چگونه از محلول کلیندامایسین برای بهبود جوش صورت استفاده کنیم؟

چگونه از محلول کلیندامایسین برای بهبود جوش صورت استفاده کنیم؟


منبع: زیبامون

375

1398/10/15

12:15


با ما همراه باشید تا در این مقاله از زیبامون شما را با محلول و داروی کلیندامایسین و اثرات ان برای از بین بردن جوش های صورت اشنا کنیم.

چگونه از محلول کلیندامایسین برای بهبود جوش صورت استفاده کنیم؟

کلیندامایسین چیست؟

اگر از افرادی باشید که در برهه ای از زندگی مشکل پوستی و جوش داشته اند و برای ان به دکتر متخصص مراجعه کرده ان احتمالا اسم کلیندامایسین به گوشتان خورده است. اکنه و یا جوش یکی از مشکلاتی است که اکثریت افراد در سنین مختلف با ان حداقل یک بار مواجه شده اند و برای رهایی از ان نیز رو به سوی محصولات متفاوت و زیادی برده اند. یکی از این محصولات نسبتا پر مصرف و محبوب محلول و کپسول های کلیندامایسین است. با ما در زیبامون همراه باشید تا شما را بیشتر با قابلیت های این محلول آشنا کنیم.

کلیندامایسین یک انتی بیوتیک است که وظیفه جنگیدن با باکتری های درون بدن را بر عهده دارد. همچنین کلیندامایسین برای درمان و رسیدگی به عفونت های جدی که به خاطر باکتری ها ایجاد شده است نیز استفاده میشود. همچنین این محصول قابلیت های دیگری نیز دارد که معمولا در لیست موارد استفاده ان قرار نمیگیرد. کلیندامایسین به طور معمول برای درمان عفونت های پوستی استفاده میشود و در این زمینه خوب عمل میکند.

شما میتوانید در چند حالت برای پوستتان از کلیندامایسین استفاده کنید و بهره بگیرید. میتوانید از محصول را به صورت قرص و یا کپسول مصرف کنید. یا میتوانید این محصول را توسط پزشک تزریق کنید و در مرحله بعدی میتوانید از پمادها و محلول های موضعی کلیندامایسین برای درمان جوش هایتان کمک بگیرید.

کلیندامایسین

نکات مهم در رابطه با استفاده از کلیندامایسین

کلیندامایسین میتواند باعث شود فرد دچار اسهال شود و حتی این وضعیت میتواند در حدی که برای سلامتی شما به شدت خطرناک باشد جدی شود. اگر در حین استفاده از این محصول دچار اسهال شدید و در مدفوع خود خون مشاهده کردید، باید به سرعت دست از استفاده از این محصول بکشید و پزشک خود را در جریان بگذارید.

قبل از استفاده از کلیندامایسین حتما به پزشک معالج خود اطلاع دهید که ایا از بیماری های کلیوی، مشکل ریه و روده و یا مشکلات داخلی دیگر رنج میبرید یا نه. همچنین اطلاع رسانی به پزشک در رابطه با هرگونه مشکل و حساسیت تنفسی مثل اسم و مشکل یا حساسیت پوستی مثل اگزما و واکنش های شدید پوستی مهم است. کلیندامایسین معمولا برای یک مدت زمان خاص به بیمار تجویز میشود و هرچه از زمان استفاده از ان بیشتر بگذرد واکنش های بدن بیمار به ان کمتر شده و علائم بیماری نیز کمتر میشود و حتی قبل از برطرف شدن کامل عفونت ممکن است شما اثرات چشم گیری را به خاطر ان تجربه کنید. همچنین استفاده نکردن به موقع و نامنظم باعث میشود که احتمالا برگشت عفونت بالا برود و اینبار حتی در مقابل انتی بیوتیک ها نیز مقاوم شده باشد.

نکاتی که لازم است قبل از استفاده از کلیندامایسین به انها توجه داشته باشید.

  • اگر به کلیندامایسین و لینکومایسین حساسیت دارید هرگز از این محلول استفاده نکنید.
  • در صورت وجود بیماری ورم معده، بیماری کروهن یا التهاب روده و یا مشکلات دستگاه گوارشی یا داخل دیگر از این محلول استفاده نکنید.
  • اگر اگزما و یا مشکل پوستی حاد دارید و از حساسیت های پوستی رنج میبرید نیز نباید از کلیندامایسین استفاده کنید.
  • اگر مشکلات روده دارید و برای انها دارو مصرف میکنید از استفاده از کلیندامایسین پرهیز کنید.
  • اگر به اسپرین واکنش های حساسیتی جدی در گذشته نشان داده اید یا اسم دارید و مشکلات تنفسی نیز دارید از کلیندامایسین استفاده نکنید.
  • اگر پوست حساس و خشکی دارید از مصرف این محلول صرف نظر کنید.
  • هم زمان با لایه بردارها و محصولات پوستی دیگر که باعث خشکی پوست میشود پرهیز کنید.
  • هرگز اجازه ندهید محلول به چشم شما و غشاهای مخاطی برخورد کند.
  • محلول کلیندامایسین قابل اشتعال است و در جای خشک و خنک از ان نگهداری کنید تا دچار مشکل نشوید.
  • اگر دخانیات مصرف میکنید از مصرف این دارو خودداری کنید.

کلیندامایسین

استفاده از کلیندامایسین در هنگام بارداری و دوره شیردهی

ازمایشات انجام شده روی حیوانات و بررسی مشاهدات حاکی از این است که استفاده از کلیندامایسین در هنگام بارداری خطری ندارد. اما برای انسان ها هنوز هم مشخص نشده است که استفاده از ان میتواند به کودک متولد نشده اسیبی برساند یا نه.

اگر در هنگام بارداری از کلیندامایسین استفاده کرده اید و حالا نوزادتان دچار حساسیت پوستی شده، در دهان و روی زبان و گلویش نقاط قرمز رنگ با سر سفید دارد ، در ناحیه شکم حس ناارامی دارد و یا اسهال خونی و به شدت ابکی دارد حتما و حتما به دکتر خود خبر دهید و اگر در حین شیر دهی از کلیندامایسین استفاده میکنید و موارد بالا برای نوزادتان پیش امده است هم به دکتر مراجعه کنید.

ممکن است استفاده از کلیندامایسین در هنگام شیردهی باعث تاثیراتی روی نوزاد شیرخوار شود و عوارض جانبی به کودک نیز منتقل شود. از انجایی که این دارو در شکل های متفاوتی مثل محلول، کپسول، قرص، ژل، داروی تزریقی و حتی شیاف نیز ارائه میشود ترجیحا از موارد خوارکی پرهیز کرده و در هنگام شیر دهی از محلول ان برای پوست استفاده کنید.

کلیندامایسین

نحوه استفاده از محلول کلیندامایسین برای جوش صورت

دستور عمل استفاده از محصول را به دقت بخوانید و مطمئن باشید همه جوانب ان را به خوبی بررسی کرده اید. بعد از اینکه پوست خود را شستید و کاملا تمیز کردید براساس میزانی که پوستتان جوش زده است با پنبه ای که ان را به محلول کلیندامایسین اغشته کرده اید، نقاطی که حاوی جوش و اکنه هستند را با محلول کاملا تمیز کنید. فراموش نکنید که نیاز است محلول را روی تمام نقاط صورت پخش کنید و حتی نقاطی که جوش ندارند نیز باید با ان پوشیده شوند چون از این محلول برای جلوگیری از جوش زدن نیز استفاده میشود. چون این محلول الکل در خود دارد سعی کنید در نقاط حساس پوستتان و نزدیک چشم ها از ان استفاده نکنید.

اگر این محصول برای درمان اکنه به شما تجویز شده است ممکن است این محصول در چند حالت در دسترس شما قرار بگیرد. ممکن است پزشک تشخیص بدهد که لازم است از ان به صورت خوراکی مصرف کنید و برایتان کپسول و با قرص های کلیندامایسین را تجویز کند. و یا ممکن است به شما استفاده از محلول ، فوم، پماد و سایر موارد استفاده از ان تجویز شود. فراموش نکنید که کلیندامایسین نمیتواند و توانایی این را ندارد که اکنه را به طور کامل و طولانی مدت درمان کند.

این محصول فقط برای کنترل کردن این مشکل پوستی است. در نتیجه برای افرادی که این محصول به انها تجویز شده است ضروری و به شدت مهم است که تا وقتی که دکتر تشخیص داده است از محصول استفاده کنند و مصرف ان را کنار نگذارند. حتی اگر پوستتان رو به بهبود رفته است و اثرات اکنه کم شده است باز هم نباید از مصرف ان دست بکشید.

برای اینکه کلیندامایسین تاثیر بیشتری بگذارد باید چه کنیم؟

از مهمترین نکات حین استفاده از این محصول این است که قبل از استفاده از ان حتما باید پوست صورت خود را بشورید و مطمئن شوید تمیز است. ولی مطمئن شوید که از اب خیلی سرد یا گرم استفاده نمیکنید. پوستی که اکنه زده و دارای جوش است حساس است و استفاده از اب به شدت سرد و یا گرم میتواند ان را حساس تر کند و محلول در این شرایط میتواند پوست شما را اذیت کند. در استفاده از دارو زیاده روی یا کم کاری نکنید. حتما دوره درمانی خود را کامل کنید و منظم از کلیندامایسین استفاده کنید تا نتیجه بهتری نیز بگیرید. اگر دارید از محصولات لایه بردار برای پوست خود استفاده میکنید یا محصولاتی که باعث خشکی پوست میشوند بهتر است از کلیندامایسین استفاده نکنید و یا استفاده از ان محصولات را تا پایان دوره مصرف کلیندامایسین کنار بگذارید. خشکی بیش از حد پوست میتواند باعث حساسیت های شدید پوستی در شما شود و یا هنگام استفاده از محلول اذیت شوید.

عوارض استفاده از کلیندامایسین چیست؟

ممکن است فردی که دارد از این محصول استفاده میکند دچار خشکی و پوسته پوسته شدن پوست شود. حساسیت پیدا کند و یا قرمزی پوست را مشاهده کند. بعضی از مصرف کنندگان گزارش کرده اند که به شدت به این محلول الرژی پوستی نشان داده اند و در نواحی تعبیه شده پوستشان سوخته است. ممکن است افرادی که سابقه پوستی قدیمی در اکنه و جوش های پوستی دارند مدت طولانی تری نیاز به استفاده از این محصول برای گرفتن نتیجه نیاز داشته باشند. فرد ممکنه است تا چند ماه نتایج واضحی نبینید اما کلید استفاده از این محصول صبور بودن در زمینه استفاده و البته استفاده منظم از ان است.. اگر از دارو به صورت خوراکی استفاده کرده اید ممکن است دچار اسهال شوید و یا در ناحیه شکم حس ناراحتی داشته باشید. درد معده و سوزش معده، حالت تهوع و استفراغ و احساس طعم بد و ناخوشایند در دهان ، کم شدن اب بدن و سوزش ادرار، خارش پوست، اگزما، حساسیت های پوستی، قرمز شدن پوست، ترک خوردن و پوسته پوسته شدن پوست و تجمع و جمع شدن اب زیر پوست و تاول از سایر عوارض جانبی است که ممکن است تجربه کنید.

کلیندامایسین

نکات مهمی که باید به آنها توجه کنید

مانند سایر محصولات دیگری که مخصوص اکنه و جوش های پوستی تجویز میشوند کلیندامایسین نیز میتواند به شما کمک زیادی بکند اما توانایی اینکه مشکلات پوستی شما را به طور کامل برطرف کند ندارد. برای برطرف کردن مشکلات پوستی برای طولانی مدت شما باید روی سلامتی و رژیم غذایی خود تمرکز بیشتری بگذارید و با پاکسازی بدن خود و سم زدایی ان به خود پوست درخشان و بدون مشکلی هدیه بدهید. در کنار استفاده از محلول کلیندامایسین میتوانید از ماسک های مرطوب کننده خانگی و یک رژیم خانگی خوب استفاده کنید تا نتیجه ای که دارید میگیرید بهتر و موثر تر شود. فراموش نکنید قبل از استفاده جدی از این محصول چه به صورت محلول و چه به صورت خوراکی حتما مطمئن شوید که به ان حساسیت ندارید و با پزشک مشورت کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو