ائتلاف صدر: به جای واشنگتن، سمت مسکو بروید

منبع: برترین ها

108

1398/10/16

20:33


معاون ائتلاف «السائرون» عراق وابسته به «مقتدا صدر» امروز (دوشنبه) در واکنش به سخنان «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا مبنی بر اعمال تحریم های جدید علیه عراق در صورت اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، پیشنهاد کرد که عراق به جای اردوگاه غرب به سمت اردوگاه شرق روی بیاورد.

ایرنا: معاون ائتلاف «السائرون» عراق وابسته به «مقتدا صدر» امروز (دوشنبه) در واکنش به سخنان «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا مبنی بر اعمال تحریم های جدید علیه عراق در صورت اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، پیشنهاد کرد که عراق به جای اردوگاه غرب به سمت اردوگاه شرق روی بیاورد و از طریق امضای قراردادهای نظامی با روسیه توانایی بازدارندگی خود را تقویت کند.

«بدر الزیادی» معاون ائتلاف السائرون عراق در گفت و گو با شبکه «السومریه نیوز» خاطرنشان کرد که همه کشورها از تصمیم دیروز پارلمان عراق شگفت زده شدند چون هیچ کس از جمله خود آمریکایی ها گمان نمی کردند که عراق بتواند روزی چنین تصمیمی بگیرد.

وی با بیان اینکه برای عبور از تهدیدها باید بر توانایی درونی و افزایش قدرتمندی نظامی و امنیتی تکیه کرد، افزود: ما از حدود یک سال قبل برای اخراج نیروهای آمریکایی در تلاش بودیم و چنانچه این تصمیم زودتر اجرایی می شد، قطعا عراق امروز به این نقطه نمی رسید.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا بامداد دوشنبه در واکنش به تصویب طرح خروج نظامیان آمریکایی از عراق در پارلمان این کشور، تهدید به اعمال تحریم‌های شدید کرد.

ترامپ گفت: ما یک پایگاه هوایی فوق‌العاده گران در آنجا داریم. ساخت آن مدت‌ها پیش از دوره [ریاست جمهوری] من میلیاردها دلار هزینه برداشته است

رییس جمهوری آمریکا همچنین تهدید کرده است که به گونه ای عراق را تحریم کند که هرگز کسی مشابه آن را ندیده باشد.

پارلمان عراق روز گذشته (یکشنبه) با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیروهای خارجی رای داد.

نمایندگان پارلمان عراق در ادامه خواستار تقدیم شکایت رسمی به سازمان ملل و شورای امنیت علیه آمریکا شدند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو