راهنمای ست کردن و استفاده از جوراب شلواری

راهنمای ست کردن و استفاده از جوراب شلواری


منبع: زیبامون

835

1398/10/15

18:02


در این مقاله از زیبامون میخواهیم به شما اموزش بدهیم که چگونه با استفاده از جوراب شلواری تیپ و ظاهر خود را بهتر کنید. با ما همراه باشید.

راهنمای ست کردن و استفاده از جوراب شلواری

جوراب شلواری ، ساق و یا ساپورت مهم نیست این ایتم به چه اسمی صدا شود. این ترند بی نظیر هیچوقت از مد نمیوفتد و همیشه از محبوبیت زیادی بین خانوم برخوردار است. با زیبامون همراه باشید تا به شما کمک کنیم از این ایتم محبوب نهایت استفاده را ببرید.

تیپ و ظاهر بی عیب و نقص فقط با کمک انتخاب بهترین نوع لباس و ارایش به دست نمی اید بلکه نیاز است شما قادر باشید که بتوانید جزییات را هم خوب انتخاب کرده و انها را در کنار هم به بهترین شکل ممکن قرار دهید. جزییات کلید اصلی رسیدن به یک استایل بی عیب و نقص هستند. در واقع بیشتر از اینکه خریدن و پوشیدن یک ایتم محبوب مهم باشد، "چگونه" پوشیدن آن است که مهم است.

اینکه چگونه از یک لباس به موقع استفاده کنید و یا کنار چه لباس هایی قرار دهیم تا جلوه بهتری داشته باشد. همه این موارد به شدت مهم هستند. مخصوصا وقتی حرف از ساق و جوراب شلواری ها میشود که در همه شرایط ممکن است خوب به نظر نرسند. در ادامه این مقاله  میخواهیم به شما تعدادی ایده خلاقانه برای پوشیدن به موقع و زیباتر ساق ها و جوراب شلواری ها بدهیم. میتوانید به کمک این مقاله یاد بگیرید که چگونه ساپورت هایتان را خوب بپوشید و آنها را به چه لباس هایی ست کنید تا استایل شیک تری داشته باشید.

جوراب شلواری

اصلا چرا جوراب شلواری بپوشیم؟

برای خیلی از خانوم ها ساپورت و یا ساق و جواب شلواری یک ایتم از مد افتاده به شمار می آید. اما واقعیت این است که این باور اصلا درست نیست. پوشیدن جوراب شلواری باعث میشود که فرم پاهای شما زیباتر به چشم بیاید و خط و خطوط آن جلوه بهتری داشته باشد. جوراب شلواری ها میتوانند کاری کنند که پاهای شما حتی اگر در شرایط خوبی از لحاظ پوست نیستند نیز، ابریشمی و خوش فرم به نظر برسند. در ضمن برای خانوم هایی که تا حدی پوست رنگ پریده ای دارند جوراب شلواری های همرنگ پوست میتواند روش خوبی برای اینکه رنگ پوستشان کمی گندمی تر به نظر برسد نیز هست.

چگونه جوراب شلواری و ساق مناسب انتخاب کنیم؟

قبل از هر چیزی به کیفیت توجه کنید. اولین چیزی که باید حین خرید جوراب شلواری برای شما مهم باشد کیفیت و جنس آن است. بدون خرید یک جنس با کیفیت شما نمیتوانید از جوراب شلواری خود توقع داشته باشید که به شما کمک کند بهتر به نظر برسید. اگر قبل از خرید شرایط این را داشتید که جوراب شلواری مورد نظرتان را به دست بگیرید. (اگر در جعبه مخصوص نباشند.) مطمئن شوید که با کشیدن آن از ضخامت جوراب شلواری و کش سان بودن و دوام ان مطمئن شوید.

مسلما شما جوراب شلواری ای نمیخواهید که با یک بار پوشیدن نخ کش شده و یا پاره شود. اگر جوراب شلواری ها در جعبه و پاکت مخصوص هستند و اجازه خارج کردن آنها را ندارید با باز کردن یک گوشه پاکت آنها را بو کنید. شاید عجیب به نظر برسد اما جوراب شلواری های مرغوب بوی قوی ای دارند و عدم وجود این بوی خاص نشان دهنده بی کیفیت بودن جوراب شلواری مورد نظر است.

جوراب شلواری

تن خور و فیت بدن بودن به شدت ضروری و مهم است. وقتی حرف از انتخاب یک جوراب شلواری مناسب به میان می آید انتخاب موردی که کاملا اندازه و فیت سایز و بدن شما باشد از مهمترین بخش های پروسه خرید است. جوراب شلواری و ساق شما نباید زیاد گشاد و یا زیاد تنگ باشد. اگر جوراب شلواری شما بیش از حد گشاد باشد جمع شده و جلوه زیبایی ندارد و اگر بیش از حد تنگ باشد باعث میشود هنگام اینکه آن را پوشیده اید حس ارامش نداشته باشید و اذیت شوید.

در نتیجه در پشت محصول حتما سایز آن را چک کنید و حتی با فروشنده مشورت کنید. اگر راجع به سایزتان مطمئن نیستید سایز کمی بزرگتر از تصورتان را بخرید. چون هیچ چیز بدتر از یک جوراب شلواری تنگ برای عذاب دادن یک خانوم وجود ندارد.

جوراب شلواری

چگونه و با چه لباسی جوراب شلواری بپوشیم؟

 جوراب شلواری مشکی و یا جوراب شلواری هم رنگ پا از آن موردهایی هستند که شما میتوانید بدون فکر با هر لباسی آنها را بپوشید. در واقع حین پوشیدن پیراهن و دامن توصیه میشود حتما به فکر پوشیدن جوراب شلواری هم بیوفتید چون این ایتم باعث میشود پاهایتان زیباتر و کشیده تر و خوش فرم تر به نظر برسد. ولی تعدادی از ساق ها و جوراب شلواری ها وجود دارند که برای پوشیدن و ست کردن آنها با لباس هایتان باید تعدادی از قوانین را رعایت کنید و نمیتوانید آنها را با هر چیزی هماهنگ و ست کنید.

اولین قدم و مهمترین قدم این است که بین جوراب شلواری و ساق و ساپورت های خود تفاوت قائل شوید. جوراب شلواری ها در جنس و البته در این واقعیت واضح که دارای جوراب هستند با ساق و ساپورت ها تفاوت دارند.

جوراب شلواری

مورد بعدی این است که ساپورت ها میتوانند به عنوان شلوار نیز استفاده شوند اما جوراب شلواری ها اصلا و ابدا این قابلیت را ندارند و شما نباید هیچوقت آنها را به عنوان شلوار به کار بگیرید. در واقع یکی از قانون های اصلی پوشیدن جوراب شلواری این است که پارت بالایی آن باید از نظرها پنهان باشد و فقط ساق پاها به نمایش گذاشته شود.

برای مثال میتوانیم به جوراب شلواری های توری اشاره کنیم که هنگام پوشیدن آنها باید حد زیادی از احتیاط و فروتنی را رعایت کنید چون به نمایش گذاشتن قسمت بالایی پاهایتان موقع پوشیدن این مدل از جوراب شلواری در واقع ریسکی است و اصلا جلوه زیبایی ندارد. فیش نت ها یا همان جوراب شلواری های توری مخصوص پوشیدن با دامن های دخترانه و پیراهن های بلند هستند اما اصلا پوشیدن آنها با دامن های کوتاه توصیه نمیشود.

بین رنگ ها بالانس و هارمونی ایجاد کنید.

جوراب شلواری

بعد از اینکه تصمیم گرفتید چه مدل و اندازه و سبکی از جوراب شلواری را میخواهید حالا وقت انتخاب رنگی است که به اکثر لباس هایتان بخورد و ترکیب رنگ بهتری را ایجاد کند. انتخاب یک رنگ مناسب میتواند به شما کمک به سزایی در ارتقای استایل و تیپتان بدهد. بهتر است برای انتخاب جوراب شلواری به سمت رنگ های سافت و رنگ هایی که طیف رنگی بیش از حد بولدی ندارند بروید.

یکی از بهترین رنگ ها برای خرید جوراب شلواری رنگ خاکستری است که میتواند با سایر رنگ های دیگر به خوبی ترکیب و مخلوط شود و طیف رنگی زیبایی ایجاد کند. ولی فراموش نکنید که جوراب شلواری های مشکی و بژ و رنگ پا از زیباترین و بی نظیر ترین رنگ ها در این زمینه هستند و هیچوقت از مد نمیوفتند.

 

سعی کنید از رنگ های بچگانه که میتواند ظاهر شما را شلخته جلوه دهد دوری کنید. اشتباه نکنید، جوراب شلواری های رنگی هم میتوانند در موقعیت های فراوانی به شدت زیبا به نظر برسند اما برای پوشیدن بیشتر از چند بار ممکن است به دردتان نخورند. در واقع اگر تصمیم دارید جوراب شلواری رنگی بخرید دقت کنید که رنگی را بخرید که کنار اکثر لباس هایتان بتوانید بدون بیش از حد شلوغ به نظر رسیدن تیپ و ظاهرتان از آن استفاده کنید.

جوراب شلواری های سفید میتوانند یک انتخاب خاص و ویژه برای عروس خانوم ها باشند تا در روز مراسم عروسیشان پاهای زیباتری داشته باشند.

چگونه جوراب شلواری خود را با لباس هایمان ست و استفاده کنیم؟

جوراب شلواری

معمولا خانوم ها روی انتخاب لباس و دامن خود وقت زیادی میگذارند اما وقتی حرف از انتخاب جوراب شلواری میشود بدون دقت خاصی آن را انتخاب میکنند و این یک اشتباه محض است. هیچوقت نباید تاثیر و نقش بالای جوراب شلواری را در ظاهر و تیپ خود دست کم بگیرید چون جوراب شلواری ها در طرح کلی استایل شما تاثیر به شدت زیادی دارند و انتخاب اشتباه در این زمینه میتواند سایر تلاش های شما را نیز خراب کند.

نکات اساسی ای که حین پوشیدن جوراب شلواری باید به آنها توجه کنید:

  1. انتخاب جوراب شلواری با توجه به رنگ طبیعی پوستتان : اگر شک دارید چه رنگی از جوراب شلواری برایتان مناسب است خیلی راحت سراغ رنگ مشکی یا رنگ پا بروید و زمان خود را هدر ندهید.
  2. عدم استفاده از جوراب شلواری های براق : اگر هنوز هم از افرادی هستید که از جوراب شلواری های براق خود استفاده میکنند باید به شما خبر بدهیم که آنها مدت زیادی است که از مد افتاده اند و بهتر است از استفاده از آنها دوری کنید چون میتوانند تیپ و استایل شما را پایین بیاورند. رنگ جوراب شلواری شما باید به رنگ پوستتان نزدیک باشد و بیش از حد خودنمایی نکند.

  3. برای تیپ رسمی جوراب شلواری هایی با رنگ خنثی را انتخاب کنید. مسلما شما نمیتوانید با یک جوراب شلواری نارنجی رنگ به یک مهمانی شام رسمی بروید. اگر قصد استفاده از جوراب شلواری با لباس و یا دامن خود را دارید مشکی ، خاکستری ، موشی و یا هم رنگ پا بهترین انتخاب ها هستند.

مچ و ست کردن جوراب شلواری با جنس و رنگ لباستان 

جوراب شلواری

اگر یک لباس تیره رنگ دارید و کفش هایتان نیز تیره است باید جوراب شلواری شما از آن نیز تیره تر باشد. اگر لباستان کلفت و زمستانی است یک جوراب شلواری ضخیم تر بپوشید و برعکس اگر لباس تابستانی به تن دارید جنس نازک تری نیز برای جوراب شلواری خود انتخاب کنید. مسلما انتخاب جوراب شلواری که با جنس لباس تان و فصلی که در آن هستید هماهنگی ندارد می تواند تاثیر به شدت منفی ای روی استایل شما بگذارد.

در نتیجه برای انتخاب جوراب شلواری نه تنها باید به رنگ آن توجه ویژه‌ای نشان دهید بلکه باید به شدت به جنس آن نیز توجه کنید. جوراب شلواری نازک در زمستان می تواند باعث شود که پاهایتان اذیت شود و برعکس یک جوراب شلواری ضخیم در تابستان می تواند باعث آسیب رساندن به پوستتان شود.

پس قبل از خرید مطمئن شوید که حتماً جنس جوراب شلواری خود را با توجه به جنس سایر لباس‌هایتان و اینکه در چه فصلی هستید انتخاب کرده اید.پوشیدن جوراب شلواری و استفاده از آن می‌تواند به استایل شما جلوه خاص و ویژه‌ای بدهد مهم نیست در چه فصلی از سال هستید می توانید با انتخاب جوراب شلواری های متفاوت با ضخامت های متفاوت به استایل خود یک نمای جدید بدهید.

همچنین جوراب شلواری ها معمولاً در همه سایز ها و فرم های بدنی ارائه می شوند و همه خانم ها می توانند بدون نگرانی برای این که سایز مورد نظر خود را پیدا نکنند از این آیتم ویژه استفاده کنند و لذت داشتن یک استایل جدید را بچشند و تجربه کنند.

معمولاً افراد به علت اینکه فکر می کنند جوراب شلواری خیلی وقت است که از مد افتاده از پوشیدن آن فراری هستند اما امیدواریم که با کمک این مقاله راه های استفاده مناسب از آن و اینکه چطور می‌توانید آن را با لباس هایتان به خوبی ست کنید، را یاد گرفته باشید و از این پس از ،از جوراب شلواری نیز در استایل خود استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو