آکاایران: خلاقیت در منزل با پیشنهادهای نوین برای چیدن سفره هفت سین خاص در سال ۹۶

آکاایران: یکی از رسوم قدیمی ما، چیدن سفره هفت سین در آستانه سال نو است که معمولاً هم بیشتر خانواده های ایرانی آن را تا پایان روز سیزدهم فروردین نگه می دارند تا به عنوان عنصری تزئینی و نماد بهار، در خانه بدرخشد و مهمانان نوروزی هم از دیدن آن لذت ببرند.

امسال، "آکا" قصد دارد تا با ایجاد تغییراتی کوچک، اما خلاقانه و نوین در سفره هفت سین امسال، به تو کمک کند که سفره ای خاص و دلپذیر و البته به منحصر به خودت را بچینی. خلاقیت در منزل را در آستانه بهار، با تغییر در چیدمان همیشگی سفره هفت سین هر سال خود آغاز کن!

سبزه:

قطعاً برای سبزه سفره هفت سین، پیشنهاد ما سبز کردن سبزه به روش خودت و با استفاده از دانه های متنوع گیاهان در ظرف های خاص و مورد نظر تو است. اما اگر این کار را انجام نداده ای، نگران نباش! می توانی با اضافه کردن عناصر و جزئیاتی مانند گل به سبزه ای که می خری، آن را خاص خودت کنی. در ضمن، می توانی با بستن روبان های رنگارنگ و با طرح های متنوع دور سبزه و مدل دادن به آن، تنوع ایجاد کنی.

خلاقیت در منزل با پیشنهادهای جدید برای چیدن سفره هفت سین خاص در سال ۹۶ خلاقیت در منزل با پیشنهادهای جدید برای چیدن سفره هفت سین خاص در سال ۹۶

شمع:

در مورد انتخاب شمع، پیشنهاد ما برای خلاقیت در منزل استفاده از شمع های بلند و باریک در جاشمعی های سنتی فلزی با تزئینات سنگی یا حکاکی است. همچنین، فراموش نکن که رنگ شمع ها را متناسب با رنگ سفره خود و هماهنگ با فصل انتخاب کنی.

خلاقیت در منزل با پیشنهادهای جدید برای چیدن سفره هفت سین خاص در سال ۹۶ خلاقیت در منزل با پیشنهادهای جدید برای چیدن سفره هفت سین خاص در سال ۹۶

تنگ ماهی:

بهتر است تنگ ماهی خود را به شکل سنتی و گرد انتخاب کنی. معمولاً هم انداختن یک ماهی قرمز کوچک یا متوسط در تنگ کفایت می کند.

خلاقیت در منزل با پیشنهادهای جدید برای چیدن سفره هفت سین خاص در سال ۹۶ خلاقیت در منزل با پیشنهادهای جدید برای چیدن سفره هفت سین خاص در سال ۹۶

سفره:

رسم قدیمی ما استفاده از سفره های قلم کار برای سفره هفت سین است؛ اما امسال می توانی خلاقیت در منزل را با هزینه بسیار کمتر و با ایده ای جدیدتری امتحان کنی. پیشنهاد ما، استفاده از وسایلی مانند چهارپایه یا صندلی برای ایجاد فضایی غیرهم سطح است. سپس می توانی با انداختن چند شال رنگی و با طرح های ساده و سنتی، فضایی خاص را برای چیدن اجزای سفره هفت سین ایجاد کنی.

پیشنهاد جالب دیگر برای خلاقیت در منزل و چیدمان سفره هفت سین، استفاده از سفره های نمکی کار دست عشایر ایران به عنوان سفره هفت سین است.

بیشتر بدانید: "یک ایده خاص برای سفر نوروزی: اقامتگاه بوم گردی مازیار آل داوود (آتشونی)"

تخم مرغ:

استفاده از تخم مرغ روی سفره هفت سین تبدیل به سنت شده است؛ اما امسال، پیشنهاد خاص ما برای خلاقیت در منزل و چیدمان سفره هفت سین، رنگ کردن تخم مرغ به صورت تک رنگ و با طرح های کلاسیک و سنتی است؛ اما مراقب باش که طرح روی تخم مرغ، زیاد شلوغ نشود تا زیبایی سفره را تحت تأثیر خود قرار ندهد.

ظروف:

در انتخاب ظروف سفره هفت سین دقت زیادی به خرج بده و از ظروف یک شکل و یک رنگ استفاده کن. پیشنهاد هفت سین خاص امسال برای خلاقیت در منزل استفاده از ظرف های سنتی فلزی به رنگ نقره ای و با سنگ فیروزه یا با حکاکی یا قلم کاری های دلپذیر است. در مورد ظرف های دیگر هم از نمونه های پایه دار کوچک و بزرگ، ولی هماهنگ با هم استفاده کن.

میوه ها:

جزء آخر، میوه های سفره هفت سین هستند. پیشنهاد نوروزی ما برای خلاقیت در منزل، این است که سیب ها را حتماً در ظرفی جداگانه و با طرحی متناسب با سایر اجزای دکوری سفره بچینی. در این مورد، پیشنهاد "آکا" انتخاب ظروف فلزی نقره ای رنگ یا سفالی با طرح سنتی است.

.

منبع : yasaman.com