شما هم فکر می کنید همسرتان روزی رهایتان خواهد کرد؟

منبع: نمناک

130

1398/10/13

15:30


برخی افراد به دلیل عدم اعتماد به نفس مدام با خود می گویند همسرم مرا ترک می کند و در نهایت باعث برهم زدن رابطه عاطفی خود می شوند.

همسرم مرا ترک می کند و تنها می گذارد با دوری از او چگونه کنار بیایم

برخی از افراد در رابطه عاطفی خود مدام احساس ناامنی دارند و دچار تردید می شوند . این افراد در فکر و ذهن خود به دلیل عدم اعتماد به نفس کافی و احساس ضعف ، خود را لایق همسر نمی دانند بنابراین احساس ناامنی را با خود به رابطه با همسر وارد می کنند و خود را از لذت تجربه کردن « عشق آرام و برابر » محروم می کنند. روابط عاطفی این زوجین از استحکام و قدرت کافی برخوردار نیست و آنها نمی تواننداز زندگی مشترک خود لذت ببرند. اگر شما نیز این مشکل را دارید ، با این بخش از نمناک همراه شوید تا با علت نا امنی و درمان آن آشنا شوید .

علت داشتن احساس ناامنی در زندگی

علت اینکه برخی افراد در زندگی مشترک خود همواره احساس ناامنی دارند و دچار تردید می شوند ، در کودکی آنها نهفته است . رابطه ما با والدین و اطرافیان در کودکی بر زندگی و شخصیت ما در بزرگسالی تاثیر می گذارد و گذشته در بزرگسالی نیز ما را رها نمی کند. افرادی که در کودکی الگوی دلبستگی ایمن در آنها شکل نگرفته باشد و دوست داشتن، دلبستگی و وابستگی را همراه با اضطراب ، احساس ناامنی و ترس از طرد شدن تجربه کنند ، در بزرگسالی نیز نمی توانند در رابطه عاطفی قوی عمل کنند و این ترس ها را دارند.

ترک شدن

ویژگی افرادی که احساس ناامنی دارند

دنبال تایید می گردند

افرادی که در رابطه عاطفی خود احساس نا امنی می کنند ،همواره به دنبال تایید همسرشان هستند و پس از هر رفتاری از همسر خود سوالاتی می پرسند که دریابند مورد تایید او بوده اند یا خیر ؟ اینگونه افراد همیشه نگران قضاوتی که همسر یا نامزدتان روی حرف ها و رفتارهای تان دارد، هستند مثلا اگر درمورد خرج کردن پول هایشان تصمیمی بگیرند و با همسر خود در میان بگذارند با پرسیدن «فکرم احمقانه بود؟» به دنبال تایید او هستند و یا هنگام رفتن به مهمانی از همسر خود می خواهند درمورد لباس و آرایش شان نظر دهد .

مدام به دنبال همسرشان هستند

افرادی که در رابطه عاطفی خود احساس نا امنی می کنند ، همیشه سعی شان این است که تمام وقت خود را با همسرشان بگذرانند . این رفتار آنها نشانه عشق بیش از اندازه نیست بلکه نشان می دهد که او در زندگی احساس نا امنی دارد .

اگر شما در زمانی که همسرتان در کنارتان نیست ، مدام با او ارتباط تلفنی برقرار می کنید و یا به او پیامک می دهید ، یا به تنهایی سفر نمی روید و هیچگاه ارتباط دستانه برقرار نمی کنید و بدون همسر در مراسمی شرکت نمی کنید ، شما احساس نا امنی دارید .

همسر خود را کنترل می کنند

افرادی که در زندگی مشترک خود عشقشان با احساس نا امنی ادغام شده است ، همواره این نگرانی را دارند که همسرشان ، آنها را ترک کند بنابراین با برقراری تماس های لحظه به لحظه همسر شان را کنترل می کنند، گوشی او را چک کرده و حتی جیب هایش را می گردند و اگر کسی در مهمانی کنار او بنشیند او را یک رقیب می دانند و ذهن شان به هم می ریزد و برای دور کردن او تلاش می کنند.

همواره بی اعتماد هستند

افرادی که در رابطه عاطفی خود احساس نا امنی می کنند ، همواره بی اعتماد هستند بنابراین معنای واقعی آرامش و عشق را درک نمی کنند . آنها حتی در بهترین لحظاتشان نیز تصور می کنند دل و ذهن همسر یا نامزد شان جای دیگری است و فکر می کنند زندگیشان به زودی از هم می پاشد .

بی اعتمادی

خود را لایق همسرشان نمی دانند

افرادی که در رابطه عاطفی خود احساس نا امنی می کنند ، به خودشان نیز بی اعتماد هستند و همیشه می پندارند لایق همسرشان نیستند بنابراین هنگام رفتن به بیرون با همسر ده ها بار لباس شان را عوض می کنند و از همسر خود تایید می خواهند اما باز هم در صورتی که همسرش ، او را تایید می کند باز هم خود را شایسته این نمی دانند که همسرشان بتواند عاشق شان شود.

بی اعتماد به نفس می باشند

افرادی که در زندگی احساس نا امنی دارند ، نمی توانند در برابر چیزهایی که ذهنشان می گوید ، بی تفاوت باشند بنابراین دچار رفتارهایی مانند بی اعتماد به نفس بودن می شوند و دچار ترسی آزاردهنده هستند که آنها را به سمت کنترل همسر می کشاند.

وارد رابطه ای می شوند که ماندگار نیست

گذشته عاطفی شما به شکل برقرار کردن ارتباط تان تاثیر می گذارد و موجب می شود که با کسی وارد رابطه عاطفی شوید که در آن احساس طرد شدن می کنید و بارها طعم جدایی و طرد شدن را بکشید ، رابطه ای که ماندگار نیست و در آن احساس امنیت نمی کنید. اگر همواره این اتفاق ها برای شما پیش می آید ، به گذشته تان بیاندیشید که آیا سهمی در این اتفاق ها دارد و با کمک یک روانشناس برای کاهش تاثیرهای منفی گذشته بر زندگی عاطفی تان چاره ای بیاندیشید.

روان شناسی

مشکل را حل کنید

اگر خود شما یا همسرتان در زندگی احساس نا امنی می نمایید ، باید مشکلتان را حل کنید تا عاشقی برایتان آسان تر شود زیرا ناامنی در رابطه برای حفظ یک ارتباط شاد و سالم، مخرب است بنابراین :

  1. احساس ناامنی همیشه به علت وجود مشکل در حرف و عمل طرف مقابل نیست بلکه ناشی از تصورات خودتان است پس اگر احساس ناامنی به سراغتان آمد آنها را بنویسید و مشخص کنید که چه چیزهایی تصور هستند و چه چیزهایی واقعیت دارند.
  2.  برای غلبه بر احساس ناامنی از کنترل کردن و به دست گرفتن همه امور دست بردارید زیرا شما نمی توانید همه چیز را کنترل کنید پس نگران می شوید.
  3.  برای رشد رابطه تان باورهایتان را نسبت به مفهوم رابطه، همسر بودن و دوست داشتن تغییر بدهید.
  4. برای آرامش رابطه و حفظ موقعیت خوب خود به حریم فکر آدم ها تجاوز نکنید، زیرا افکار آنها چه خوب و چه بد چیزی نیست که شما بتوانید ان را متوقف کنید یا تغییرش بدهید.
  5. یکی از دلایل احساس ناامنی، مقایسه دائمی خود با دیگران یا تجربه های گذشته است پس با روان درمانی و مشاوره دست از این افکار بردارید.
  6. جهت افکارتان را تغییر بدهید و به خودباوری و اعتماد به نفس برسید و از زندگی و رابطه عاطفی تان بیشتر لذت ببرید.
  7. وجود اصول در رابطه نیز می تواند احساس امنیت شما را در رابطه و زندگی مشترک تقویت کند.
  8. خودتان را سرگرم فعالیت های مورد علاقه تان بکنید تا سرتان با موضوعات مفید گرم شود و فرصت کمتری برای افکار وسواس گونه داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو