https://moviemag.irhttp://bia2safa.net/goto/file/image/1100054

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

بهرام رادان، بازیگر مشهور سینمای ایران در فیلم حضور دارد. مهرداد صدیقیان که اخیراً سریال « رقص روی شیشه » با بازی او منتشر شده، دیگر بازیگر فیلم است. رعنا آزادی ور که بیشتر با فیلمهای « درباره الی » و « چهار راه استانبول » شناخته می شود نیز در فیلم حضور دارد. علیرضا شجاع نوری، بازیگرِ فیلم « روز واقعه » هم در « سونامی » حضور دارد.

داستان فیلم درباره چیست ؟

پس از اینکه چند ورزشکار ایرانی به دانمارک پناهنده می شوند، خسروی ( علیرضا شجاع نوری ) برای مسابقات از از مرتضی ( بهرام رادان ) دعوت می کند که به تیم ملی ملحق شود. همان کسی که سالها پیش برای جلوگیری از انجام مسابقه با ورزشکار اسرائیلی به او گفته بود : « باید ببازد » و...

کارگردان کیست ؟

میلاد صدرعاملی که پسر رسول صدرعاملی، کارگردان سینمای ایران است. صدرعاملی کار خود را به عنوان بازیگر با فیلم « من ترانه پانزده سال دارم» به کارگردانی پدرش آغاز کرد اما بعدها به پشت دوربین رفت و دستیار پدرش شد. « سونامی » اولین ساخته سینمایی میلاد صدرعاملی است.

https://moviemag.irhttp://bia2safa.net/goto/file/image/1100059

نکات مثبت فیلم ؟

« سونامی » سراسر کلیشه است و نمی توان نکات مثبت چندانی در آن یافت. شاید بازی مهرداد صدیقیان بتواند توجهتان را جلب کند.

نکات منفی فیلم ؟

شخصیت پردازی های فیلم بسیار ضعیف و دور از انتظار بوده اند. در وجود قهرمان فیلم نشانی از ویژگی های قهرمانانه نیست و بیش از حد سست و منفعل به نظر می رسد و هیچ شباهتی هم به قهرمان سابق ندارد!

به حدی داستان های پراکنده در « سونامی » وجود دارند که باعث شده قصه اصلی فیلم به حاشیه رانده شود. خرده داستان هایی که به غنای قصه نمی افزایند و بی توجه به ظرفیت های فیلم به آن اضافه شده اند.

رابطه های عاشقانه فیلم نیز در کنار خرده داستان های پراکنده فیلم، بسیار گنگ هستند نه چرایی شکل گیری مشکلات رابطه مرتضی با همسر سابقش مشخص است و نه رابطه عاشقانه بهداد و ترگل و شک و دلایل وجود شک و تردیدها در آن. رابطه هایی که شکل نگرفته اند و نگاهی سطحی به آنان صورت گرفته است.

در آثار ورزشی معمولاً قوی ترین پرداخت شخصیت ها به مربی و ورزشکار مربوط می شود. اما در « سونامی » اهمیتی به شخصیت مربی داده نشده و او با کلی تناقض به حال خود رها شده است.

https://moviemag.irhttp://bia2safa.net/goto/file/image/1100053

عامل تاثیرگذار برای تماشای فیلم؟

جمله مشهوری که فیلم براساس آن ساخته شده یعنی « باید ببازی »

حرف آخر :

« سونامی » با الهام از یک واقعه ورزشی حنجالی ساخته شده است اما به جای اینکه روی سوژه خود متمرکز باشد، دچار گسست داستانی فراوان شده است که هم خود فیلم را دچار ضعف کرده هم اینکه از سوژه اصلی خود غافل مانده است. نتیجه، فیلم ضعیفی به نام « سونامی » است.

 

منتقد: بابک مهرورز

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

نام فیلم : سونامی

سونامی

کارگردان : میلاد صدرعاملی

نویسنده : علی اصغری,  محمدرضا صدرعاملی   

تهیه کننده : علی سرتیپی 

بازیگران :

بهرام رادان

مهرداد صدیقیان

علیرضا شجاع نوری

رعنا آزادی ور

 و...