آکاایران: تزیین میوه ها در شب یلدا

در نزدیکی شب یلدا هستیم و این شب یکی از بلندترین شب های سال است در ادامه میتوانید با روش هایی کاربردی برای تزیین جذاب سفره شب یلدا تالاب را دنبال نمایید.

به گزارش تالاب تزیین سفره ی شب یلدا یکی از بزرگترین دغدغه های میزبانان خوش ذوق و با سلیقه شب یلدا است. البته امروز می خواهیم از چند عکس ساده پیشتر برویم و شما رابا ایده های جالب تزیین سفره شب یلدا آشنا کنیم.

اجازه دهید حاشیه نرویم و یک راست به سراغ اصل مطلب برویم. مجله تالاب

اگر در مقام میزبان برگزاری شب یلدا باشید حتما با این مشکل مواجه شده اید. اگر از دردسرهای تهیه سور و سات برگزاری شب یلدا بگذریم به نوع پذیرایی در شب یلدا خواهیم رسید و انبوه ظرف های ریز و درشتی که در آخر شب برای میزبان باقی می ماند که اگر ماشین ظرفشویی نداشته باشید واقعا مکافاتی است. البته دراین مطلب نیت داریم درکنار ایده های تزیین سفره شب یلدا سبک دیگری از پذیرایی را نیز با شما به اشتراک بگذاریم.

به گزارش تالاب در سبک پذیرایی سنتی، شما وادار خواهید بود با تک تک غذایی های یلدا از همه ی ی ی مهمان ها پذیرایی کنید؛ که بعضاً همه ی ی ی آنها نیز خورده نمی شود. ما در این جا پیشنهاد میکنیم میز مخصوصی رابه پذیرایی از مهمان ها اختصاص دهید و با قرار دادن ظروف سرو مناسب و به شیوه سلف سرویس به مهمان ها اجازه دهید از هر غذایی که تمایل دارند استفاده کنند.

ایده هایی که در ادامه می آید با فرض استفاده از شیوه پذیرایی به صورت سلف سرویس میباشد.

روش هایی جذاب برای تزیین سفره شب یلداروش هایی جذاب برای تزیین سفره شب یلدا

با قرار دادن ظروف سرو به شیوه سلف سرویس از مهمان ها پذیرایی کنید

تزیین سفره شب یلدا را از کجا آغاز کنیم؟!

تزیین سفره شب یلدا فاقد در نظر گرفتن یک تم مناسب کار بیهوده ای است، بهتر است قبل از مطالعه ادامه مقاله یک تم مناسب برای تزیین سفره شب یلدا در نظر بگیرید.

بعد از انتخاب تم یلدا نوبت به انتخاب ظروف مناسب برای سرو غذایی های یلدایی خواهد رسید. همه ی ی ی ی ما کم و بیش می دانیم رابطه ی مستقیمی بین حس چشایی، حس بویایی و حس بینایی وجوددارد. زمانی که یک غذایی با یک طمع را در دو ظرف مختلف و با دو تزیین مختلف سرو کنید، غذایی که در ظرف زیباتر قرار دارد و بهتر تزیین شده است لذیذ تر بنظر میرسد.

زیرا چشمان انسان قبل از چشیدن یک غذایی، پیام خاصی را، از روی ظاهر آن به مغز ارسال می کنند. همین یک علت کافی است تا شما نسبت به انتخاب ظروف پذیرایی مناسب برای تزیین سفره شب یلدا بیشتر حساس باشید.

تزیین انار شب یلدا

اجازه دهید تزیین سفره شب یلدا رابا انار آغاز کنیم. میتوانید انار رابه دو شیوه سرو کنید.

روش اول: ظرف بزرگی را برای انار دون شده انتخاب کنید و انارهای دون شده را داخل آن بریزید. برای دسترسی مهمان ها نیز میتوانید کاسه های کوچک انارخوری را در میز کناری بچینید.

روش دوم: میتوانید انارها رابا پوست نیز در داخل یک ظرف بچینید. به منظور تزیین انار شب یلدا به این شیوه می توانید با چاقوی لیزری یا یک چاقوی تیز پوست انار خود رابه صورت یک گل برش بزنید و آنرا تا نیمه فاقد به هم ریختن دانه های انار ازآن جدا کنید و سپس آنها را دریک دیس یا سینی گرد بچینید.

ایده دیگری که برای تزیین انار شب یلدا میتوانید ازآن استفاده کنید تهیه یک شاخه ی خشک درخت مثل است. آنرا در قسمتی از میز یا سفره خود ثابت کنید. برای اینکار میتوانید از یک گلدان نیز استفاده کنید.

به گزارش تالاب سپس بعضی از انارها را از وسط به دو نیم و بعضی رابه صورت کامل و فاقد برش از قسمت پوست بر روی شاخه ها بچسبانید. حتی میتواند برای پر شدن بقیه قسمت های درخت از برگ های خشک شده نیز استفاده کنید.

روش هایی جذاب برای تزیین سفره شب یلداروش هایی جذاب برای تزیین سفره شب یلدا

تریین سفره شب یلدا فاقد هندوانه هیچ مفهومی نخواهد داشت

ایده تزیین هندوانه شب یلدا

به سراغ شاه، غذایی های شب یلدا برویم. هندوانه!

تریین سفره شب یلدا فاقد هندوانه هیچ مفهومی نخواهد داشت. از مدلهای زیبای حکاکی که روی هندوانه انجام می شود که بگذریم به چند ایده ساده خواهیم رسید که برای شما کاربردی خواهد بود.

۱- میتوانید هندوانه ی خودرا از عرض به صورت دالبر یا زیگزاگ برش دهید، بعد هندوانه ی داخل آن رابا قاشق های بستنی به صورت گرد یا با ابزار ناب به صورت چهارگوش های کوچک برش بدهید تا حدی که تنها پوست هندوانه بماند، سپس به هر کدام از قطعات یک چنگال کوچک پلاستیکی بزنید و انها رابه صورت مرتب به داخل پوست هندوانه برگردانید. شما میتوانید در دوران برش زدن هندوانه، با در نظر گرفتن یک دسته آن رابه شکل سبد دربیاورید.

۲- هندوانه رابا پوست از وسط به دو نیم تقسیم کنید و سپس برش های نیم دایره ی نازک و هم اندازه درست کنید و انها در با چیدمانی ناب «به صورت گل، پشت سر هم و …» در ظرف مناسبی بچینید.

۳- هندوانه با پوست، را ابتدا به دو قسمت و سپس به چهار قسمت تقسیم کنید، سپس برش های مثلثی نازک درست کنید. میتوانید با کمی خلاقیت این برش ها رابه صورت یک ماهی « این برش ها بعنوان پولک ماهی استفاده شده باشند » یا پشت سر هم بچینید.

ایده تزیین سفره شب یلدا با کیک هندوانه

کیک هندوانه که تازگی ها محبوبیت فراوانی برای شب یلدا پیدا کرده است میتواند یکی از غذایی های سفره شب یلدای شما باشد اما توصیه میکنم برای سرو کیک حتما از ظرف کیک خوری مناسبی استفاده کنید. بهتر است از یک کیک خوری پایه دار استفاده کنید. ایجاد ارتفاع از سطح میز باعث میشود کیک شما بهتر دیده شود. اگر کیک خوری شما درب دار باشد بهتر است زیر از خشک شدن سطح کیک در مجاورت با هوا نیز پیشگیری میکند.

می توانید بجای سرو یک کیک واحد، به تعداد افراد خانواده و مهمان ها کاپ کیک تهیه کرده و با خمیر فوندانت هم رنگ با تم یلدا انها را تزیین کنید. میتوانید کاپ کیک ها رابه همراه چای یا نسکافه برای پذیرایی خوش آمدگویی سرو کنید.

تزیین آجیل شب یلدا

آجیل از مهم ترین غذایی هایی است که در تزیین سفره شب یلدا، دست شما را باز میگذارد. تنوع رنگ های آجیل آنرا از تزینن بی نیاز می کند اما ظرف مناسب برای سرو آن میتواند جلوه متمایز تری به آن ببخشد.

سایت تالاب ظروف اردوخوری مارپیچ و حلزونی یکی از ظروف مناسبی است که می توانید ازآن استفاده کنید. همچنین انتخاب ظروف آجیل خوری و شکلات خوری مناسب نیز میتواند بشما کمک کند. اگر به دنبال یک تم سنتی هستید ظروف برنزی برای این منظور بسیار مناسب هستند.

باسلوق نیز که یکی از غذایی های لذیذ این شب میباشد را نیز میتوانید در شیرینی خوری دو طبقه یا یک دیس رولت خوری بچینید. طبق معمولً خود باسلوق با پودر نارگیل و مغز گردو تزیین می شود بنابر این تزیین خاصی نیاز نخواهد داشت.

روش هایی جذاب برای تزیین سفره شب یلداروش هایی جذاب برای تزیین سفره شب یلدا

باسلوق نیز که یکی از غذایی های لذیذ شب یلدا میباشد

سفره یلدا سنتی

از آنجا که شب یلدا یک شب آیینی و ملی بزرگ برای ما ایرانیان است خالی از لطف نخواهد بود که تزیین سنتی را نیز برای سفره شب یلدای خود برگزینید.

برای تزیین سفره شب یلدا به شیوه سنتی میتوانید از ایده های زیر کمک بگیرید.

مجله تالاب : برای پوشش میز میتوانید از رومیزی ترمه و ساتن استفاده کنید. میتوانید از یک سماور قدیمی و ترجیحاً یک سماور ذغالی برای رونق دادن به میزتان استفاده کنید. شمعدان های لاله عباسی را فراموش نکنید. اگر تمایلی به استفاده از شمعدان های لاله عباسی قدیمی ندارید میتوانید از شمعدان های برنز برای این منظور استفاده کنید تا علاوه بر جلوه سنتی ظاهر زیباتری نیز به میز شما بدهد.

سعی کردیم دراین مطلب ایده های جالبی که می تواند در تزیین سفره شب یلدا بشما کمک کند رابا شما به اشتراک بگذاریم. میتوانید ایده های خودرا دربخش نظرات همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

روش هایی جذاب برای تزیین سفره شب یلداروش هایی جذاب برای تزیین سفره شب یلدا

روش هایی جذاب برای تزیین سفره شب یلداروش هایی جذاب برای تزیین سفره شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا

روش هایی جذاب برای تزیین سفره شب یلداروش هایی جذاب برای تزیین سفره شب یلدا

روش هایی جذاب برای تزیین سفره شب یلداروش هایی جذاب برای تزیین سفره شب یلدا

ایده برای تزیین میز شب یلدا

روش هایی جذاب برای تزیین سفره شب یلداروش هایی جذاب برای تزیین سفره شب یلدا

روش هایی جذاب برای تزیین سفره شب یلداروش هایی جذاب برای تزیین سفره شب یلدا

مدل تزیین سفره یلدا

برچسب ها: تزیین خوراکی, شب یلدا
.

منبع : talab.org