زندگینامه کامل آریا عظیمی نژاد و همسرش + زندگی شخصی و اینستاگرام

زندگینامه کامل آریا عظیمی نژاد و همسرش + زندگی شخصی و اینستاگرام


منبع: کولاک

424

1398/10/12

14:22


کولاک ، محمد سیمری : در این مطلب زندگینامه کامل آریا عظیمی نژاد از نظرتان می گذرد. آریا عظیمی نژاد متولد ۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۲ شمسی در شهر تهران می باشد. آریا در یک خانواده هنری به دنیا آمده است و یک برادر به نام ” نیما ” عظیمی نژاد دارد که یکی از اعضای انجمن نوازندگان ایران است‌؛ همچنین او یک خواهر معلول به نام ” پوپک ” نیز دارد. در یکی از برنامه های عصر جدید که میزبان اجرای بچه های معلول بود، عظیمی نژاد با چشمانی اشک بار و صدایی بغض آلود گفت: ” من نیز خواهری با همین شرایط دارم! ” این واکنش، احساسات زیادی را در تماشاگران و مردم برانگیخت!

زندگینامه کامل آریا عظیمی نژاد

آریا از کودکی به موسیقی و نواختن ساز علاقه داشت! آریا نواختن ساز سه تار را در نزد پدر خود یعنی جمشید عظیمی نژاد فرا گرفت و در ادامه نیز، در سال ۱۳۶۶ شمسی و در سن ۱۶ سالگی، به کلاس های اساتیدی چون جلال ذوالفنون و همچنین محمود تاجبخش رفت.

عظیمی نژاد در سال ۱۳۷۲ شمسی و در سن ۲۰ سالگی، در مقطع کارشناسی رشته ی موسیقی در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی پذیرفته شد و به فراگیری اصول موسیقی نزد اساتیدی چون فرهاد فخرالدینی و مصطفی‌ کمال پورتراب پرداخت. بد نیست بدانید وی از سال دوم دانشگاه و در سال ۱۳۷۳ شمسی، وارد فعالیت های ساخت موسیقی تئاتر شد و خیلی زود توانست در جشنواره تئاتر بین المللی فجر، نامزد بهترین موسیقی متن شود! و این آغازی بود برای دیگر موفقیت های این آهنگساز بزرگ و دوست داشتنی.

آریا عظیمی نژاد

حضور آریا عظیمی نژاد در تلویزیون و سینما

عظیمی نژاد به صورت حرفه ای و برای اولین بار در سال ۱۳۷۷ شمسی با ساخت موسیقی سریال تلویزیونی ” پزشکان ” به کارگردانی مسعود کرامتی و به نویسندگی اصغر فرهادی وارد تلویزیون شد. مجموعه تلویزیونی ایرانی ” پزشکان ” از شبکه سه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

آریا در ادامه و در سال ۱۳۸۱ شمسی با فیلم سینمایی ” عروس خوش قدم ” به کارگردانی کاظم راست گفتار و با حضور بازیگرانی هم چون پارسا پیروزفر ، ماهایا پطروسیان ، امین حیایی ، چنگیز وثوقی ، محمدرضا شریفی نیا ، حسام نواب صفوی ، فرهاد آئیش و مرتضی زارع که در سال ۱۳۸۱ شمسی به روی پرده رفت. پا به عرصه سینما گذاشت!

عظیمی نژاد و امین حیایی

آغاز درخشش آریا عظیمی نژاد

آریا عظیمی‌ نژاد با ساخت موسیقی فیلم سینمایی ” میم مثل مادر ” به کارگردانی رسول ملاقلی‌ پور و محصول سال ۱۳۸۵ شمسی در سینما و سریال تلویزیونی ” او یک فرشته بود ” به کارگردانی علیرضا افخمی در تلویزیون توانست نامزدی جایزه بهترین موسیقی متن در جشنواره بین‌ المللی فیلم فجر را به دست آورد. فیلم سینمایی ” میم مثل مادر ” با بازی گلشیفته فراهانی ، حسین یاری ، سحر دولتشاهی ، شراره دولت‌ آبادی و همچنین علی شادمان بنا به تشخیص کمیته‌ ای از بنیاد سینمایی فارابی به عنوان نماینده ایران در هشتادمین دوره جوایز اسکار در سال ۲۰۰۷ میلادی انتخاب شد!

سریال تلویزیونی ” او یک فرشته بود ” نیز که از ماه رمضان سال ۱۳۸۴ شمسی از شبکه دو صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد. آغازگر ژانری جدید در سینمای ایران به نام ژانر ماورائی بود!

زندگینامه کامل آریا عظیمی نژاد

عظیمی‌ نژاد همچنین جایزه خانه سینما را برای فیلم‌ هایی چون ” میم مثل مادر “، ” طلا و مس ” به کارگردانی همایون اسعدیان و ” فرزند خاک ” به کارگردانی محمدعلی آهنگر و به نویسندگی محمدرضا گوهری  را به دست آورد.

ساخت موسیقی برای خوانندگان سرشناس ایرانی از دیگر فعالیت‌ های حرفه‌ ای آریا می‌ باشد! علاقه ی او به موسیقی فولکلوریک ایرانی سبب شد تا وی مجموعه‌ ای از موسیقی نواحی ایران را جمع‌ آوری نماید و از آن‌ ها در ساخت موسیقی فیلم ها تاثیر گیرد.

آلبوم های رسمی آریا عبارتند از:

  • جادوی ایران زمین
  • میم مثل مادر
  • و ساقی سرمست

بد نیست بدانید آریا در عرصه تلویزیون و سینما، بیش از ۸۰ اثر و تجربه ساخت موسیقی دارد!

آریا عظیمی نژاد در برنامه عصر جدید

عظیمی نژاد در خارج از کشور نیز می درخشد!

آریا در سال ۱۳۸۳ شمسی توانست مقام دوم در جشنواره موسیقی کشور بریتانیا را در رشته فولکلور بین المللی با تکنولوژی سه تار به دست آورد! جالب است بدانید همین اتفاق باعث آشنایی او با خانم جاسلین پوک ، آهنگساز و پیانو نواز مشهور بریتانیایی شد که آریا در چند پروژه با وی همکاری خوبی داشت.

زندگینامه کامل آریا عظیمی نژاد

ناشنوایی ۱۰ ساله آریا عظیمی نژاد

آریا در یکی از مصاحبه های خود با بیان این که به مدت ۱۰ سال ناشنوای کامل بودم، درخصوص بیماری خود گفت: ” من در سن ۲۰ سالگی متوجه آسیب دیدگی گوشم شدم و پس از مراجعه به دکتر به من گفتند که تا سال دیگر ناشنوا می شوی و باید کار موسیقی را کنار بگذاری و همین هم شد! من در سن ۳۰ سالگی کر مطلق بودم و هیچ چیز را نمی شنیدم و تنها از روی لب خوانی متوجه جملات و حرف ها می شدم! اما بعد از ۱۰ سال و دوندگی های زیاد، روزی وارد مطب دکتری حاذق شدم و با روند درمان این دکتر شنوایی کامل خود را به دست آوردم! “

عظیمی نژاد و احسان علیخانی

حضور عظیمی نژاد در برنامه استعدایابی عصر جدید

آریا عظیمی نژاد به عنوان داور در مسابقه استعدادیابی عصر جدید در کنار امین حیایی، بشیر حسینی و همچنین رویا نونهالی با اجرای احسان علیخانی حضور دارد. عظیمی نژاد در مسابقه استعدادیابی عصر جدید ، سخت گیرترین داور مرحله اول شناخته شد! وی کم ترین رای مثبت را به استعدادها داده بود.

زندگینامه کامل آریا عظیمی نژاد

اقدام زیبای آریا عظیمی نژاد در برنامه عصر جدید

در برنامه عصر جدید، وقتی آریا عظیمی نژاد متوجه شد که یکی از شرکت کنندگان به تازگی عقد کرده است و برای اجاره خانه در منطقه ی جوادیه تهران و عروسی خود ، مبلغ ۹۰ میلیون تومان کم دارد، اعلام کرد پرداخت این رقم را بر عهده می گیرد! این هنرمند آهنگساز اعلام کرد که اخیرا کاری برای امام رضا (ع) ساخته است و دوست دارد درآمد این کار را نیز صرف کمک به این زوج جوان کند.

بعد از اعلام این موضوع، همه حاضران در سالن به احترام آریا عظیمی نژاد از جای برخاستند و وی را تشویق کردند.

آریا عظیمی نژاد و همسرش

زندگی شخصی آریا عظیمی نژاد

عظیمی نژاد سال ها است که ازدواج کرده است و متاهل می باشد. او صاحب یک فرزند پسر است. آریا فردی صبور، ساکت و کم حرف می باشد. متاسفانه عظیمی نژاد مدتی پیش بدون هیچ سابقه ی قبلی و به علت عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد! برادر وی دلیل اصلی این اتفاق را گرفتگی رگ قلب عنوان کرد.

آریا درباره موسیقی می گوید: ” من همیشه موسیقی را در سادگى آن می پسندم! یعنی دوست دارم موسیقی دارای سادگی باشد و پیچیدگی های بیش از اندازه موسیقی مورد پسند من نیست. “

آریا عظیمی نژاد در یکی از مصاحبه های خود درباره ی آرزوهای خود می گوید: ” مهم ترین هدف من این است که بتوانم خودم را در هرکاری که انجام می دهم، کامل تر کنم و این بزرگ ترین آرزوی من هم هست! این تکامل می تواند در شکل های مختلف صورت بگیرد. ممکن است کار کردن با یک ارکستر بهتر یا کار کردن در یک استودیو پیشرفته تر باشد! این موارد همگی می توانند در جهت آن تکامل باشد. “

او می گوید: “در وهله اول و در انجام کار آدم آرامی هستم، اما همیشه برای شروع هر کار جدیدی، نگرانی و استرس این را دارم که به تکرار نیفتم و جذابیت داشته باشم. “

عظیمی نژاد و پسرش

آدرس اینستاگرام آریا عظیمی نژاد

https://www.instagram.com/aryaaziminejad

 

کادر امتیازدهی

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو