«صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» در گفت‌وگویی با خبرگزاری «آناتولی» درباره آخرین تحولات فلسطین از جمله انتخابات صحبت کرد.

وی ضمن اعلام اینکه رژیم صهیونیستی مانع از برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین می‎شود، از کشورهای جهان خواست با اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی، جلوی ممانعت این رژیم از برگزاری انتخابات در قدس را بگیرند.

عریقات در ادامه گفت، برای برگزاری انتخابات عمومی تلاش می‌شود و تشکیلات خودگردان نمی‌تواند برگزاری انتخابات بدون قدس را بپذیرد.

حماس در واکنش به این اظهارات تشکسلات خودگردان اعلام کرده، اصلا تشکیلات نباید منتظر اجازه اسرائیل باشد بلکه باید با برگزاری انتخابات در قدس، این موضوع را بر تل آویو تحمیل کند.

مذاکرات آتش‌بس

وی در ادامه به برخی اخبار درباره تلاش برای امضای توافق آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: تمامی درهایی که اسرائیل در غزه ی‌کوبد برای جدا کردن کرانه باختری از غزه است زیرا آنها می‌دانند که دولت فلسطینی بدون غزه وجود نخواهد داشت.

گرچه رسانه‌های رژیم صهیونیستی از این توافق صحبت می‌کنند اما حماس اعلام کرده، آنچه در جریان است برای لغو محاصره غزه است نه بیشتر.

هیچ پولی از آمریکا نگرفته‌ایم

وی درباره تصمیم کنگره آمریکا مبنی بر تخصیص ۱۵۰ میلیون دلار به تشکیلات خودگردان از بودجه سال ۲۰۲۰ اعلام کرد، تشکیلات خودگردان هیچ پولی از آمریکا دریافت نکرده است.

اهمیت تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی

صائب عریقات بر اهمیت تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی برای باز کردن تحقیقی رسمی درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها تأکید کرد.

وی گفت: ابن به معنای آن است که فلسطین تمام پرونده‌های مطلوب در این زمینه را ارائه دهد و ما اکنون بر روی تحویل اسامی قربانیان فلسطینی برای محاکمه مجرمان جنگی کار می‌کنیم.

«فاتو بنسودا» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی در ۲۰ دسامبر از قصد خود برای باز کردن پرونده‌ مذکور خبر داد.