گفت‌وگوی لاوروف و وانگ‌یی درباره ترور سردار

منبع: برترین ها

110

1398/10/15

01:20


وزیران امور خارجه روسیه و چین عصر روز شنبه تلفنی درباره اقدام تروریستی آمریکا در ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری فارس: «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه عصر شنبه تلفنی با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین گفت‌وگو کرد.

وزیران امور خارجه چین و روسیه در این تماس تلفنی تاکید کردند که اقدام اخیر واشنگتن در ترور فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی غیر قابل قبول بوده و نقض قوانین بین‌المللی به شمار می‌آید.

لاوروف و یانگ‌یی در این تمای تلفنی بر عزم خود بر حل مسالمت‌آمیز وضعیت خاص بوجود آمده درباره ترور سپهبد سلمیانی تاکید کردند.

پیش از این تماس تلفنی لاوروف به «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود که «ترور سردار سلیمانی پر از عواقب جدی برای صلح و ثبات منطقه‌ای است و باعث دور جدید تنشها در غرب آسیا خواهد شد.»

تلویزیون رسمی عراق بامداد جمعه از شهادت سرلشکر حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، معاون الحشدالشعبی در حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد خبر داد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز روز گذشته از تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود درباره ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط نظامیان تروریست آمریکایی در بغداد، خبر داده بود.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، پسکوف در نشست خبری گفت که پوتین در تماس تلفنی با ماکرون از ترور سردار سلیمانی ابراز نگرانی کرده و عملیات آمریکایی‌ها را مسبب افزایش تنش‌ها در منطقه دانست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو