بررسی گوشی می ۹ لایت

بررسی گوشی می ۹ لایت


منبع: آرگا

113

1398/10/16

16:30


گوشی شیائومی می ۹ لایت یک گوشی میانرده چینی است. شرکت شیائومی با امکاناتی که در این گوشی نصب کرده است می ۹ لایت را تبدیل به یک گوشی حرفه ای در بین همرده های خود کرده است. در ادامه با بررسی گوشی می ۹ لایت با آرگا همراه باشید.

گوشی شیائومی می ۹ لایت طراحی و ساخت شرکت چینی شیائومی است. این گوشی نمونه قوی تر و بهینه شده گوشی می ۹ محسوب می شود. شرکت شیائومی در می ۹ لایت ازپردازنده قوی تری نسبت به می ۹ استفاده کرده است که قدرت این گوشی را افزایش داده است. این گوشی در بازار جهانی به عنوان یک گوشی میان رده و اقتصادی محسوب می شود. در ادامه با بررسی این گوشی چینی یعنی شیائومی می ۹ لایت با ما باشید.

بررسی طراحی شیائومی می ۹ لایت

شیائومی می ۹ لایت از نظر ابعادی با ۸.۷*۷۴.۵*۱ برابر است و وزنی در حدود ۱۸۰ گرم دارد. در طراحی پنل های جلویی و پشتی از شیشه استفاده شده است. همچنین در پنل جلویی از شیشه گوریاگلس ۵ استفاده شده است که مقاومت خوبی نسبت به ضربه نشان می دهد. در طراحی لبه های این گوشی چینی از آلومینیوم استفاده شده است که به زیبایی این گوشی افزوده است.

شیائومی می 9 لایت و مشخصات آن

همچنین این آلومینیوم مقاوت بهتری در مقابله با ضربه ها نشان میدهد. در پنل جلویی این گوشی یک صفحه نمایش به اندازه ۶.۳۹ اینچ وجود دارد. علاوه بر این صفحه نمایش یک دوربین سلفی در بالای صفحه نمایش گوشی وجود دارد که به صورت قطره ای طراحی شده است. همچنین این صفحه نمایش حدود ۸۶ درصد از پلن جلویی را به خود اختصاص داده است. در لبه راست گوشی شیائومی می ۹ لایت دکمه های پاور و تنظیم صدا وجود دارد که از نظر طراحی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. در لبه ی سمت چپ نیز درگاه ورودی سیم کارت و کارت حافظه جانبی وجود دارد. در بررسی گوشی می ۹ لایت مشخص شد که در لبه بالایی این گوشی چینی فقط یک جک ۳.۵ میلیمتری هدفون و میکروفون دوم وجود دارد.

می9 لایت و مشخصات ظاهری این گوشی چینی

پایین گوشی پورت شارژ از نوع USB-C وجود دارد. همچنین در کنار این پورت USB اسپیکر و میکروفون وجود دارد. در این بخش میکروفون را نیز شبیه به اسپیکر طراحی کرده اند تا طراحی این بخش از تقارن خارج نشود. بخش پشتی می ۹ لایت که بخش زیبای این گوشی نیز محسوب می شود دارای سه لنز برای دوربین این گوشی است که در قابی جداگانه قرار گرفته اند. در زیر قاب دوربین یک لنز تکی نیز وجود دارد. در پایین لخش پشتی لوگوی شیائومی به صورت عمودی و در امتداد دوربین ها درج شده است که فقط یک لوگوی معمولی نیست و به عنوان چراغ در هنگام شارژ و همچنین در هنگام دریافت پیام و تماس روشن می شود.

صفحه نمایش می ۹ لایت

گوشی شیائومی می ۹ لایت از یک صفحه نمایش ۶.۳۹ اینچی با رزولیشن ۱۰۸۰*۲۳۴۰ بهره می برد. این صفحه نمایش با رزولیشن یاد شده قابلیت پخش تصاویر با کیفیت FHD+ را دارا می باشد. تراکم پیکسلی نیز در این صفحه نمایش ۴۰۳ پیکسل در هر اینچ است. میزان روشنایی شیائومی می ۹ لایت در حد گوشی های میان رده عملکرد قابل قبولی دارد و در زیر نور خورشید نیز می توان بدو هیچگونه ناراحتی و به خوبی محتوای داخل نمایشگر را مشاهده کرد.

بررسی گوشی می 9 لایت و نمایشگر ان

بررسی سخت افزاری گوشی می ۹ لایت

شیائمی می ۹ لایت از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۷۱۰ با هشت هسته به عنوان پردازنده مرکزی استفاده می کند. همچنین شیائومی می ۹ لایت برای پردازش گرافیکی خود از پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۶ بهره می برد. شیائومی می ۹ لایت از رم ۶ گیگاباتی نیز بهره میببرد که در مقایسه با سایر گوشی ها همرده خود بسیار خوب است. همچنین شرکت شیائومی در ساخت گوشی می ۹ لایت از دو نوع حافظه داخلی استفاده کرده است. یک نمونه با حافظه ۶۴ گیگابایتی و یک نمونه دیگر با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی به بازار عرضه می شود. این گوشی قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی تا ۲۵۶ گیگابایت را نیز دارد.

مشخصات نرم افزاری گوشی می ۹ لایت

شیائومی می ۹ لایت از نسخه اندروید ۹ و رابط کاربری MIUI 10 استفاده می کند. کاربر این گوشی می تواند به راحتی از رابط کاربری استفاده کند و با مشکلی مواجه نشود. در این گوشی با رابط کاربری گفته شده حرکت بین برنامه ها بسیار روان شده است.

بررسی دوربین شیائومی می ۹ لایت

گوشی شیائومی می ۹ لایت از دوربین سه گانه با لنز های ۴۸ مگاپیکسلی به عنوان لنز اصلی، یک لنز ۸ مگاپیکسلی که قابلیت ثبت تصویر فوق عریض دارد و یک لنز دو مگاپیکسلی برای تشخیص عمق استفاده می کند. دوربین سلفی می ۹ لایت نیز از یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی بهره می برد. تمامی این دوربین ها به کاربر گوشی کمک خواهند کرد که یک تصویر حرفه ای ثبت کنند.

دوربین های شیائومی می 9 لایت

امنیت شیائومی می ۹ لایت

در بررسی گوشی می ۹ لایت مشخص شد که این گوشی از دو روش امنیتی حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره بهره می برد. سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر قرار دارد و سنسور تشخیص چهره نیز از  دوربین سلفی برا تشخیص چهره استفاده می کند. حسگر اثر انگشت بسیار عالی کار می کند و در کمترین زمان ممکن می تواند قفل دستگاه رو باز کند. همچنین حسگر تشخیص چهره شیائومی می ۹  لایت نیز به خوبی عمل می کند. این حسگر حتی در مکان های با نور پایین نیز به خوبی عمل خواهد کرد.

باتری شیائومی می ۹ لایت

در بررسی گوشی می ۹ لایت مشخص شد که باتری به کار رفته در این گوشی ظرفیتی برابر ۴۰۳۰ میلی آمپر دارد که در بین گوشی های میان رده و همرده خود از باتری فوق العاده ای برخوردار است. این گوشی با شارژر ۱۸ واتی که دارد در سریع ترین زمان ممکن باتری را فول شارژ کند همچنین با ظرفیت این باتری نباید نگران خالی شدن سریع آن حتی در هنگام اجرای برنامه های سنگین باشید.

مشخصات فنی گوشی می 9 لایت

نقاط ضعف و قوت این گوشی چینی

در پایان این مطلب به بیان نقاط قوت و ضعف این گوشی میپردازیم. هرچند نقاط قوت گوشی شیائومی می ۹ لایت زیاد نیستند ولی در بین گوشی های همرده بسیار عالی است.

نقاط قوت

  • مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری قوی
  • طراحی بسیار خوب و چشم نواز
  • دوربین های عالی مخصوصا دوربین سلفی
  • برخورداری از تکنولوژی NFC
  • قابلیت شارژ سریع

نقاط ضعف

  • نبود درگاه مخصوص حافظه مخصوص و استفاده از حافظه جانبی در محل سیم کارت دوم

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو