سال درخشان کارگردانان زن در سینما/ پرفروش‌ترین فیلم را چه کسی ساخت؟

منبع: ایران آرت

148

1398/10/14

22:32


در سال ۲۰۱۹ فیلمسازان زن ۱۲ فیلم از ۱۰۰ فیلم پردرآمد سال ۲۰۱۹ را کارگردانی کردند.

ایران آرت: در سال ۲۰۱۹، کارگردانان زن بیشترین فیلم‌های محبوب و پرفروش را در مقایسه با سال‌های گذشته داشتند.

به گزارش آسوشیتدپرس، بر اساس مطالعه‌ای در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی که نتایج آن روز پنجشنبه ۱۲ دی منتشر شد، در سال ۲۰۱۹ فیلمسازان زن ۱۲ فیلم از ۱۰۰ فیلم پر در آمد سال ۲۰۱۹ را کارگردانی کردند که لولو ونگ، لورین اسکافاریا، ملینا ماتسوکاس، و گرتا گرویگ، در صدر این فهرست بودند.

در سال ۲۰۱۹ درصد فیلمسازان زن ( ۱۰.۶ درصد)، بیشتر از آنچه بود که پژوهشگران در آمار قبلی داشتند. و این نشان می دهد که صنعت فیلم، که در آن نابرابری در پشت دوربین‌ها سرسختانه پابرجاست، در برخی از موارد بالاخره در حال تغییر است.

این افزایش برای کارگردانان زن در چند دهه گذشته خیلی پرمعنی است. با وجود اعتراض های پر سر و صدا، بازار تولیدات برتر توسط فیلمسازان زن در هالیوود مدت‌ها در حال رکود بود. بالاترین درصد پیشین کارگردانان زن ۸ درصد، در سال ۲۰۰۸ بود. این نرخ در سال ۲۰۱۸ تنها ۴.۵ درصد بود.

استیسی ال. اسمیث، یکی از نویسندگان این پژوهش گفت: "این اولین بار در ۱۳ سال گذشته است که شاهد تغییر در شیوه استخدام کارگردانان زن هستیم. و یکی از دلایل قابل توجه این جهش در سال ۲۰۱۹ این بود که استودیوهای یونیورسال، ۵ فیلم از کارگردانان زن در صدر جدول ۱۰۰ فیلم برتر سال داشت."

در بین پر فروش ترین فیلم‌هایی که توسط کارگردان زن در سال ۲۰۱۹ اکران شد، فیلم "وداع" از لولو ونگ (که یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های مستقل سال نامیده شد)، "شیادان" از لورین اسکافاریا (با فروش محلی ۱۰۵ میلیون دلار)، "کوئین و اسلیم" از ملینا متسوکاس (با فروش ۴۰.۷ میلیون دلار)، و "زنان کوچک" از گرتا گرویگ (با فروش ۲۹ میلیون دلار در عرض تنها ۵ روز اول اکران) هستند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو