الحوثی: کنار ایران می‌ایستیم

منبع: برترین ها

111

1398/10/18

22:40


«عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن روز چهارشنبه اقدام تروریستی آمریکا در ترور سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید سپاه قدس را تجاوزی جنایتکارانه و آشکار خواند و گفت: ما کنار ایران، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین در برابر حملات آمریکا می ایستیم.

خبرگزاری ایرنا: «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن روز چهارشنبه اقدام تروریستی آمریکا در ترور سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید سپاه قدس را تجاوزی جنایتکارانه و آشکار خواند و گفت: ما کنار ایران، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین در برابر حملات آمریکا می ایستیم.

به گزارش شبکه خبری المیادین، الحوثی در سخنانی گفت: ما در برابر حملات دشمنان شناخته شده ای به رهبری امریکا و اسرائیل هستیم. مردم ما فداکارهای زیادی برای مقابله با همینه امریکا انجام دادند و رژیم هایی وجود دارد که تسلیم این هیمنه هستند.

وی درباره اقدام تروریستی آمریکا در بغداد تاکید کرد: برخی طرف ها تجاوز آمریکا در ترور شهید سلیمانی را تایید کردند اما واکنش ایران به این تجاوز را محکوم کردند. همچنین آمریکایی ها به سازمان اطلاعات عراق اجازه ورود یا نزدیک شدن به پایگاه عین الاسد را ندادند.

رهبر جنش انصار الله گفت: آمریکا حاکمیت عراق را نقض کرد و با حمله به این کشور همه قوانین و معاهدات بین المللی را زیر پا گذاشت.

الحوثی افزود: حمله آمریکا به فرمانده بزرگ ما حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس فرمانده عزیز و همراهانشان، تجاوزی جنایتکارانه و آشکار است.

وی در ادامه تصریح کرد: پیروزی با ما خواهد بود و دفاع ما از خودمان حق قانونی در برابر متجاوزان مستکبر است. کسی که می خواهد در کنار امریکا برای دفاع از منافع این کشور باشد، خائن است.

رهبر جنبش انصارالله گفت: ما به برخی از نظام های منطقه توصیه می کنیم در معادلات خود بازنگری کنند زیرا اوضاع جهان به نفع آزادگان امت اسلامی پیش می رود.

وی تاکید کرد: ما در کنار آزادگان در ایران، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین در برابر حملات آمریکا می ایستیم.

وی ادامه داد: دشمن آمریکایی- اسرائیلی امت ما را هدف قرار داده است تا بر ما و ثروت هایمان سیطره یابد. کشورهایی مثل روسیه، چین، کره شمالی و آمریکای لاتین تلاش می کنند خود را از هیمنه آمریکا رها کنند.

رهبر جنبش انصارالله تاکید کرد: این آمریکا بود که به ما حمله کرد نه ما. امریکایی ها کسانی هستند که در همه امور سیاسی ما دخالت می کنند و علیه ما توطئه می چینند. امریکا برای متحدانش احترام قائل نیست همانند کاری که با عربستان می کند.

الحوثی ادامه داد: ما همواره در برابر هجمه ای از حملات، کشتار، تجاوز به زمین ومقدسات و غارت ثروت هایمان از سوی آمریکا هستیم.

وی با بیان اینکه، وظیفه ما رویارویی با هجمه استکباری آمریکا به امت اسلامی در زمینه های مختلف است، تاکید کرد: امریکا طرفی است که به ما تجاوز می کند و از داعش و تروریسم در منطقه حمایت مالی می کند.

رهبر جنبش انصارالله خطاب به عربستان گفت: باید در معادلات خود بازنگری کنید و سیاست های خصمانه خود را تغییر دهید و اگر به طرفی تجاوز نکنید کسی به شما حمله نخواهد کرد.

الحوثی تاکید کرد: ما قوی تر از هر زمان دیگری هستیم و سطح توان نظامی مان افزایش یافته و پیروزی های آتی در راه است.

وی گفت: منطقه وارد مرحله جدیدی شده که نیازمند اتحاد و همبستگی برای مقابله با هجمه استکباری است.

در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه ۱۳ دی دولت «دونالد ترامپ» که منجر به شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» معاون جانشین الحشد الشعبی شد، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز از شلیک ده ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد محل استقرار نیروهای آمریکایی در استان الانبار عراق خبر داد.

براساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی دهها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است.

به دنبال این اقدام ایران که مطابق با اصل ۵۱ منشور سازمان ملل متحد صورت گرفته است، امریکا در روزهای اخیر اقدام به خارج کردن نیروهای خود از پایگاه های مختلف در منطقه کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو