آکاایران: فصل تابستان زمان تفریح زیر آفتاب و استراحت فراوان است. درسته؟ اما، به هر حال کارهای خانه را باید انجام داد ،شاید کمی کم تر از همیشه. اما نیاز به تمیزکاری و خانه داری لزوما با فرارسیدن فصل تابستان به پایان نمی رسد. خب باید با این مسئله چه کاری کرد؟

اسرار خانه داریآکا ایران

آکاایران: «تمیزکاری» در تابستان به سرعت برق و باد



۵. در حین کارهای دیگر عمل تمیزکاری را انجام دهید.   انجام کارهای خانه داری و تمیزکاری در حین و یا بعد از کارهای دیگر باعث صرفه جویی در زمان می شود. حتی اگر در نگاه اول به نظر برسد که شما دائما در حال تمیزکاری هستید، اما این کار تبدیل به طبیعت ثانویه شما شده و دیگر به این مسئله فکر نمی کنید. توصیه هایی پیرامون انجام کارهای خانه داری و تمیزکاری در حین و یا بعد از کارهای دیگر: • دوش را پس از دوش گرفتن تمیز کنید. • پس از شستن و مسواک زدن دندان ها، سینک دستشویی را تمیز کنید.
 • پیش از خوردن صبحانه، تمام لباس های کثیف را داخل ماشین لباسشویی بیاندازید. • زمان سنج خود برای زمانی که قرار است لباس ها را داخل خشک کن بیاندازید و از آن دربیاورید تنظیم کنید. • لباس ها را سریعا از خشک کن درآورید و آن ها را آویزان کنید. لباس ها را بر روی هم کپه نکنید، بلکه دوباره تاکید می کنم آن ها را از رخت آویز آویزان کنید. • پیش از شروع به غذا پختن و یا غذا خوردن، ماشین ظرفشویی را خالی کنید. • به جای این که ظرف ها را پس از غذا خوردن داخل سینک ظرفشویی قرار دهید، آن ها را داخل ماشین ظرفشویی بگذارید.
 • قابلمه ها را سریعا پس از غذا پختن در آب قرار داده تا خیس بخورند. • پس از شام به سرعت میز غذاخوری را تمیز کنید. • پس از این که ظرف ها را داخل ماشین ظرفشویی قرار دارید، دکمه استارت را زده و همه ظرف ها را بشویید. نظم و ترتیب در انجام کارهای خانه داری باعث می شود تا شما انرژی کم تری مصرف کنید
 ۶. کارهای تمیزکاری را طبق یک نظم منطقی انجام دهید.  اگر نیاز باشد که کل یک اتاق یا کل یک خانه را از بالا تا پایین تمیز کنید، فکر کردن به یک نظم منطقی در انجام کارها بسیار سودمند و کمک کننده است. برای مثال، من همیشه قبل از گردگیری جاروبرقی می کشم. اگر این کار را به گونه ای دیگر انجام دهم، همه خانه دوباره پر از گرد و غبار می شود زیرا پس از کشیدن جاروبرقی دوباره گرد و غبار در فضا جمع می شود. در آشپزخانه، کارها را از بالا به پایین انجام دهید. وسایل برقی و پیش خان ها را تمیز کنید، و سپس کف آشپزخانه را بشویید. همیشه در پایان کار خود کف آشپزخانه را بشویید. نظم و ترتیب در انجام کارهای خانه داری باعث می شود تا شما انرژی کم تری مصرف کنید. اولویت بندی تقریبا در همه کارها ثمربخش است. بهترین کار برای نظم بخشیدن به خانه خلاص شدن از شر وسایل اضافی است
  ۷. بار خود را سبک کنید.   وسایل کم تر به معنی زمان کم تر برای تمیزکاری و نظم بخشی به خانه و داشتن فضای بیش تر است. وقتی تمام کمدها و کابینت ها شما مملو از وسیله است، نظم بخشی به آن ها و تمیز کردنشان کار بسیار دشوار و طاقت فرسایی است. پس بهترین کار خلاص شدن از شر وسایل اضافی خانه است. با این کار هم بار خود را سبک می کنید و هم به افرادی که به وسایل شما نیاز بیش تری دارند کمک می کنید. وقتی وسایل کم تری داشته باشید، زمان کم تری را صرف کارهای خانه می کنید و در نتیجه کارهای روزانه شما سریع تر انجام می شوند. سریع تمیز شدن خانه باعث می شود تا شما زندگی راحت تر و شادتری داشته باشید و هر روز زمان کمی را صرف تمیز کردن خانه خود کنید.  
.

منبع : atairan.com