روش های خانگی برای از بین بردن سیاهی و گودی زیر چشم

روش های خانگی برای از بین بردن سیاهی و گودی زیر چشم


منبع: زیبامون

372

1398/10/17

14:25


در این مقاله از زیبامون می خواهیم شما را با روش هایی که می توانید به کمک آن از گودی و تیرگی زیر چشمانتان کم کنید آشنا کنیم.پس با ما همراه باشید.

روش های خانگی برای از بین بردن سیاهی و گودی زیر چشم

معمولاً وقتی خانم ها به اواخر دوره 20 زندگیشان نزدیک می شوند ترس و نگرانی پدیدار شدن چین و چروک در زیر چشم ها در وجودشان بیدار می شود واین نگرانی همراه آنها میماند.مسلما ترس از دست رفتن شادابی و طراوت پوست و تحمل این واقعیت که جوانی شما کم کم دارد محو میشود برای هیچکس آسان نیست. اگر شما هم از کسانی هستید که نگران ورم زیر چشم هایتان و یا تیرگی آن هستد و میترسید چین و چروک ها روی زیبایی صورتتان تاثیر بگذارند ،این مقاله از زیبامون را از دست ندهید.

مشکل تیره شدن و ورم زیر چشم چیزی نیست که برای همه افراد اتفاق بیفتد اما برای اکثریت آنها اتفاق می افتد و اجتناب ناپذیر است، در نتیجه از آنجایی که ممکن است شما هم یکی از آن آدم ‌های بد شانسی باشید که قرار است با این مشکل دست و پنجه نرم کند بهتر است از همین حالا و حتی در سنین جوانی و نوجوانی شروع به انجام روش ها و مراقبت های ویژه ای کنید ، که به شما کمک می کند تا با این مشکل هر چه زودتر مقابله کرده و روبرو شوید.

گودی زیر چشم

 هر چه زودتر تصمیم بگیرید که روشهای مراقبت از پوستتان را عوض کنید تا بتوانید به رفع تیرگی زیر چشم هایتان کمک کنید بهتر است. این ناحیه از پوست صورت به شدت حساس می‌باشد و نیاز به توجه و مراقبت های ویژه دارد و بی توجهی به آن میتواند عواقب ناخوشایندی را به دنبال داشته باشد.

متاسفانه چین و چروک های زیر چشم به محض پدیدار شدن دیگر به سختی از بین می‌روند در نتیجه اگر شما دارای صورتی هستید که عواطف و احساسات و واکنش هایتان را به راحتی بروز می‌دهد دیر یا زود قرار است در نواحی مختلف پوست صورتتان چین و چروک های متفاوتی را مشاهده کنید.

مهم نیست لبخند بزنید یا اخم کنید، خطوط لبخند و اخم قرار است به زودی سراغ شما نیز بیایند. اما هدف از این مقاله این نیست که شما را نگران کنیم و یا وادارتان کنیم دست به امتحان و تجربه روش های به شدت سخت برای مقابله با این مشکل طبیعی بزنید. در واقع ما می خواهیم به شما روش هایی را آموزش دهیم تا به کمک آن ها شدت شکل گیری این خطوط را پایین آورده و کاهش دهید.

در ادامه برای شما تعدادی روش و پیشنهاد برای مراقبت و رسیدگی به پوست زیر چشمتان اماده کرده ایم که میتوانند مفید باشند. برای اینکه چین و چروک و تیرگی پوست زیر چشم را کاهش دهید، روش های زیر را با دقت دنبال کنید.

تیره شدن و ورم زیر چشم

محصولات مراقبت از چشمی بخرید که حاوی رتینول باشند

 رتینول یکی از کلمات و موادی است که در عصر جدید،در صنعت مراقبت از پوست بسیار استفاده می‌شود و محبوب است.این ماده که یکی از مشتقات ویتامین A است باعث می شود سرعت عمل تولید کلاژن در بدن بالا برود و افزایش پیدا کند و در نتیجه متابولیزم سلول‌های پوستی را تحریک می کند، که این امر باعث می شود پوست زیر چشم نرم تر شود. نرم تر شدن پوست این ناحیه و یا هر ناحیه دیگری از بدن به ترمیم سریع تر سلول های پوستی و جایگزینی مرتب تر و سرعتی تر سلول های مرده می انجامد.

مجید-بهرامی-منتشر-کننده-فیلم-خصوصی-زهرا-امیر-ابراهیمی

محصولاتی که حاوی رتینول باشند جذب پوست شده و می‌توانند میزان چین و چروک ها و خط های واضح روی پوست را کم کنند و باعث شوند که پوست زیر چشم حالت طبیعی به خود بگیرد و دیگر چروک نباشد. اما از آنجایی که این ماده یک ماده قوی است ممکن است که پوست اطراف چشم را اذیت کند و باعث حساسیت آن شود.

برای این که بهترین نتیجه را از استفاده از رتینول بگیرید بهتر است فقط هفته ای سه بار از آن استفاده کنید. کم استفاده کردن از آن باعث می‌شود که بی نتیجه بماند و بیش از حد استفاده کردن می‌تواند پوست اطراف چشم تان را حساس و اسیب پذیر و حتی نازک کند.

زیر چشمانتان را مرطوب نگه دارید

تیره شدن و ورم زیر چشم

اگر عادت دارید که به طور مرتب از یک کرم زیر چشم استفاده کنید همین حالا هم در نبرد بین چروک های زیر چشم و شما چند قدمی جلوتر هستید و دارید برنده می‌شوید. اما چیزی که باید بدانید و بسیار مهم است این است که کرم زیر چشم به تنهایی برای رطوبت رساندن به پوست کافی نیست. در نتیجه یکی از نکاتی که باید به آن برای مراقبت از پوست زیر چشمتان توجه کنید این است که قبل از اعمال کرم مخصوص پوست زیر چشم لازم است از یک مرطوب کننده قوی استفاده کنید.

هنگام خرید کرم مخصوص پوست زیر چشم جدا از این که چک می‌کنید حاوی رتینول باشد، چک کنید که حتماً هایلرونیک اسید نیز داشته باشد. یکی از مواد دیگری که به شدت نیاز است داخل کرم زیر چشمتان باشد، ویتامین E و ویتامین C است. این دو ویتامین از آن سری ویتامین هایی هستند که به شدت به پوست آبرسانی می کنند و باعث می شوند پوست نرم و سفت شود و قابلیت کشسانی پیدا کند. پوستی که ارتجاع پذیر است و راحت کش می آید دیرتر هم چروک میشود و علائم پیری روی آن ظاهر میشود.

برای بالا بردن تاثیر آبرسانی به پوست از روغن های مفید استفاده کنید

 وقتی حرف از محو کردن چین و چروک و خطوط لبخند و اخم وسط می‌آید. رطوبت رسانی و آبرسانی به پوست باید یکی از روتین های اصلی و همیشگی شما باشد. این به این دلیل است که پوست خشک و پوست آسیب دیده ای که به آن آبرسانی نشده است بیشتر در برابر چین و چروک و خط افتادن آسیب پذیر است . حتی اگر فکر می‌کنید که دارید ناحیه زیر چشم تان را به حد کافی آب رسانی می کنید باز هم کافی نیست و همیشه جای اینکه با مقداری روغن آبرسانی خود را مهر کنید باز است.

استفاده از روغن های طبیعی و مفید برای نرم کردن پوست زیر چشم و مراقبت از آن به شدت کار امد است. روغن آرگان روغن و یا تخمه آفتابگردان می توانند از آن همراه های مناسب برای روش های آبرسانی به پوست زیر چشم تان باشند. روغن ها کمک می کند که آبی که به پوستتان رسانده اید و به زیر آن نفوذ کرده است نتواند از پوست خارج شود و تبخیر شود و همان جا بمانند. در نتیجه تاثیر آن نیز بیشتر می‌شود. روغن های ضروری و مفید به پوست شما مواد مغذی میرسانند و آن را قوی و محکم تر نیز میکنند. یک پوست قوی و محکم دیرتر پیر میشود و در برابر چین و چروک مقاومت میکند.

یک روتین کارآمد برای مراقبت از پوست حساس زیر چشم

تیره شدن و ورم زیر چشم

ممکن است شما از افرادی باشید که روتین مراقبت از پوستتان را چند وقت یک بار آپدیت می کنید اما هنوز هم با اثرات زیر چین و چروک روی پوست زیر چشم تان مواجه می شوید. تا به حال به فکر این افتاده اید که شاید حالا وقت آن است که به پوست زیر چشم تان توجه ویژه‌ای کنید؟ پیدا کردن یک روتین مناسب که بتواند از بیشتر شدن چین و چروک های پوست زیر چشم جلوگیری کند می تواند سخت باشد اما غیر ممکن نیست. در ادامه شما را با چند روش برای مراقبت از پوست زیر چشم آشنا می کنیم

قدم اول: با ملایمت پوستتان را پاکسازی کنید

 یک روتین مراقبت از پوستِ خوب شامل پاکسازی مناسب پوست حداقل دو بار در روز می شود. شما دو بار در روز باید پوستتان را شستشو دهید و از مالش دادن آن با خشونت نیز پرهیز کنید.مخصوصاً در ناحیه چشمها نیز باید بیشتر مراقب باشید.در عوض سعی کنید با روش های ملایم و برنامه ریزی شده تری، چین و چروک ها و ورم زیر پوست چشم تان را با ملایمت برطرف کنید. از یک تمیز کننده کرمی استفاده کنید تا به شما کمک کند همه آلودگی های پوستی برطرف شود و همزمان پوست تان را خشک نکند. خیلی آرام تمیز کننده را روی پوستتان و ناحیه زیر چشم ماساژ دهید و بعد با آب ولرم بشویید و سپس با یک حوله با ملایمت صورتتان را خشک کنید.

  قدم دوم : از یک سرم پوست مخصوص استفاده کنید.

 فراموش نکنید که ملایمت به خرج دادن نسبت به پوستتان از همه چیز مهمتر است. بعد از اینکه شست ‌و شوی پوستتان تمام شد به سراغ سرم مخصوصی که انتخاب کرده اید بروید. ترجیحا از سرمی استفاده کنید که خاصیت های ضد پیری پوست دارد. جا دادن این مدل سرم ها در میان روتین مراقبت از پوست زیر چشمتان، میزان چین و چروک را به شدت کاهش می دهند.

تیره شدن و ورم زیر چشم

 قدم سوم: یک مرطوب کننده روی پوستتان پخش کنید

 بعد از سرم نوبت مرطوب کننده و آن هم مرطوب کننده ای که قابلیت های ضد چین و چروک دارد میرسد. مرطوب کننده به پوستتان کمک می کند که نرم تر مخملی تر شود و این مورد باعث می‌شود که چین و چروک آن نیز کمتر شود. پوستی که نرم است کمتر درگیر چروک و خشکی و پیری پوست میشود.

خاصیت-های-روغن-بادام-شیرین-پوست

قدم چهارم : یک کرم مخصوص زیر چشم انتخاب کنید

تیره شدن و ورم زیر چشم

 حالا نوبت این است که به ورم زیر چشم و چین و چروک های آن مستقیماً برسید. یک کرم خوب میتواند سرعت چین و چروک ها را کاهش دهد و از ورم زیر چشمتان همزمان کاسته و تیرگی آن را نیز کم کند. برای رسیدگی به ورم زیر چشم ترجیحا کرمتان را در یخچال نگهداری کنید. زیرا که سرما می‌تواند باعث شود قابلیت های کرم افزایش پیدا کند. مجددا توصیه می کنیم که با خشونت با پوستتان برخورد نکنید و به جای مالیدن یا کشیدن پوست تان، با ضربه های بسیار آرام به کمک سر انگشتان تان کرم را روی ناحیه زیر چشم پخش کنید. ترجیحا این کرم را در انتهای شب قبل از خواب استفاده کنید .

قدم پنجم: مراقبت در برابر نور آفتاب را جدی بگیرید

 هنگامی که بیدار می شوید و می خواهید صبح تان را شروع کنید مهم ترین چیزی که باید به آن توجه کنید استفاده کافی از کرم ضدآفتاب است. نور آفتاب می‌تواند روند چین و چروک های پوستی را به شدت افزایش دهد و میتواند باعث پیری زودرس پوست شود .شما نیاز است که کرم ضد آفتابی که بهترین قابلیت محافظت از پوست را در مقابل نور و اشعه های مضر خورشید دارد انتخاب کنید. هنگام استفاده، نواحی مختلف پوستتان از جمله ناحیه زیر چشمها را با آن بپوشانید .

 قدم ششم: ناحیه زیر چشم‌هایتان را با کانسیلر بپوشانید

تیره شدن و ورم زیر چشم

 تبریک می گوییم شما به آخرین مرحله مراقبت از پوست زیر چشم تان رسیده‌اید. برای همه افرادی که ورم زیر چشم و تیرگی زیر چشم دارند پوشاندن این نواحی با یک کانسیلر به آنها کمک ویژه ای می کند . یک کانسیلر مفید انتخاب کنید و پوست ناحیه زیر چشم تان را با آن بپوشانید. این کانسیلر هم به پوست ناحیه زیر چشم تان کمک می کند که تغذیه شود و هم اینکه در تغییر چهره شما تاثیر بسزایی خواهد داشت.

امیدواریم که با این مقاله توانسته باشید راههای طلایی مراقبت از پوست زیر چشم تان را پیدا کنید و از چین و چروک آن جلوگیری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو