۶ میلیون دلار برای نسخه ویژه آثار شکسپیر

منبع: ایران آرت

114

1398/10/21

20:01


انتظار می‌رود این کتاب که عنوان آن «کمدی‌ها، تاریخ و تراژدی‌ها»‌ است در حراجی ماه‌ آوریل «کریستیز» به قیمت ۴ الی ۶ میلیون دلار فروخته شود.

ایران آرت: یک کتاب نادر متعلق به سال ۱۶۲۳ میلادی که برای نخستین‌بار مجموعه‌ای از آثار «‌ویلیام شکسپیر» را در قالب یک کتاب واحد ارائه داده بود، توسط حراجی کریستیز به مزایده گذاشته می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز،‌ انتظار می‌رود این کتاب که عنوان آن «کمدی‌ها، تاریخ و تراژدی‌ها»‌ است در حراجی ماه‌ آوریل «کریستیز» به قیمت ۴ الی ۶ میلیون دلار  فروخته شود.

این اثر که بیشتر به عنوان «نخسین کتاب رحلی»‌ شناخته می‌شود یکی از شش نسخه کامل مجموعه کتاب‌های موسوم به «نخستین کتاب رحلی» است که در مجموعه‌های خصوصی نگهداری می‌شود.

این کتاب، ۳۶ نمایشنامه «شکسپیر» از جمله نمایشنامه‌هایی که پیش‌تر هرگز منتشر نشده بودند و بدون وجود این کتاب ممکن بود برای همیشه فراموش شوند را در خود جای داده است.

گفته می‌شود این کتاب توسط دوستان «شکسپیر» و پس از درگذشت او تالیف شده است.

قرار است این نسخه از مجموعه کتاب‌های «نخستین کتاب رحلی»‌،‌ پیش از آن که در حراجی کریستیز به مزایده گذاشته شود در قالب یک تور در لندن، ‌نیویورک، هنگ کنگ و پکن به نمایش گذاشته شود.

گران‌ترین نسخه  از مجموعه کتاب‌های «‌نخستین کتاب رحلی» در سال  ۲۰۰۱ و به قیمت ۶.۲ میلیون دلار فروخته شد.

«ویلیام شکسپیر» متولد سال ۱۵۶۴ بود. اولین آثار منسوب به او از سال ۱۵۹۲ به دست آمده‌اند. «شکسپیر» در طول عمر خود ۳۸ نمایشنامه در ژانرهای کمدی، تراژدی، تاریخی و... به نگارش درآورد که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به »مکبث»، «هملت»، «رویای نیمه‌شب تابستان»، «هنری پنجم»، «طوفان»، «شب دوازدهم» و «اتللو» اشاره کرد.شکسپیر» غیر از نویسندگی، در آثار نمایشی هم بازیگری می‌کرد و در سالن تئاتر «گلوب» سهامدار بود. او ۲۳ آوریل سال ۱۶۱۶ در سن ۵۲ سالگی درگذشت.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو