لباس‌هایی که نمی‌توانید در دنیای واقعی بپوشید/ عکس

منبع: ایران آرت

129

1398/10/19

01:32


این لباس‌ها واقعی نیستند، همه آنها دیجیتالی هستند. آیا این لباس‌ها آینده مد را می‌سازند؟

ایران آرت: لباس‌های دیجیتالی جدیدند، به حدی که بیشتر مردم در مورد آنها چیزی نشنیده‌اند، با این حال برخی کارشناسان مد می‌گویند روزی این نوع لباس‌ها رونق خواهند گرفت. حال سوال اینجاست که چرا باید کسی به لباس‌هایی علاقه‌مند شود که وجود خارجی ندارند و نمی‌توان آنها را پوشید؟

خانه‌های مد دیجیتالی معتقدند مردم می‌خواهند لباس‌هایی بخرند که فقط یک‌بار از آنها استفاده کنند. برای این منظور فقط کافی است مبلغی را به خانه مد پرداخت کنید تا لباس مورد نظرتان را روی تصویر شما بپوشاند، طوری که به نظر بیاید واقعا آن را پوشیده‌اید. نکته جالب این است که با خرید این لباس‌های گران‌قیمت می‌توانید آنها را در رسانه‌های اجتماعی نشان دهید و گویا هدف اصلی از طراحی چنین لباس‌هایی صرفا همین کار است. 

به گزارش همشهری آنلاین، این نوع لباس براساس طرح‌هایی تهیه می‌شود که برای دوخت لباس‌های معمولی به کار می‌روند. بنابراین می‌توان نمونه واقعی لباس را نیز تولید کرد. این ایده کمی عجیب به نظر می‌رسد اما لباس‌های ساخته شده با این شیوه بسیار واقعی به نظر می‌رسند. از سوی دیگر، برخی ادعا می‌کنند چنین لباسی به حفظ محیط زیست کمک می‌کند، زیرا به این ترتیب نیازی نیست برای لباسی که فقط چند بار استفاده می‌شود، پارچه و مواد زیادی هزینه کرد.

4364658

به هر روی، به همان اندازه که پرداخت هزینه لباس‌های دیجیتال برای بیشتر افراد بی‌معنا به نظر می‌رسد، متخصصان معتقدند در آینده نه‌چندان دور به تجارت بزرگی تبدیل خواهند شد. به گفته کارشناسان، کالاهای مجازی در حقیقت اشیائی هستند که ابداع و فروخته می‌شوند و می‌توان از آنها در فضای آنلاین و بازی‌های رایانه‌ای استفاده کرد. این در حالی است که چنین کالاهایی بسیار گرانبها هستند.

اوایل امسال یک تاجر ۹۵۰۰ دلار صرف تهیه یک لباس دیجیتالی کرد. این لباس براساس طرح‌های دوبعدی لباس‌های معمول ابداع شده و ترکیبی است از نقره و ابریشم، اما فقط در فضای مجازی قابل دیدن است. این لباس را Fabricant اولین خانه مد دیجیتالی در جهان تهیه کرده است؛ در خانه مد برای لباس‌هایی هزینه می‌پردازید که هرگز نمی‌توانید آنها را در دنیای واقعی بپوشید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو