آکاایران: 10 ترفند و راز استفاده از نمک در خانه

آکاایران: 10 ترفند و راز استفاده از نمک در خانه

خانه و خانه داری

با آگاهی ازاستفاده نمک در خانه و خانه داری می توانید به پاکسازی و تمیز کردن اشیا خانه بپردازید و تمیز کردن وسایل را برای خودتان راحت ترکنید.
اولین اطلاعاتی که در مورد فواید نمک منتشر شد حدوداً 5000 الی 4000 سال پیش بود که افراد زیادی از این موضوع مطلع شدند و نمک توانسته است که از سال های بسیار قدیم تا اینک در بخش مهمی از زندگی روزمره ما باشد که این به گونه ای است که برخی افراد به آن عادت دارند و باید در هر وعده غذایی استفاده نمایند . ولی با این وجود تمام فایده های نمک برای طعم دار کردن غذا خلاصه نمی شود و از آن می توان در بسیاری از موارد مانند پاکسازی وسایل خانه استفاده کرد که در ادامه این مطلب میتوانید ترفندهای استفاده از نمک برای پاکسازی و تمیز کردن اشیا در خانه را مشاهده نمایید .

ترفند های موثر استفاده از نمک برای پاکسازی
1-پاک کردن روغن و چربی از روی ظرف آهنی
یک لیوان نمک را در روی سطح چربی تابه بریزید و سپس با یک حوله ساده آشپزخانه آنرا تمیز کنید و شاهد تمیز کردن بی نظیر نمک در سطوح چربی خواهید بود و تاثیر شگفت انگیزی خواهد داشت .
2-پاکسازی لکه ها از روی تخته چوبی :
سطح تخته کثیف را از نمک بپوشانید و سپس با چاقوی یک لیمو را برش داده و آب نصف آنرا بر روی تخته پر از لکه همانند تصویر بریزید . سپس به مدت چند دقیقه اجازه دهید تا مخلوط روی تخته چوبی باقی بماند و سپس آن را زیر آب ولرم شستشو داده اینک میتوانید تاثیر بی نظیر و شگفت انگیز نمک برای پاکسازی لکه ها از روی تخته چوبی را مشاهده نمایید .
3-پاکسازی لکه های روی ظروف شیشه ای
برای پاکسازی لکه های روی ظروف شیشه ای می توانید از نمک به همراه آبلیمو استفاده کنید برای استفاده از این ترکیب قدرتمند ابتدا نمک را در ظرف شیشه ای ریخته و سپس مقدار کافی از آبلیمو را در ظرف بریزید برای پاکسازی کامل باید ظرف شیشه ای را به تعداد دفعات زیادی تکان داده تا لکه های موجود بر روی آن پاکسازی شوند . برای شستشوی نهایی می توانید ظرف شیشه ای را به همراه صابون و آب ولرم شسته . اینک میتوانید تاثیر بی نظیر استفاده از نمک را در پاکسازی لکه های روی ظرف شیشه ای مشاهده نمایید .
4-درمان خانگی برای پاکسازی چین و چروک
برای ایجاد یک محلول یا ترکیب که در تضاد با چین و چروک روی صورت می باشند شما تنها به دو ماده نیاز دارید که ماده اول نمک و ماده دوم روغن زیتون می باشد که نسبت مقدار روغن زیتون به نمک باید دوبرابر باید باشداینک ترکیب به دست آمده را بر روی صورت خود با استفاده از یک توپ پنبه بمالید .در پایان صورت خود را به صورت عادی شستشو داده و سپس از مرطوب کننده های پوست استفاده کنید و پوست را مرطوب سازید .
پاکسازی صورت با استفاده از نمک
5-عدم کپک زدن پنیر
شاید بای شما نیز اتفاق افتاده باشد که پس از مدتی کوتاه بر روی پنیر مقداری کپک را مشاهده نمایید . برای عدم ایجاد کپک بر روی پنیر تنها کافی است که از پارچه مرطوب به همراه آب نمک استفاده نمایید . ابتدا پارچه را با استفاده از نمک و آب مرطوب کنید سپس در اطراف پنیر بچرخانید تا کاملاً آن را پوشش دهد . قطعاً این یک راه مفید برای عدم کفایت زدن پنیر خواهد بود.
6-شستشوی لکه های بین کاشی های سرویس بهداشتی
لکه های بین کاشی های سرویس بهداشتی همچنین ممکن است که برای شما یک عامل ناخوشایند محسوب شوند و باعث آزرده خاطر شدن شما شوند . برای پاکسازی این لکه ها به مواد زیر نیاز دارید:
– یک دوم فنجان نمک
-چهار لیتر آب گرم
-مقداری ماده شوینده ظروف
این سه ماده را با یکدیگر ترکیب کنید و با استفاده از این روش می توانید لکه های بین کاشی های سرویس بهداشتی را پاکسازی نمایید .
7-پاکسازی پا (حمام پا)
برای ایجاد چنین حمامی ، شما به یک الی دو فنجان نمک نیاز دارید تا اینکه آنرا داخل ظرف بزرگی که پر از آب گرم میباشد اضافه نمایید . اینک میتوانید پاهایتان را در ظرف پر از آب گرم و نمک قرار داده و سپس احساس خوب و آرامشی در پاهایتان احساس خواهید کرد .
8-شستشوی لکه های چای و قهوه
یک قاشق غذاخوری نمک به همراه یک قاشق غذاخوری سرکه را در داخل فنجان ریخته و مخلوط کنید سپس اجازه دهید تا به مدت اندکی ترکیب در داخل ظرف بماند . پس از گذشت چند ساعت می توانید ظروف را به طور معمول بشویید .
استفاده از نمک
از بین بردن لکه قهوه و چای با استفاده از نمک
9-از بین بردن تلخی قهوه :
برای حذف کردن و از بین بردن تلخی قهوه کارشناسان توصیه می کنند که قبل از استفاده از قهوه تلخ ، مقدار بسیار اندکی نمک را در داخل قهوه اضافه کنید که پس از اضافه کردن مقدار اندک نمک در داخل قهوه تلخ ، تلخی قهوه از بین خواهد رفت .
10-پاکسازی پارچه پر از لکه
برای پاکسازی پارچه هایی که از رنگ عادی خود جدا شده اند و به رنگ زرد مایل شده اند ، می توانید از نمک در طی یک روش ساده استفاده کنید . برای این کار شما تنها به سک قاشق غذاخوری نمک و 1/4 فنجان جوش شیرین نیاز دارید . مخلوط به دست آمده را در ظرف حاوی آب گرم ریخته و اینک پارچه را در ظرف بزرگ قرار داده و بعد از یک ساعت پارچه را از ظرف خارج سازید و قطعا تاثیر شگفت انگیز و بی نظیر آنرا مشاهده خواهید نمود .نمناک

.

منبع : pezeshk.us