بررسی گوشی تاشو سامسونگ و نگاهی با قابلیت های متفاوت این تلفن همراه پرچمدار

بررسی گوشی تاشو سامسونگ و نگاهی با قابلیت های متفاوت این تلفن همراه پرچمدار


منبع: آرگا

151

1398/10/13

17:41


با دیدن گوشی تاشو سامسونگ یا گلگسی فولد حتما شگفت زده خواهید شد. این گوشی هوشمند یکی از جالبترینهای دنیای موبایل بوده که از نمایشگری انعطاف پذیر بهره می برد. این صفحه نمایش به کاربر این امکان را می دهد تا در صورت نیاز ویژگی بزرگ شدن نمایشگر را به کار بندد و شبیه یک تبلت از آن استفاده کند. قصد داریم در این مطلب از آرگا به بررسی گوشی تاشو سامسونگ بپردازیم.

گوشی تاشو سامسونگ با داشتن دو نمایشگر ، پردازنده قوی اسنپدارگون ۸۵۵ و باتریهای دوگانه بسیار حیرت انگیز بوده و اولین پرچمدار شرکت کره ای سامسونگ می باشد که از نمایشگری منعطف (Infinity Flex) بهره می برد. این اسمارتفون به امکانات و قابلیت های خلاقانه ای همچون ۶ دوربین تجهیز شده است که از طریق این دوربین ها می توانید عکسهای جذابی را به ثبت برسانید. در ادامه به بررسی بیشتر گوشی تاشو سامسونگ می پردازیم.

بررسی گوشی تاشو سامسونگ

بازبینی گوشی تاشو سامسونگ

دارای:

  • چیپست قدرتمند
  • نمایشگری جدید
  • باتری خوب

در برابر:

  • دوام نگران کننده
  • گران قیمت

بررسی گوشی تاشو سامسونگ

گلکسی فولد اولین گوشی شرکت کره ای سامسونگ است که با قابلیت تا شدن صفحه نمایش به بازار ارائه می گردد. البته در حال حاضر تعداد محدودی از این گوشی به بازار عرضه شده است. سامسونگ تلاش نموده تا به روزترین فناوریها را در گوشی منعطف خود به کار بندد و نحوه تا شدن  گلگسی فولد به صورت کتابی می باشد. دو نکته درباره این گوشی قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد. یکی داشتن نمایشگر انعطاف پذیر و دیگری گران قیمت بودن این گوشی (۱۹۸۰ دلار) .

یکی از ویژگی های صفحه نمایش گوشی تاشو سامسونگ قابلیت اجرای سه برنامه به طور همزمان، می باشد و این شرکت توصیه می کند هنگام کار با گوشی به آرامی صفحه نمایشگر را مورد لمس قرار دهید. به بررسی گوشی تاشو سامسونگ ، این اسمارتفون خیره کننده می پردازیم.

مشخصات فنی گوشی گلکسی فولد

آشنایی سریع با گوشی تاشو سامسونگ

  • صفحه نمایش:  سوپرامولد که در حالت تا شده ۴.۶ اینچ/ به صورت تبلتی۷.۳ اینچ
  • دوربین اصلی: سه گانه (لنزهای ۱۲، ۱۲، ۱۶) مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: دوگانه با لنزهای ۱۰ و ۸ مگاپیکسلی
  • چیپست: اسنپدراگون ۸۵۵ شرکت کوالکام
  • سیستم عامل: اندروید ۹ پای
  • پردازنده گرافیکی: آدرنو ۶۴۰
  • حافظه: رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت
  • حسگرها: حسگر اثر انگشت، سنسور مجاورت، ژیروسکوپ، قطب نما و شتاب سنج
  • باتری: ۲ باتری با ظرفیت ۴۳۸۰ میلی آمپرساعت از نوع لیتیوم پلیمری قابل تعویض

چیپست گلکسی فولد کره ای

بررسی ظاهری گوشی تاشو سامسونگ

ویژگی که گوشی فولد سامسونگ را از لحاظ فناوری تاشو از دیگر گوشی های هوشمند تاشو متمایز می کند تا شدن به صورت کتاب می باشد. این رویکرد موجب می شود به جای تاشدن صفحه نمایش به سمت بیرون و دچار آسیب شدن به سمت داخل تا شود. هنگامی که گوشی در حالت تاشده قرار می گیرد قطر آن بیشتر شده و قدری ضخیم به نظر می رسد.

بررسی گوشی تاشو سامسونگ

اصلی ترین تلاش سامسونگ در طراحی این گوشی به قسمت تا شدگی و کاربری راحت ان مربوط می باشد. طراحی طوری صورت گرفته است که نشانی از چرخ دنده یا لولا را مشاهده نخواهید کرد . همچنین باز و بسته شدن گوشی نیز به راحتی انجام می گیرد. کلیدهای تنظیم صدا و پاور ، پورت ها در یک سمت بدنه و بلندگو نیز در سمت دیگر تعبیه شده است. بلندگو صدایی استریو را به کاربر هدیه خواهد داد.

وارسی کلی گوشی تاشو سامسونگ

از ویژگی های دیگر در طراحی بدنه این گوشی استحکام صفحه نمایش آن با لایه های فلزی می باشد. تنها نکته ای که منفی به نظر می رسد این است که بدنه و نمایشگر گوشی به شدت اثر انگشت را جذب می کنند. بررسی ها نشان می دهد که هر چند دقیقه نیاز است تا گوشی با دستمال میکروفایبر تمیز شود. در ضمن این اسمارتفون در رنگ‌های آبی، مشکی ،نقره‌ای و سبز روانه بازار شده است.

بررسی دوربین گوشی تاشو سامسونگ

گوشی تاشو سامسونگ از شش دوبین بهره مند است که بسیار منظم و هماهنگ عمل می کنند. در پشت صفحه تاشو دوربینهای سه گانه شامل دوربین ۱۶ مگاپیکسل اولتراواید با دریچه دیافراگم F/2.2 ، دوربین ۱۲ مگاپیکسل واید یا پیکسل دو گانه و دریچه دیافراگم F/1.5  و F/2.4 ،  دوربین ۱۲ مگاپیکسل تله فوتو با دریچه دیافراگم F/2.4 و زوم تا دو برابر را مشاهده خواهید کرد. همچنین یک لنز ۱۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F/2.2 نیز در بالای نمایشگر تعبیه شده که هنگام بسته شدن گوشی آن را شاهد هستید.

آشنایی با دوربینهای گلکسی فولد

و در انتها یک دوربین دوگانه در ضلع بالایی در قسمت تبلتی گوشی تعبیه شده است که شامل دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم F/2.2 و دوربین ۸ مگاپیکسلی RGB با قابلیت عمق سنجی، اعمال بوکه و دریچه دیافراگم F/1.9  می باشد. این دوربین های دوگانه برای پشتیبانی از تصاویر سلفی هنگامی که نمایشگر باز است در نظر گرفته شده اند. سامسونگ مدعی است که کاربر قادر خواهد بود در زمان تماس تصویری به اجرای اپلیکیشن های دیگر نیز بپردازد و به این خاطر در گوشه نمایشگر تبلتی این دوربین را تعبیه کرده اند.

بازنگری گوشی تاشو سامسونگ

بررسی نمایشگر گوشی تاشو سامسونگ

گلکسی فولد سامسونگ از دو نمایشگر بهره می برد. یک صفحه نمایش  با اندازه ۷.۳ اینچ که قابلیت تا شدن داشته و رزولوشن آن  ۲۱۵۲*۱۵۳۶ پیکسل می باشد. این نمایشگر اصلی از نوع  HDR+ AMOLED بوده که از کیفیت بالایی برخوردار است  به طوری که  وضوح رنگ و کنتراست عالی تصاویر را به نمایش گذاشته و می‌تواند برای کاربر کارایی فراوانی را در هنگام تماشای فیلم یا کشیدن یک نقاشی قشنگ به ارمغان آورد.

وارسی گوشی تاشو سامسونگ

صفحه نمایش دوم که در نمای بیرونی گوشی قرار دارد  HD+ و اندازه ۴.۶ اینچی با رزولوشن ۱۹۶۰*۸۴۰ دارد. سامسونگ مدعی است کارایی این صفحه نمایش نیز همانند دیگر نمایشگرهای گوشی های هوشمند می باشد به نحوی که امکان برقراری تماس، سلفی گرفتن و … را فراهم می نماید. سامسونگ نمایشگر جدیدش را با نام Infinity Flex معرفی نموده است و بیان کرده است که این گوشی تاشو را بدون کوچکترین اختلالی در صفحه نمایش یا دستگاه می توان هزار بار با زو بسته نمود.

ابعاد گلکسی فولد کره ای

از ویژگی های برجسته نمایشگر اصلی گوشی قابلیت اجرای همزمان سه برنامه می باشد. لولاهایی که جهت تاشوندگی گوشی در نظر گرفته شده اند به خوبی در نمای داخلی تعبیه شده به طوری که قابل مشاهده نیستند و از استحکام بالایی برخوردارند.

سخت افزار گوشی تاشو سامسونگ

در بررسی گوشی تاشو سامسونگ از لحاظ سخت افزاری نیز با ویژگی های متحیر کننده ای روبرو هستیم. این پرچمدار کره ای از پردازنده ۷ نانومتری ۸ هسته ای اسنپدراگون ۸۵۵ بهره می برد. این چیپست قدرتمند ۶۴ بیتی وظیفه پردازش اسمارتفون مذکور را بر عهده دارد  که در اجرای برنامه ها روان و نرم عمل می کند.

نمایشگر تا شو گلگسی فولد

بهره مندی از اینترنت نسل ۴ و ۵ و همچنین حافظه رم ۱۲ گیگابایتی از دیگر مشخصات سخت افزاری گلکسی فولد سامسونگ است. حافظه داخلی گوشی ۵۱۲گیگابات بوده و درگاهی برای ارتقاء این قابلیت درنظر گرفته نشده است. سنسور اثر انگشت گوشی خارج از صفحه نمایش تعبیه شده است و جک ۳.۵ میل متری را نز شاهد نیستیم.

بررسی نرم افزار

سیستم عامل به کار رفته در این گوشی بر پایه اندروید ۹ پای با رابط کاربری One-UI می باشد. این رابط کاربری عملکرد مطلوبی داشته و کاربر قادر خواهد بود در هر دو نمایشگر به اجرای برنامه موردنظرش بپردازد. همچنین رابط کاربری به راحتی قابلیت مالتی تسکینگ را در نمایشگر بزرگ این گوشی به نمایش می گذارد.

بازبینی اساسی گوشی تاشو سامسونگ

ویژگی بی نظیر اجرای همزمان سه برنامه به این صورت است که ابتدا کاربر برنامه اصلی را اجرا نموده سپس در سمت راست فضایی را به دیگر برنامه های مدنظرش اختصاص دهد. همچنین کاربر قادر خواهد بود مکان اجرای برنامه را در صفحه نمایش تغییر دهد. سامسونگ بیان کرده است که برنامه های پر طرفداری مانند یوتیوب، واتساپ و آفیس آپدیت سازگار با این گوشی را عرضه خواهند نمود.

بررسی باتری

همانطور که ذکر شد این گوشی از دو صفحه نمایش برخوردار می باشد به این دلیل سامسونگ دوباتری با ظرفت بالا را  در دو سمت برای این اسمارتفون در نظر گرفته است که مجموع ظرفیت باتریها ۴۳۸۰ میلی امپر ساعت می باشد که استفاده یک روز کامل از گوشی را بدون کاهش ذخیره انرژی باتری به همراه دارد.

آشنایی با نمایشگر گوشی پرچمدار سامسونگ

در ضمن گلکسی فولد سامسونگ به ویژگی شارژ سریع سیمی و بی سیم ۱۵ واتی مجهز شده است و همچنین از قابلیت شارژ معکوس نیز پشتیبانی می کند. به بیان دیگر این اسمارتفون با بهره گیری از تکنولوژی شارژ وایرلسی این قابلیت را دارد که همزمان دستگاه دوم دیگری را نیز شارژ نماید. بنابراین در زمان مسافرت به شارژر دوم نیازی پیدا نخواهید کرد.

در پایان پیشنهاد می کنیم با قابلیت های گوشی سامسونگ و گوشی سامسونگ نوت ۹ آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو