مهدی دارابی هوروش بند , مسعود جهانی هوروش بند

در سالهای اخیر، گروههای موسیقی پاپ زیادی در عرصه موسیقی کشور ظهور کرده اند که برخی از آنها با موفقیت هایی هم همراه بوده اند. یکی از این گروهای موسیقی، گروه هوروش بند است.

این گروه و اعضای آن دارای طرفداران خاص خود هستند و اغلب به دنبال بیوگرافی کامل هوروش بند هستند. در این راستا بیوگرافی مهدی دارابی هوروش بند و همینطور بیوگرافی مسعود جهانی تنظیم کننده زیاد دنبال می شود.

برخی از آهنگ های هوروش بند دارای محبوبیت بیشتری هستند. مثلا هوروش بند عاشقم کردی و یا هوروش بند خستم از جمله آنها هستند. ما در این مقاله از پارسی نو برای شما در مورد هوروش بند ویکی پدیا و آهنگ ها و چگونگی معروف شدنش مطالبی را گردآوری و منتشر کرده ایم.


در مورد گروه موسیقی هوروش بند بیشتر بدانید

تقریبا می توان گفت که هر کسی که در ایران زندگی می کند، با نام هوروش بند آشنایی دارد و شاید هم جزو مخاطبان و طرفداران آنها باشند. هوروش بَند یک گروه موسیقی ایرانی است که با سبک پاپ فعالیت دارد و در بین قشر جوان، برای خود هواداران زیادی را دست و پا کرده است.

این گروه موسیقی پاپ از دو عضو به نام‌های مهدی دارابی و مسعود جهانی تشکیل شده است. در مورد فعالیت این گروه باید بدانید که هوروش بند از بهمن ماه سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را به طور رسمی در عرصه موسیقی شروع کرده است.

اعضای گروه هوروش بند

مسعود جهانی یکی از اعضای این گروه است که در سمت تنظیم‌کننده موسیقی پاپ در گروه هوروش بند فعالیت دارد و مهدی دارابی خواننده جوان این گروه است. در حقیقت اعضای اصلی هوروش  بند متشکل از این دو نفر است.

اولین قطعه موسقی گروه هوروش بند با نام «یاد تو می‌افتم» منتشر شد و بعد از آن هم با انتشار تک آهنگ‌های مختلف موفق شدند در میان مخاطبان موسیقی جایگاه خوبی را کسب کنند.

نخستین کنسرت هوروش بند

اولین کنسرت این گروه جوان و محبوب ۲ شهریور ماه ۱۳۹۶ در جزیره کیش برپا شد و بعد از آن با اجرای ۸ سانس کنسرت در تهران خود را به عنوان یک گروه موفق به هواداران خود معرفی کردند.

آهنگ های معروف هوروش بند

از جمله قطعات و آهنگ های محبوب گروه هوروش بند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آهنگ «آخر منو به باد داد»
  • آهنگ «به کی پز می دی»
  • آهنگ «ماه دلم»
  • آهنگ «خنک شد دلت»
  • آهنگ «فاصله نه»
  • آهنگ «ماه پیشونی»

تمام قطعات و آهنگ های گروه هوروش  بند بوسیله مسیح و آرش عدل پرور (AP)، حمید فریزند و مهدی دارابی تهیه و تنظیم می شوند.

باید این را هم افزود که هوروش  بند از معدود گروه‌ها در زمینه موسیقی است که با گذشت فقط یک سال به شهرت رسیدند و البته ناگفته نماند که بیشتر کنسرت‌های این گروه با استقبال خوب مخاطبان و مردم مواجه شده ‌است.

تاسیس گروه هوروش بند و رسیدن به معروفیت

گروه موسیقی هوروش بند در سال ۱۳۹۵ با تلاش تنظیم‌کننده نامی و خوش‌ذوق کشورمان بنیانگذاری شد. مدیریت کارهای اجرایی گروه هوروش بند به عهده حمید فریزد بوده است. این گروه یک خواننده دارد و آن کسی نیست جز مهدی دارابی.

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که این گروه از چه زمانی به شهرت رسید؟ در این مورد باید بدانید که گروه هوروش بند با ترانه‌ «به یاد تو می‌افتم» به شهرت دست یافت و طرفداران زیادی را به دور خود جمع کرد. مضمون این آهنگ مشهور هوروش بند عاشقانه است و سراینده‌ این آهنگ زیبا هم آرش ای پی است.

گروه هوروش بند تا الان ۷ قطعه‌ را به شکل رسمی منتشر کرده‌ است و موفق شده است تا برای این آهنگ‌ها مجوز اداره‌ی فرهنگ و ارشاد را بگیرد؛ جالب است که تمام اشعار و ملودی‌های گروه هوروش بند را هم آرش عدل پرور و مسیح بر عهده دار بوده اند.


آهنگ جدید هوروش بند , اهنگ های جدید هوروش بند

بیوگرافی مهدی دارابی خواننده هوروش بند

مهدی دارابی تنها خواننده گروه هوروش بند است که در تاریخ ۱۷ مردادماه ۱۳۷۲ در تهران متولد شده است. این خواننده جوان اصالتا اهل کوهدشت لرستان است. او از سال ۱۳۹۵ همکاری خود را با گروه هوروش باند شروع کرد.

این را هم باید افزود که مهدی دارابی فقط خواننده هوروش بند  نیست بلکه وی ترانه‌سرا و آهنگ‌ساز هوروش باند است. در مورد سایر همکاران او در این گروه باید بدانید که او در این گروه با حمید فریزد، آرش عدل پرور، مسعود جهانی و مسیح همکار و همراه است و با همکاری هم موفق شده اند تا بیش از ۱۰ قطعه و آهنگ تولید و منتشر کنند. برخی از کارها و آهنگ های آنها از موفقیت و اقبال بیشتری برخوردار بوده اند، از جمله آهنگ‌های به آخر منو به باد، به کی پز میدی، ماه دلم، خنک شد دلت و فاصله نه را می‌توان جزء موفق‌ترین کارهای گروه هوروش بند تلقی کرد.

این را هم باید بدانید که مهدی دارابی همچنین در قالب کار ترانه‌ سرایی و آهنگسازی با خواننده‌هایی مانند محمد علیزاده، شهاب رمضان، آرش و مسیح و … همکاری کرده است.


کنسرت های هوروش بند , ترانه های هوروش بند

بیوگرافی مسعود جهانی

مسعود جهانی یکی از اعضای گروه هوروش بند است که در تاریخ ۱۰ خرداد سال ۱۳۶۶ متولد شده است. این هنرمند جوان اصالتا اهل تبریز است و در گروه هوروش باند سمت تنظیم کننده و خواننده را دارد.

از مسعود جهانی در هوروش بند بیشتر بدانید

مسعود جهانی از سن ۱۴ سالگی آموختن موسیقی را شروع کرده است. او فرزند شهید است و در سن ۱۹ سالگی و در سال ۸۵  در رشته داروسازی دانشگاه اصفهان پذیرفته شد. در این دانشگاه و همزمان با تحصیل یک گروه موسیقی تشکیل داد اما برای کار اجرا با مشکل اداره ارشاد رو به رو شد.

در همان سال ۸۵، بعد از گذراندن یکی دو ترم از رشته داروسازی، بنا به علاقه و مدت زمانی که به کار یادگیری و اجرای موسیقی اختصاص می داد، از ادامه تحصیل انصراف داد و البته ازدواج هم کرد.

مسعود جهانی و علاقه به کار آهنگسازی

این هنرمند جوان که تحصیل را نیمه کار رها کرد، مدتی بعد یعنی در سن ۲۰ سالگی دوره صدا برداری موسیقی را طی کرد. او این دوره را پیش یک شخصی هنرمند در اصفهان پیش برد. مسعود جهانی مدتی را هم با یک تنظیم کننده همکاری کرد اما این همکاری چندان طولی نکشید و کوتاه مدت بود و به این ترتیب تصمیم جدیدی را گرفت مبنی بر این که خودش کار کند و کار آهنگسازی و موسیقی را به صورت حرفه ای یاد بگیرد.

سختی های مسعود جهانی در راه یادگیری هنر و موسیقی

مسعود جهانی بنا به این که فرزند شهید است دوره سربازی از زندگی اش حذف شده است و بعد از ترک تحصیل در سال ۸۶  به تهران مهاجرت کرده است و بنا به گفته خودش در این مهاجرت با بی پولی‌ها و سختی‌های زیادی مواجه شده است.

او در این مدت و چیزی درحدود یک سال کلا خانواده‌اش را ملاقات نکرده بود و به سختی مشغول فعالیت در عرصه هنر بوده است. مسعود جهانی در این زمان، یک قطعه آهنگ برای هومن سزاوار تنظیم کرد. ظاهرا هومن سزاوار قصد داشته است تا آلبوم مجاز منتشر کند که مسعود جهانی برای او هفت یا هشت قطعه آهنگ تنظیم کرده بود و به این ترتیب مسعود جهانی در عرصه هنر کار خود را آغاز و پیش برد. او بعد از آن با رضا شیری آشنا شد و یک دوره حدود هفت سال با هم همکاری کرده اند.

مسعود جهانی و ایده ساخت گروه هوروش بند

مسعود جهانی همیشه به این امر علاقه مند بوده است که یک گروه موسیقی مختص خود را داشته باشد تا در قالب آن موفقیت هایشس را بپروراند. در زمینه بنیانگذاری گروه هوروش بند باید بدانید که، مسعود جهانی در یک اجتماع دوستانه، صدای مهدی دارابی را در قالب سنتی شنیده بود و پس از اجرای دارابی، با حمید فریزند صحبت کرده بود و پیشنهاد همکاری در قالب یک گروه را به او داده بود که حمید هم استقبال کرده بود و به این ترتیب گروه معروف هوروش بند، تاسیس شد. گفتنی است که حمید فریزند مدیر برنامه مهدی دارابی بود که الان در گروه هوروش بند، سمت مدیر برنامه هوروش بند را دارد.

به این ترتیب کار هوروش بند آغاز شد و برای اولین کار مشترک خود تلاششان را آغاز کردند. با پیگیری‌های حمید فریزند این گروه موفق شد تا قطعه‌ای به نام «یاد تو می‌ افتم» را منتشر کند که این کار به عنوان اولین کار گروه هوروش بند با اتفاقات خوبی همراه بود و توانستند با شرکت ققنوس قرارداد ببندند.

ترانه‌شناسی گروه هوروش بند

لیست ترانه های گروه هوروش بند در ادامه آمده است.

  • آهنگ یاد تو می‌افتم
  • آهنگ مجنون
  • آهنگ آخر منو به باد داد
  • آهنگ به کی پز میدی
  • آهنگ ماه دلم
  • آهنگ عاشقم
  • آهنگ خنک شد دلت
  • آهنگ فاصله نه
  • آهنگ خالیه جای تو
  • آهنگ تویی دوا
  • آهنگ مثل من باش
  • آهنگ خالیه جای تو (ورژن اصلی)
  • آهنگ لیلی بی عشق
  • آهنگ ماه پیشونی
  • آهنگ این قرارمون نبود
  • آهنگ یه اشتباه
  • آهنگ عوض کردی
  • آهنگ خستم
  • آهنگ مرا دیوانه کردی
  • آهنگ ترکم نکنیا
  • آهنگ عاشقم کردی

مهدی دارابی و اجرای تیتراژ پایانی برنامه‌ی فرمول یک

فرمول یک عنوان برنامه‌ای تلویزیونی است که این برنامه از شبکه‌ یک سیما با اجرای علی ضیا پخش می‌شود. فرمول یک از شنبه تا چهارشنبه هر هفته راس ساعت ۶:۳۰ تا ۸:۱۰ صبح پخش می‌شود. تیتراژ پایانی این برنامه پرطرفدار، با صدای گروه هوروش بند روی آنتن می‌رود. در مورد تیتراژ آخر برنامه فرمول یک، گروه هوروش بند از ترانه و ملودی آرش عدل پرور استفاده کرده است و مثل همیشه تنظیم این آهنگ بر عهده مسعود جهانی است. مهدی دارابی خواننده هوروش بند هم این قطعه را برای برنامه فرمول یک اجرا می کند.

اعضای گروه هوروش بند , هوروش بند

در مورد خبر جدایی مسعود جهانی از گروه هوروش باند / شایعه تا واقعیت!

چندی پیش مهدی دارابی در پاسخ به واکنش هواداران گروه هوروش در مورد عدم حضور مسعود جهانی در کنسرت‌های اینگونه نوشت که :

«واقعاً جای مسعود در کنسرت‌ها خالی است، دوستان عزیز هوروش بند برای نخستین بار اعلام می‌کنم که، بنا به دلایلی در حال حاضر مسعود اجازه انجام فعالیت ندارد، البته یک مدت کوتاه باید بدون مسعود به اجراها ادامه دهیم، مسعود در پشت صحنه لحظه‌ لحظه کنارمان هست، خیلی زود انشالله روی استیج به گروه ملحق می شود، این را هم می گویم که هیچ‌ کس از گروه هوروش جدا نمی شود، ما در این گروه کار را باهم آغاز کرده ایم و تا آخرش هم باهم خواهیم بود، خیلی از کسانی بوده اند که سعی کردن که هوروش را از ادامه فعالیت متوقف کنند، اما به خواست خدا موفق نشده اند.