آکاایران: مجموعه: متفرقه

• همه چیز را بریزید دور

بله ما خودمان هم شوکه شدیم این را که شنیدیم. البته همه چیز همه چیز هم که نه. فقط چیزهای ضروری و آنهایی که در یک سال گذشته دستتان به آن ها نخورده است. هر چه وسایلی که باید بسته بندی کنید و بار کنید و ببرید آن سر شهر همان طرف هم کار کمتری در خالی کردن و بازکردن و چیدن دارید. مدیر یکی از شرکت های باربری می گفت از مدت ها قبل از اسباب کشی، همان وقت هایی که می دانید مثلا یک ماه دیگر باید جا به جا شوید، شروع کنید به دورریختن و سبک کردن بار. بی رحم باشید. دلتان بیاید. آن کتی که خیلی هم بانمک است اما یکسال است که نپوشیدید، اگر سالم است بذل و بخشش کنید. اولین قهوه ساز یا کتری که خریدید و نوستالژیکتان سرش بالا می زند اما حالا یک زنگ بانمکی زده که بیا و ببین، بندازش دور. 

 

آکاایران: توصیه های بسته بندی اثاثیه برای اسباب کشی

یک ماه قبل از اسباب کشی شروع کنید به دورریختن و سبک کردن بار

 

• همه چیز را دسته بندی و طبقه بندی کنید

همه چیز را طبقه بندی کنید، بر اساس ماهیت خودشان نه بر اساس اتاق و محل شان. ننشینید یک روز کامل همه اتاق خواب را تمیز کنید و وسایلش را دسته بندی کنید. مثلا در مورد لباس ها همه لباس ها را یک جا جمع کنید. رخت چرک ها، کشوها، کمدها و ته چمدان و همه لباس ها هر جایی که هستند را یک جا کنید. همین کار را با چیزهای دیگر هم بکنید با کتاب ها، کفش ها همه چی.

 

• با یکی از خیریه ها برای یک روز قراربگذارید

بسیاری از خیریه ها هستند که اگر بدانند شما چیزی برای هدیه کردن دارید مثلا می خواهید مقداری لباس به شان ببخشید کسی را می فرستند برای بردن هدایای تان. حالا حساس نباشید اگر نشد خودتان روزی را تعیین کنید و همه چیز را بار کنید و ببرید. اما به آن قرار با خودتان پایبند باشید. با این کار هم بخشی از وسایل از جلوی چشم تان دور شده و از بار استرس شما کاسته شده هم تکلیف تان با فضای محدود خانه روشن می شود.

 

• فروختنی ها را زودتر کنار بگذارید

احتمالا برای همه پیش آمده که چیزی دارند که دیگر نمی خواهند اما خب بدشان نمی آید یک پولی ازش دربیاید لااقل به اندازه ی پیتزای روز اسباب کشی. آن چیزهای فروختنی را از قبل بگذارید کنار، تمیزکنید، اگر می خواهید در وب سایت ها بفروشیدشان عکس شان را بگیرید. خلاصه اینکه این کار را نگذارید برای روز بسته بندی اسباب و اثاثیه.

 

 توصیه هایی برای اثاث کشی

چند مدت قبل از اثاث کشی وسایل غیرکاربرد را بفروشید

 

• پیداکردن اتوبار مناسب

از هفته ها قبل از روز اسباب کشی شروع کنید به تحقیق و قیمت گرفتن از باربری ها. یک جایی مثل سنجاق خوبیش این است که شما می توانید اتوبارها را با هم مقایسه کنید. اگر شرایط ویژه ای دارید باهاش مطرح کنید و همه این کارها را یک جا در یک نوبت انجام دهید.

 

• از مدتی قبل تر دنبال کارتن خالی باشید

این توصیه می تواند به کم هزینه تر شدن اسباب کشی و جابجایی شما بیانجامد البته به شرطی که زودتر به فکر باشید و به بقالی و میوه فروشی محل سپرده باشید تا جعبه های خالی را برای شما کنار بگذارد.

 

• برخی وسایل را زودتر بسته بندی کنید

لوازم و وسایل دکور و تزیینی خانه مهمترین مورد این بخش هستند. به دلیل اینکه بسته بندی شان اصولا حساس تر است و اغلب شکستنی هستند بنابراین وقت بیشتری از شما می گیرند و باید سر فرصت این کار انجام شود. البته با این کار احتمالا هفته های آخری که در خانه هستید خیلی از دیدن دیوارهای خالی حس خوبی نداشته باشید اما در عوض خیالتان راحت است که یادگاری ها یا چیزهای با ارزش تان را مطمئن بسته بندی کرده اید. 

 

 نکات اسباب کشی

یادگاری ها یا چیزهای با ارزش تان را زودتر بسته بندی کنید

 

• بسته های اسباب و اثاثیه را برچسب بزنید

این کار اجتناب ناپذیر است. چند نکته را موقع برچسب زدن رعایت کنید. یکی اینکه حتما علاوه بر روی کارتن ها، کناره ها را هم لیبل بزنید و نکته دیگر اینکه کامل بنویسید. یعنی علاوه بر دسته بندی مکان را هم ذکرکنید. مثلا بنویسد کتاب، کتابخانه ی اتاق خواب و الی آخر.

 

• وسایل سنگین

برای وسایل سنگین یا آن هایی که به محض بالارفتن تعدادشان خیلی سنگین می شوند حتما از کارتن های کوچک استفاده کنید. 

 

.

منبع :