طرز تهیه ترشی موسیر با دو روش استفاده از موسیر تازه و موسیر خشک

منبع: آرگا

121

1398/10/19

21:45


طرز تهیه ترشی موسیر بسیار آسان است، این ترشی خوش مزه اشتها اور است و طبیعت گرمی دارد همچنین دارای خواص درمانی بسیار زیادی است، موسیر تقویت کننده و ضد عفونی کننده دستگاه گوارشی نیز می باشد.

یکی از انواع ترشی های خوشمزه که در سفره همه ی ایرانی ها می توان دید ترشی موسیر است، برای تهیه این ترشی معطر و خوش مزه می توان از موسیر تازه و یا خشک استفاده کرد، موسیر گیاهی است که تا حد زیادی به سیر و پیاز شباهت دارد ولی بوی آن نسبت به سیر کمتر و نسب به پیاز بیشتر است، موسیر خود به تنهایی دارای طعم تند و تیزی می باشد که برای استفاده از آن در غذا ها، ترشی ها ، ماست و… باید این تندی را از بین برد و موسیر را شیرین کرد.

طرز اماده کردن ترشی موسیر

طرز تهیه ترشی موسیر

در تهیه ترشی موسیر هم می توانید از موسیر تازه به منظور خوشمزه تر شدن ترشی استفاده کنید و هم از موسیر خشک، که هر کدام برای آماده شدن ترشی موسیر دارای مراحلی می باشند.

آماده کردن ترشی موسیر با موسیر تازه

در تهیه ترشی موسیر، ابتدا باید پوست موسیر ها را بگیرید و آن ها را به صورت نازک ورقه ورقه کنید، همانطور که گفته شد موسیر درای بوی تندی است بنابراین برای تهیه ترشی موسیر، باید موسیرها را دو تا سه روزی در آب سرد خیس کنید و چند باری آب آن ها را عوض کنید،تا تندی آن کم شود  و داخل یک صافی قرار دهید تا آب آن گرفته شود، برای اینکه رطوبت موسیرها گرفته شود آن هارا روی پارچه ای پهن کنید تا رطوبت آن کاملا گرفته شود و حالا موسیرها را داخل یک ظرف شیشه ای تمیز و خشک قرار دهید و مقداری نمک روی موسیر ها بریزید و شیشه را با سرکه پرکنید تا روی موسیرها را کاملا بپوشاند. و این ترشی خوشمزه را می توانید بعد از ۲ هفته میل نمایید.

ترشی موسیر آماده با موسیر تازه

 استفاده از موسیر خشک برای ترشی موسیر

در طرز تهیه ترشی موسیر با موسیر های خشک، ابتدا موسیر ها باید شسته شوند و مقداری آب جوش روی آن  بریزید، هنگامی که آب روی موسیرها سرد شود باید دوباره روی آن ها را آب جوش ریخت و این عمل را چندین بار تکرار کنید و موسیرها را دو سه روزی در آب سرد قرار دهید و در این مدت آب آن ها را باید چند باری عوض کنید. وقتی موسیرها  نرم شدند، مانند موسیر تازه که در آموزش بالا گفته شد آن ها را بعد از اینکه داخل صافی قراردادید روی پارچه ای پهن کنید تا رطوبت آن از بین برود و حالا موسیرها برای ترشی  آماده  شدند، و موسیرها را داخل ظرف قراردهید و مقداری نمک به سرکه که حتما باید سرکه انگور سفید باشد اضافه کنید و سرکه را روی موسیرها بریزید.

طرزتهیه ترشی موسیر با موسیر خشک

درست کردن ترشی موسیر بسیار ساده می باشد فقط دقت داشته باشید هنگامی که نمک روی موسیر های تازه داخل ظرف شیشه ای می ریزید ، ممکن موسیرها کمی تغییر رنگ بدهند اما دوباره به رنگ اصلی بر می گردند پس نگران نباشید. در پایان می توانید با کلیک بر روی لینک های مقابل با نحوه تهیه ترشی بندری، ترشی چند میوه و ترشی هویج آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو