مبله کردن اتاق نشیمن

استیل دکوراسیون و چیدمان اتاق نشیمن چه رسمی باشد و چه غیر رسمی، نوع مبلمان انتخابی آن به شما کمک می کند که حال و هوای این اتاق مهم را به دلخواه خود تغییر دهید. یک اتاق نشیمن مجلل، باشکوه، و مخملی خوش آمد گرمی به مهمانها می گوید، در حالیکه یک اتاق نشیمن با مبلمان راحت فضا را خودمانی تر کرده و اجازه می دهد که کل خانواده از آن لذت بیشتری ببرند.

اصول ابتدایی نشیمن

از جمله نکات کلیدی در یک اتاق نشیمن تشخیص نقطه کانونی اتاق و ایجاد منطقه گفتگوست. به این منظور بهتر است که مبلمان نشیمن را به صورت L و یا به شکل U بچینید تا مهمانها به راحتی قادر به صحبت کردن با یکدیگر باشند. آیتمی را به عنوان هسته مرکزی اتاق در نظر گرفته و مبلمان را حول محور آن بچینید.

در حین انتخاب مبلمان پیش از هرچیز به میزان فضایی که در اختیار دارید توجه نموده و  کار خود را با یک کاناپه راحت و قابل لم دادن شروع کنید. اگر به اندازه کافی فضا در اختیار دارید می توانید از صندلی هایی که با کاناپه های اصلی شما ست هستند نیز به عنوان نوعی حسن ختام در دکوراسیون اتاق نشیمن خود استفاده کنید.

ارتقای کیفیت نشیمن

میز های پذیرایی نیز یکی دیگر از نقاط قابل توجه در مبله کردن اتاق نشیمن به شمار می روند. میزهایی که به راحتی در دسترش باشند تجربه آسایش و راحتی را هم برای میهمانان و هم برای اعضای خانواده به وجود می آورند. به این منظور یک میز پذیرایی که در نزدیکی کاناپه اصلی قرار گرفته باشد هم کفایت می کند.

بهتر است میز را از طول در مقابل کاناپه دو یا سه نفره قرار دهید به طوری که دو سر دیگر آن از عرض در مقابل کاناپه های یک نفره واقع شده باشد. این کار به ایجاد هارمونی، تعادل، و تقارن در فضای نشیمن کمک می کند. همچنین قرار دادن میزهای عسلی کوچکتر مابین صندلی ها سبب می شود همه چیز در ارتباط بیشتری قرار گرفته و فضا متصل تر جلوه کند.

بهتر است که مبلمان نشیمن را به صورت L و یا به شکل U بچینید تا مهمانها به راحتی قادر به صحبت کردن با یکدیگر باشند.

 برای زیباتر شدن این فضا نیز می توانید از آباژورهای دکوراتیو استفاده کنید و مابقی فضای خالی را با یک آباژور زیبا تزئین کنید و سلیقه خود را در نورپردازی نیز به اثبات برسانید. قرار دادن یک میز گرد با احتساب به میزان فضا در پشت کاناپه ها سکوی دیگری برای به نمایش گذاردن وسایل زینتی در اختیار شما قرار می دهد. اگر فضا به شما اجازه می دهد قرار دادن یک میز بازی به همراه دو صندلی کوچک در گوشه هر اتاق مکان مورد نظر را دنج تر و زیباتر جلوه می دهد.

نشریه منزل

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

نا گفته های نور پردازی

قاعده ای بی قانون

دریایی باشید

دور هم نشینی در حیاط خانه

مکان های مخفی را بشناسید

نوآورانه بچینید

دکوراسیون با صرفه

باز هم مشکل کمبود جا!

منبع : tebyan.net