خواص سبوس جو دوسر و آشنایی با فواید مصرف این ماده غذایی با ارزش

خواص سبوس جو دوسر و آشنایی با فواید مصرف این ماده غذایی با ارزش


منبع: آرگا

212

1398/10/17

11:05


خواص سبوس جو دوسر برای سلامت بدن بسیار زیاد است که این ماده غذایی از فواید بسیار زیادی برخوردار است و به منظور پیشگیری از بیماری ها نقش مهمی را در بدن ایفا می کند

سبوس جو دوسر در حقیقت پوست و سطح بیرونی یا خارجی جو می باشد و به دلیل اینکه در هنگام رشد در معرض نورخورشید قرار گرفته می شود دارای مقادیر ویتامین و مواد معدنی است، سبوس جو دوسر از فواید شگفت انگیزی برخوردار است که شاید باور این موضوع کمی برای تان سخت باشد اما این سبوس جو دوسر نیز مانند سایر سبوس ها فواید زیادی دارد که متاسفانه در سبد غذایی بسیار از افراد جای ندارد.

آشنایی با فواید سبوس جو دوسر

بررسی خواص سبوس جو دوسر

سبوس جو دوسر دارای انواع ویتامین ها، مواد مغذی، فیبر و آنتی اکسیدان ها می باشد به همین دلیل دارای خاصیت های شگفت انگیزی است که در این مقاله شما را با آن آشنا خواهیم کرد.

لاغری:

سبوس جو دوسر دارای فیبر های محلول در آب و فیبرپکتین می باشد بنابراین اگر این ماده غذایی را میل کنید و به میزان کافی آب بنوشید در نتیجه فیبر های موجود در آن جلوی اشتها را گرفته و باعث می شود به مدت طولانی احساس سیری کنید.

فوایذ بی نظیر سبوس جو دوسر

یبوست:

از روش های موثر جهت رفع یبوست سبوس جو دوسر می باشد این ماده غذایی سبب جذب آب تا ۳۰ برابر حجم خود می شود در نتیجه باعث حجیم شدن مدفوع در روده ها و دفع راحت تر آن از روده ها می شود بنابراین پیش از غذا داخل یک لیوان آب سه قاشق غذا خوری سبوس جو دوسر اضافه کرده و آن را میل نمایید استفاده منظم و مرتب از این روش به رفع یبوست کمک می کند.

پایین آوردن چربی خون:

از مهم ترین خواص سبوس جو دوسر پایین آوردن و کاهش کلسترول بد خون می باشد که مصرف منظم آن به میزان پانزده درصد چربی خون را کاهش می دهد بنابراین طبق توصیه متخصصان افرادی که از داشتن چربی خون رنج می برند هر روز پیش از هر وعده غذایی می توانند سه قاشق غذا خوری سبوس جو دوسر را به یک لیوان آب اضافه کنند سپس میل کنند، به خاطر داشته باشید که این ماده غذایی مفید جایگزینی برای دارو نیست فقط سبب پیشگیری از افزایش چربی خون می شود و همچنین به درمان آن کمک شگفت انگیزی می کند.

خاصیت بی نظیر سبوس جو دوسر

درخشان شدن پوست:

سبوس جو دوسر دارای مواد معدنی، و ویتامین هایی مانند : B، E، منگنز، زینک و…می باشد که سبب محافظت از پوست، مو و ناخن می شود، بنابراین به منظور داشتن پوستی زیبا و درخشان صبحانه دو قاشق غذا خوری سبوس جو دوسر را با یک لیوان نوشیدنی میل کنید.

فواید سبوس جو دو سر بر سلامت پوست

پیشگیری از دیابت:

به منظور جلوگیری از دیابت علاوه بر کاهش مصرف قند و ورزش استفاده از سبوس جو دوسر کمک شگفت انگیزی می کند زیرا، این ماده غذایی سبب کاهش سرعت جذب قند ها می شود و در نتیجه به پایین آوردن سریع قند خون کمک می کند، بنابراین به منظور بهره مندی از فواید سبوس جو دوسر آن دسته از افرادی که از قند خون بالا رنج می برند بهتر است روزانه پیش از دو وعده غذایی اصلی دو قاشق غذا خوری سبوس جو دوسر را به همراه یک لیوان آب بنوشند.

فواید معجزه آسای سبوس جو دوسر

پیشگیری از انواع سرطان:

سبوس جو دوسر دارای مقادیر فراوانی فیبر است که با سلول های سرطانی مبارزه کرده و سبب کاهش میزان مسمومیت آن ها می شود و همچنین به بدن کمک می کند تا با انواع سرطان ها به خصوص سرطان روده بزرگ مبارزه نماید.

درمان ناراحتی گوارشی:

از دیگر خواص سبوس جو دوسر برطرف کردن انواع ناراحتی های دستگاه گوارش می باشد و به دلیل اینکه سبوس جو دوسر دارای مقادیر فراوانی فیبر است لذا سبب ایجاد نرمی در حرکات روده می شود و در نتیجه باعث خارج شدن سموم از دستگاه گوارشی می شود.

خواص سبوس جو دو سر بر سلامت بدن

پیشگیری از سرطان کلون:

هر ساله افرادی زیادی به سرطان کلون مبتلا می شوند که مصرف مرتب سبوس جو دوسر  سبب جلوگیری از ابتلا به سرطان کلون می شود و همچنین افراد حساس فیبر های موجود در این ماده غذایی مفید را به نسبت فیبر هایی که در سبوس گندم وجود دارد راحت تر تحمل می کنند.

درمان آرتروز:

در بیماری ارتروز یا استئوآرتریت غضروف مفصل آسیب دیده و به تدریج از بین می رود و به دلیل اینکه سبوس جو دوسر دارای ویتامین ها و مواد معدنی ضروری می باشد لذا به عنوان یک روش موثر جهت جلوگیری و بهبود ورم مفاصل می باشد بنابراین گنجاندن سبوس جو دوسر در رژیم غذایی افرادی که ورم مفاصل رنج میرند بسیار موثر می باشد.

خواص فوق العاده سبوس جو دوسر

تفاوت بلغور جو دوسر با سبوس آن

بلغور از دانه ی جو دوسر تهیه می شود که دارای مقادیر فراونی کالری و گلوسیدها و کمی فیبر می باشد اما سبوس از سطح خارجی جو دوسر که سرشار از بتا گلوکان است درست می شود، سبوس جو دوسر سرشار از پروتئین نیز می باشد بنابراین می توانید از آن در تهیه بیسکوییت، مافین، کیک، خمیر پیتزا و… استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو