زندگینامه کامل الیزابت اولسن ، قدرتمندترین زن سینمای جهان!

زندگینامه کامل الیزابت اولسن ، قدرتمندترین زن سینمای جهان!


منبع: کولاک

464

1398/10/12

20:35


کولاک ، محمد سیمری : در این مطلب زندگینامه کامل الیزابت اولسن ، بازیگر، مدل و خواننده ی آمریکایی از نظرتان می گذرد. الیزابت اولسن یا ” Elizabeth Olsen ” با نام کامل ” الیزابت چیس لیزی اولسن ” متولد ۱۶ ماه فوریه سال ۱۹۸۹ میلادی در شرمن اوکس ایالت لس آنجلس ایالات متحده آمریکا می باشد. جالب است بدانید اولسن ها نژاد نروژی و انگلیسی دارند!

الیزابت اولسن

الیزابت در خانواده ای هنرمند متولد شده است و علاوه بر خود او که به بازیگری مشغول است، خواهران وی نیز، یعنی ” مری کیت ” و ” اشلی ” نیز در این حرفه فعالیت دارند و علاوه بر این آن ها طراح مد و لباس نیز می باشند! البته او یک برادر نیز به نام ” ترنت ” دارد.

پدر و مادر الیزابت وقتی که او ۷ ساله بود، از هم جدا شدند. الیزابت در دوره ی کودکی خود، رقص باله و خوانندگی را فرا گرفت. او پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان کمپبل هال، به دانشکده هنر تیش در شهر نیویورک رفت؛ مدرسه ی هنر تیش که یکی از مشهورترین مدارس هنر کشور ایالات متحده آمریکا می باشد، او در سال ۲۰۰۹ میلادی، یک ترم تحصیلی را در شهر مسکو و در مدرسه هنر تئاتر مسکو گذراند. او دانش آموخته ی مدرسه ی بازیگری تئاتر آتلانتیک می باشد.

زندگینامه کامل الیزابت اولسن

الیزابت اولسن وارد دنیای بازیگری می شود!

در کودکی و نوجوانی الیزابت ، بازیگر و الگوی مورد علاقه او ” میشل فایفر ” بود! او در صحنه فیلم ” من سم هستم با نام اصلی ” I Am Sam ” با میشل فایفر دیدار کرد!

اولین حضور الیزابت اولسن در عرصه سینما با فیلم سینمایی درام “ مارتا مارسی می مارلن ” با نام اصلی ” Martha Marcy May Marlene ” به نویسندگی و کارگردانی شان درکین در سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز شد! الیزابت برای حضور در نقش ” مارتا ” در این فیلم سینمایی، نامزد دریافت جایزه انجمن منتقدان فیلم و جوایز دیگر شد!

داستان فیلم سینمایی درام “ مارتا مارسی می مارلن ” در مورد دختر جوانی مبتلا به توهّم و پارانویا می‌ باشد که مدتی جزو یکی از فرقه‌ های ساکن در کوه‌ های کت‌ اسکیل بوده‌ است و…

زندگینامه کامل الیزابت اولسن

الیزابت اولسن و دنیای هالیوود!

الیزابت به جهت توانایی های زیادی که داشت خیلی زود خود را به تهیه کنندگان و فیلم سازان مشهور هالیوود معرفی کرد! البته خود الیزابت می گوید که برای پذیرفته شدن در کار بازیگری، بایستی از چهره ی خوبی برخوردار باشی و همین عامل در مورد من، مهم ترین دلیل برای پذیرفته شدنم در هالیوود بود.! او در سال ۲۰۱۱ میلادی با بازی در فیلم ترسناک ” خانه ساکت ” با نام اصلی ” Silent House ” به دنیای هالیوود وارد شد.

زندگینامه کامل الیزابت اولسن

الیزابت در مورد نحوه ی ورود خود به دنیای هالیوود می گوید: ” من می خواستم به همه ثابت کنم که در کار بازیگری نیز مثل خوانندگی خوب هستم! البته یک سری نیش و کنایه ها هم در این راه وجود داشت که به جای این که از انگیزه ی من برای ورود به این کار بکاهد، شوق و ذوق بیشتری را به من انتقال داد. من با بازی خوبم ثابت کردم که بی خود و بی جهت به این عرصه پا نگذاشته ام و توانایی های زیادی دارم. “

زندگینامه کامل الیزابت اولسن

الیزابت اولسن ؛ قدرتمندترین زن سینمای جهان

الیزابت در سال‌ های اخیر با ایفای نقش ” اسکارلت ویچ ” یا ” Scarlet Witch ” در دنیای سینمایی ابر قهرمانی مارول به شهرت دو چندانی دست یافته است! ” اسکارلت ویچ “ با نام اصلی ” واندا ماکسیمُف “، یک شخصیت خیالی ابرقهرمان در کتاب‌ های کامیک منتشر شده توسط مارول کامیکس می باشد.

الیزابت از سال ۲۰۱۴ میلادی در دنیای فیلم‌ های مارول در نقش ” اسکارلت ویچ “ با نام اصلی ” واندا ماکسیمُف “ حضور یافته است.

فیلم سینمایی انتقام جویان

جالب است بدانید ” کوین فایگی ” ، مدیر استودیوی مارول معتقد است واندا ماکسیمُف، قدرتمندترین زن سینمای جهان است! او می گوید: ” فیلم سینمایی “انتقام‌جویان: آخر بازی” با نام اصلی ” Avengers: Endgame ” نشان داد که شخصیت ” واندا ماکسیموف ” با بازی ” الیزابت اولسن ” تا چه حد می‌ تواند قدرتمند باشد!

“اگر به فیلم سینمایی ” انتقام‌جویان: آخر بازی ” نگاه کنید، می‌ بینید که ” واندا ماکسیموف ” می‌خواست ” تانوس ” را از بین ببرد! تا به حال تانوس را تا این اندازه وحشت‌ زده ندیده بودم و اگر او نگفته بود که ” آتش بریزید ” من فکر می‌ کنم که واندا موفق می‌ شد او را نابود کند! “

لازم به بیان است توانایی‌ ها و ابعاد دیگری از زندگی ” واندا ماکسیموف ” در سریال ” وانداویژن ” یا ” WandaVision ” که از شبکه‌ ی دیزنی+ در سال ۲۰۲۱ میلادی پخش خواهد شد، بیشتر برای هواداران شرح داده خواهد شد!

اولسن ، قدرتمندترین زن سینمای جهان

دیگر فیلم های سینمایی اولسن

اولسن در سال ۲۰۱۳ میلادی در فیلم ” In Secret “، که اقتباسی از رمان کلاسیک Therese Raquin زولا در سال ۱۸۶۸ میلادی بود، نقش اصلی را برعهده داشت.

از فیلم های معروف الیزابت اولسن می توان به ” چراغ های قرمز ” ، ” لیبرال آرتس ” ، ” عزیزانت را بکش ” با بازی در کنار دنیل رادکلیف، ” دختران خیلی خوب ” با بازی در کنار داکوتا فانینگ، ” مخفیانه ” ، ” اولد بوی ” با بازی در کنار جاش برولین، ” کاپیتان آمریکا : سرباز زمستان ” و ” جنگ داخلی ” با بازی در کنار کریس ایوانز و ” گودزیلا ” اشاره کرد. در فیلم ” گودزیلا ” که در سال ۲۰۱۴ میلادی اکران شد، وی به عنوان نقش اول زن حضور داشت! بد نیست بدانید اولسن در ژانویه ۲۰۱۳ میلادی نامزد دریافت جایزه ستاره رو به رشد بافتا شد!

زندگینامه الیزابت اولسن

زندگی شخصی الیزابت اولسن

الیزابت اولسن در سال ۲۰۱۲ میلادی با بوید هولبروک آشنا شد. بوید نیز مانند الیزابت در عرصه ی بازیگری فعالیت داشت! این دو در نهایت تصمیم گرفتند در سال ۲۰۱۴ میلادی با هم ازدواج کنند؛ اما ازدواج آن ها در سال ۲۰۱۵ میلادی به پایان رسید و هر دو به صورت توافقی از یکدیگر جدا شدند. الیزابت مدتی است که با خواننده و آهنگساز آمریکایی ، رابی آرنت وارد رابطه شده است! رابی، ۴ سال از الیزابت کوچک تر است. الیزابت ورزشکار نیز می باشد! او ورزش والیبال را به صورت حرفه ای دنبال می کند.

الیزابت اولسن و نامزدش

الیزابت اولسن بارها از سوی مجله های معتبر جهانی، به عنوان ” زیباترین بازیگر زن جهان ” انتخاب شده است. نام الیزابت اولسن به انتخاب لیست جهانی CB150 به عنوان یکی از زیباترین زنان جهان به ثبت رسیده است. همچنین نام الیزابت اولسن به عنوان یکی از زیباترین زنان جهان در لیست جهانی BWC ثبت شده است.

در انتها بد نیست بدانید ثروت الیزابت چیزی در حدود ۵ میلیون دلار تخمین زده می شود!

زندگینامه کامل الیزابت اولسن

آدرس اینستاگرام الیزابت اولسن

http://bia2safa.net/goto/web/url/1150314

 

کادر امتیازدهی

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو