سردار بهمن کارگر امروز(۱۲ دی) در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه دفاع مقدس برای ما درس ایستادگی و مقاومت به همراه داشت، تاکید کرد: سالهای دفاع مقدس فقط گذشته را به تصویر نمی کشد، بلکه تکلیف آینده را هم روشن کرده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اضافه کرد: اگر فرهنگ دفاع مقدس در کشور پایدار بماند، کشور ما تا همیشه مستقل و پایدار خواهد بود.

کارگر با بیان اینکه در سالهای دفاع مقدس اجازه ندادیم یک وجب از خاک کشور به بیگانگان واگذار شود، ادامه داد: اگر امروز با اقتدار روی پای خود ایستاده‌ایم به برکت سالهای دفاع مقدس است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تصریح کرد: امروز به ثمره دفاع مقدس مردم منطقه به جمهوری اسلامی تکیه کرده‌اند.

وی تاکید کرد: نباید دفاع مقدس را اسیر مسائل جناحی کنیم، چون شان دفاع مقدس بالاتر از مسائل جناحی است‌.

وی  همه کشور را مسئول حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس دانست و گفت: باید همه با هم میراث دفاع مقدس را حراست کنیم و برای انتقال آن به آیندگان بکوشیم.

کارگر همچنین با اشاره به حضور بیش از هفت میلیون نفری هموطنانمان در اردوهای راهیان نور کشور، گفت: آمارها نشان می‌دهد قریب ۸۰ درصد بازدیدکنندگان یادمان‌ها و مناطق عملیاتی دفاع مقدس جوانان بین ۱۵ تا ۳۰ ساله هستند، افرادی که در دوران دفاع مقدس یا اصلا متولد نشده بودند و یا کودک بودند که این امر بسیار ارزشمند است.

کارگر در ادامه با اشاره به نقش مهم استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: استان کرمانشاه همیشه چه در برابر ضد انقلاب و چه در برابر دشمن بعثی سنگر محکمی در برابر دشمنان داخلی و خارجی بوده  است.

وی اضافه کرد: جنگ در استان کرمانشاه آغاز و در همین استان خاتمه پیدا کرد، اما هنوز آنطور که باید به موضوع دفاع مقدس در استان کرمانشاه پرداخته نشده است. 

کارگر با تاکید بر نقش مهم استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس، گفت: باید کارهای خیلی بیشتری در استان کرمانشاه در حوزه دفاع مقدس انجام شود.

وی از ساخت باغ موزه دفاع مقدس به عنوان اولویت و ماموریت اصلی مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه در شرایط کنونی عنوان کرد و افزود: زمین و امکانات مورد نیاز  برای ساخت این باغ موزه فراهم شده و امید است طبق وعده های داده شده سوم خرداد سال ۱۴۰۰ شاهد افتتاح این پروژه که نیاز دفاع مقدسی استان کرمانشاه است، باشیم.