نویسنده مشهور در میان داوران جایزه بوکر ۲۰۲۰

منبع: ایران آرت

186

1398/10/17

21:01


داوران جایزه بوکر سال ۲۰۲۰ مشخص شدند. نام لی چایلد، نویسنده مشهور انگلیسی در میان اعضای هیئت داوران به چشم می‌خورد.

ایران آرت: مسئولان جایزه کتاب من بوکر انگلیس اسامی هیئت داوران این جایزه را در سال جاری اعلام کردند. جایزه کتاب من بوکر که به نام جایزه بوکر هم شناخته می‌شود یکی از معتبرترین جوایز ادبی دنیاست که هر سال به بهترین رمان انگلیسی زبان داده می‌شود.

بنیاد بوکر اعلام کرد لی چایلد عضوی از هیئت داوران من بوکر 2020 به مدیریت مارگارت بازبی خواهد بود.

امیلی ویلسون، نویسنده شش کتاب، سمیر رحیم، نویسنده و منتقد مجله ادبی پراسپکت، و لِم سیسای، نویسنده دیگر اعضای هیئت داوران در سال 2020 است.

به گزارش ایبنا، طبق اعلامیه بنیاد من بوکر سال آینده جایزه به کتاب‌های داستانی اعطاء خواهد شد که بین فاصله زمانی اول اکتبر تا 30 سپتامبر سال 2020 منتشر شده باشند.

بازبی، رئیس هیئت داوران امسال بوکر جوان‌ترین و اولین زن ناشر سیاه‌پوست است که ریاست هیئت داوران بوکر را به عهده می‌گیرد. بازبی ناشر انتشارات آلیسون و بازبی است که در سال 1967 آغاز به کار کرد.

بازبی درباره بوکر گفت: "بیش از نیم قرن است که جایزه بوکر نوشته‌های شگفت‌انگیز و تفکربرانگیز را ارج می‌نهد. از اینکه این فرصت چالش‌برانگیز در اخیتار من قرار گرفته است مفتخر و خوشحال هستم. از اینکه قرار است با همکارن خیلی خوبی کار کنم خوشحالم."

قرار است نامزدهای اولیه جایزه من بوکر سال 2019 طبق رسوم سالیان گذشته در ماه جولای اعلام شود. بنیاد من بوکر مبلغ 50هزار پوند برای برنده سال آینده تعیین کرده است. برنده در تاریخ 27 اکتبر اعلام خواهد شد.

در سال 2018 آنا برنز با رمان مرد شیرفروش و در سال 2019 مارگارت آتوود و برناردو اِواریستو با "وصیت‌ها" و "دختر، زن، دیگر" به طور مشترک جایزه بوکر را به دست آوردند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو