خواص رنگ قرمز

منبع: سیمرغ

131

1398/10/19

15:08


خواص رنگ قرمز

امروزه در آمریکا صدها نفر از روشهای مختلف رنگ درمانی استفاده می‌کنند و این روش به عنوان یک روش قابل قبول و کمک کننده ...

 

گرایش عموم به رنگ درمانی روزبه روز افزایش می‌یابد.امروزه در آمریکا صدها نفر از روشهای مختلف رنگ درمانی استفاده می‌کنند و این روش به عنوان یک روش قابل قبول و کمک کننده در درمان بیماریها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مفهوم و قدرت رنگها :

رنگها آنچنان نامحسوس بر زندگی ما اثر می‌گذارند که ما به ندرت به آنها فکر می‌کنیم. رنگها از روشنایی روز ایجاد می‌شوند که دارای هفت رنگ است. قرمز، نارنجی، زرد ،سبز، نیلی آبی، بنفش. این رنگها نوعی از تشعشع نیز محسوب می‌شوند.

تحقیقات برای مشخص کردن آثار رنگها در درمان بیماریها شروع شده است. به طور مثال مشخص شده که نور آبی می‌تواند از طریق کاهش عملکرد سیستم اتونوم ( سمپاتیک ) در بدن انسان، فشار خون را کاهش ‌دهد و همینطور نور قرمز از همین راه فشار خون را افزایش می‌دهد.

هر رنگ با یکی از چاکراها در بدن انسان در ارتباط است و هر رنگی یک مکمل دارد.رنگها به تنهایی یا در ترکیب با یکدیگر می‌توانند در درمان عدم تعادل چاکراها یا احساس بیماری ناشی از اختلال در چاکراها استفاده شوند.

رنگها چه تاثیری بر ما می‌گذارند ؟

رنگ قرمز :

قرمز با اولین چاکرا در ناحیه استخوان خاجی در ارتباط است.این رنگ قدرت حیات، نیرو، اراده، هوشیاری و تمایلات جنسی را افزایش می‌دهد. این رنگ در کاهش علائم ناشی از کم خونی، کاهش انرژی، ناباروری و افت فشار خون استفاده می‌شود. مکمل خصوصیات رنگ قرمز، آبی فیروزه‌ای است.قرمز نشان دهنده آتش است. اشعه نورانی قرمز رنگ و گرم کننده است و به بدن ما انرژی و زندگی می‌بخشد.

رنگ قرمز اعصاب و خون و اعصاب حسی راتحریک می‌کند. این رنگ در کاهش قدرت بویائی، بینائی، شنوایی، چشایی و لامسه موثر است.

رنگ قرمز جریان خون را افزایش می‌دهد. و جریان مایع مغزی نخاعی و فعالیت سیستم اعصاب سمپاتیک را افزایش می‌دهد. این رنگ برای عضلات و نیمکره چپ مغز مفید است و بر روی عضلاتی که منقبض می‌شوند اثر بسیار خوبی دارد. رنگ قرمز باعث افزایش ساخت هموگلوبین شده و به کبد انرژی می‌بخشد.

اشعه نور قرمز کریستالهای نمک راتجزیه می‌کند و در داخل بدن به عنوان یک کاتالیزور برای یونیزاسیون شناخته شده است. رنگ قرمز به خصوص در جذب آهن به داخل بدن موثر است. رنگ قرمز ترشحات را رقیق کرده و احتقان را کاهش می‌دهد. قرمز بر روی سیستم گردش خون و دستگاه تناسلی تاثیر گذار است.

این رنگ سطح انرژی متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد، انرژی اندام تحتانی را افزایش می‌دهد و همانطور که گفتیم بر روی خون نیز موثر استاین رنگ انرژی حیاتی ما را بیدار می‌کند، به افراد اعتماد به نفس می‌بخشد و باعث می‌شود که شخصیتهای وابسته به دیگران، به خود برگردند.

رنگ قرمز در درمان چه بیماریهایی موثر است ؟

رنگ قرمز در درمان سرماخوردگی، کم خونی ،کاهش جریان خون و بیماریهای ناشی از ترشحات موکوس، موثر است. قرمز انرژی فیزیکی بدن را افزایش می‌دهد.

قرمز می‌تواند حس عشق، تمایلات جنسی، شجاعت، نفرت و حتی انتقام جویی را در انسان تقویت کند.

به صورت خلاصه قرمز در درمان این بیماریها موثر است :

کم خونی، بیماریهای مزمن خونی، آسم برونشیال، برونشیت، یبوست، سیستم غدد درون ریز ( که در کنترل استرس ، آثار جسمی‌، روحی ،روانی تاثیر دارد ) عقب ماندگی ذهنی، جسمی ‌و روانی، کاهش شنوایی، ملانکولیا (نوعی افسردگی )، فلج، ناتوانی جنسی، پنومونی (عفونت ریه ،ذات الریه) و سل.

رنگ قرمز را نباید در این بیماریها استفاده کرد :

اختلالات روحی، افزایش دمای بدن ( تب )،  افزایش فشار خون ، التهابها ،التهاب نورونها ( نوریت ) ، افرادی با صورتهای برافروخته قرمز رنگ.

استفاده نادرست از رنگ قرمز می‌تواند در فرد ایجاد تب و خستگی کند. این رنگ می‌تواند عصبانیت، خشونت و احساس دشمنی را افزایش دهد. این رنگ در بیماران با فشارخون بالا باعث افزایش بی رویه فشار خون می‌گردد. برای پیشگیری از عوارض رنگ قرمز، توصیه می‌شود که در درمان با رنگ قرمز، از ترکیب آن با رنگ آبی استفاده شود. رنگ سبز نیز می‌تواند آثار رنگ قرمز را متعادل کند.

دوستان عزیز در ادامه به بررسی رنگ نارنجی خواهیم پرداخت.

 تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ ـ دکتر حامد ترکمان

 اختصاصی سیمرغ   www.seemorgh.com/health

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو