آکاایران: فضای خانه را با ترکیب ادکلن و قند معطر کنید

آکاایران: چگونه بوی سوختگی غذا را از بین ببریم ؟

فضای خانه را با ترکیب ادکلن و قند معطر کنید

اختصاصیآکا ایران:  

خیلی از خانم های خانه دار از بوی سوختگی غذا و سرخ کردن پیاز و سیر خوششان نمی آید. اما به راحتی می توانید با اجرای نکات زیر بوی بد فضای آشپزخانه تان را از بین ببرید .

شاید بوی بد و ناخوشایند آشپزخانه به دلیل سوختن غذا یا آماده سازی پخت غذایی خوشمزه باشد ؛ مانند درست پیاز داغ ، سیر داغ یا سرخ کردن مرغ و ماهی . با انجام این کارها ممکن است بویی ناخوشایند تمام فضای خانه را پر کند .

معمولا در این مواقع سریع هواکش ها را روشن می کنید یا در و پنجره ها را باز می گذارید اما با توجه به سرمای هوا ، باز کردن در و پنجره ها امکان پذیر نیست زیرا گرما و انرژی زیادی را هدر می کند . پس باید به دنبال فکر بهتری بود .

با توجه به بوی پخش شده در فضای خانه می توان از راهکارهای زیادی استفاده کرد ؛ کافی است تنها یک بار امتحان کنید .

  • بوی سوختن هر غذایی ناخوشایند و اذیت کننده است . اگر حواستان نبود و غذای خوشمزه تان سوخت و بوی نامطبوع آن تمام فضای خانه را پر کرد ، نگران نباشید . ابتدا هواکش را روشن کنید . سپس قابلمه ی پر از آبی را روی حرارت بگذارید و چند لیمو ترش خرد شده در آن بیندازید . بعد از این کار می بینید که بخار حاصل از  جوشیدن لیموترش و آب به خوبی بوی سوختگی موجود در فضای خانه را از بین می برد.
  • اگر می خواهید سبزی یا مواد اولیه را سرخ کنید که خانواده تان از استشمام بوی آن احساس خوبی ندارند ، هواکش را روشن کنید و کمی سرکه سفید در ظرفی بریزید و در کنار اجاق گاز بگذارید . با این کار می بینید که بوی سرکه سفید به خوبی بوی غذای سرخ شده را در فضای آشپزخانه خنثی می کند و هیچ بویی به مشام تان نمی رسد.
  • در یک نعلبکی ادکلن خوشبویی بریزید و یک قند درون ادکلن بیندازید تا قند با ادکلن خیس شود . بعد از آن قند را آتش بزنید و بعد از تمام شدن ادکلن قند را خاموش کنید . با این کار تمام فضای خانه معطر و خوشبو خواهد شد.
  • برای این که بوی حاصل از سرخ کردن و پخت غذا را از بین ببرید ، کمی جعفری در ظرفی بریزید و روی حرارت قرار دهید . بعد از 5 دقیقه  حرارت دیدن جعفری ، بوی نامطبوع فضای خانه از بین می رود و خانه معطر می شود .
  • وقتی غذایتان می سوزد و بوی سوختگی تمام فضای آشپزخانه تان را می گیرد ، باید پنجره ها را باز کنید تا این بو از آشپزخانه بیرون رود و به قسمت های دیگر خانه نشت نکند . سپس پارچه را نمدار کنید و برای چند دقیقه در فضای آشپزخانه تکان دهید.
  • کاسه ی آبی را روی حرارت بگذراید و چند چوب دارچین یا پودر دارچین در آب بریزید و اجازه دهید بجوشد . بعد از جوش آمدن عطر بی نظیر دارچین تمام فضای خانه را پر می کند و بوی سوختگی و سرخ کردنی را خنثی خواهد کرد. 

منبع :

چگونه بوی سوختگی غذا را از بین ببریم ؟  | خانه داری