هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان در خصوص طرح تشکیل وزارت بازرگانی که چندی پیش در مجلس به تصویب رسیده بود توضیحاتی ارائه کرد.

وی در همین رابطه اظهار داشت: گفته می‌شود که شورای نگهبان مجدداً این مصوبه را رد کرده است، اما آخرین باری که این مصوبه به شورای نگهبان ارسال شده است مربوط به تاریخ ۲۱ مهرماه سال جاری بوده است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: در تاریخ مذکور شورای نگهبان در خصوص طرح تشکیل وزارت بازرگانی اعلام مغایرت کرده و مصوبه به را مجلس بازگرداند اما بعد از مهرماه سال ۹۸ دیگر مصوبه‌ای را اساساً در این خصوص دریافت نکرده‌ایم که بخواهیم نسبت به آن نظر مثبت یا منفی داشته باشیم.

طحان‌نظیف در همین رابطه عنوان کرد: با توجه به اینکه این مصوبه هنوز در مجلس مجدد بررسی و رفع ایراد نشده لذا قاعدتاً به شورای نگهبان نیز ارسال نشده است که ما بخواهیم در این خصوص اظهارنظر کنیم.

وی ادامه داد: طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجموع یک بار در مهرماه سال جار به شورای نگهبان آمده و شورا نیز آن را رد کرد که در همان زمان هم رسانه‌ها این خبر را منتشر کردند اما پس از آن ما مجدد دیگر مصوبه‌ای را دریافت نکردیم که بخواهیم آن را مجدد تأیید یا رد کنیم.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در خاتمه اعلام کرد که شورای نگهبان در حال حاضر در خصوص طرح مذکور منتظر بررسی و تصویب مجلس شورای اسلامی و نهایتاً ارسال این مصوبه به شورا است.