهن، تپه قلعه کش، زیارتگاه چهل دختر و … هستند.

عالی ترین مناطق در تهران

  • اوشان فشم

این یک منطقه ییلاقی است که در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی تهران مکان شمیرانات قرار دارد. فشم در در مسیر جاده لشگرک واقع شده که منطقه ای کوهپایه ای و سر است این مکان در فصل بهار و تابستان از آب و هوای خوبی بهره می برد. که یکی از جاذبه های دیدنی حومه تهران است.

  • دره واریان یا کردان

دره در یک منطقه خوش آب و هوا است که در مسیر تهران کرج می باشد. برای رفتن به دره واریان باید از دریاچه سد کرج عبور کرد که این منطقه را با قایق می گذرانید و به هتل زیبا در این ناحیه خواهید رسید زمانی که به آن جا رسیدید درختان و باغ های سیب چشم نوازی خواهند کرد که این منطقه در زمستان هوای سرد و در تابستان هوای معتدل و مناسبی دارد.

بهترین جاهای تهران

  • آبشار شاهاندشت

یکی دیگر از جاهای دیدنی حومه تهران آبشار شاهاندشت است که در فاصله ۹۶ کیلومتری جاده تهران قرار دارد. و دومین آبشار بلند و بزرگ در مازندران و ایران می باشد. این آبشار در آثار ملی ایران ثبت گردیده است و از اصلی ترین دشت ها با ارتفاع بزرگ به ۵۱ متر می رسد که زیر مجموعه اش شامل سه آبشار متعدد دیگر می شود. در مجموعه ارتفاعش به ۱۸۰ متر خواهد رسید.

در پایان پیشنهاد می کنیم در مقالات رو به رو با مکان های دیدنی تهران و نیز مکان های دیدنی شمال تهران آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو