مهراوه شریفی ‌نیا

یکی از بازیگران زن مشهور ایرانی مهراوه شریفی ‌نیا است که از خانواده ای هنرمند به عرصه سینما و تلویزیون آمده است. محمدرضا شریفی نیا پدر مهراوه است و آزیتا حاجیان هم مادر او است.

پدر و مادر مهراوه شریفی ‌نیا چند سالی است که از هم جدا شده اند. مهراوه شریفی ‌نیا و ملیکا شریفی نیا خواهر هستند و هر دو در عرصه هنر سالهاست که به صورت حرفه ای فعالیت دارند.ما در این مقاله از پارسی نو برای شما در مورد بیوگرافی کامل مهراوه شریفی ‌نیا مطالبی را گردآوری و منتشر کرده ایم. ما را تا پایان همراهی کنید.


بیوگرافی مهراوه شریفی نیا

مهراوه شریفی ‌نیا یکی از بازیگران زن مشهور ایرانی است که در خانواده ای هنرمند و در تاریخ ۲۹ فروردین سال ۱۳۶۰ در تهران به دنیا آمده است. او در عرصه سینما و تلویزیون کشورمان از سال ۱۳۶۸ تا کنون به شکل حرفه ای فعالیت دارد و در فیلم ها و سریالهای زیادی ایفای نقش کرده است. گفتنی است که مهراوه بازیگر، نویسنده و کارگردان هم هست.

ماجرای انتخاب نام مهراوه برای او

محمدرضا شریفی نیا که گفته است مدتی در محضر دکتر علی شریعتی شاگردی کرده است و ظاهرا دکتر شریعتی در نظر داشته است که نام فرزند دخترش را مهراوه بگذارد اما در آن زمان ثبت احوال اجازه ثبت چنین نامی را نمی داد و بنا به آنچه محمدرضا شریفی نیا گفته است، دکتر شریعتی به او پیشنهاد می کند اگر روزی دختر دار شدی حتما اسمش را مهراوه یعنی آمیخته به مهر بگذار. این چنین شد که نام مهراوه از دکتر شریعتی برای دختر محمدرضا شریفی نیا به یادگار مانده است.

ماجرای انتخاب نام مهراوه برای او


ازدواج مهراوه شریفی نیا

مهراوه شریفی نیا بازیگر مشهور ایرانی مجرد است و تا کنون ازدواج نکرده است. برخی از سایت ها عکس مهراوه شریفی نیا و همسرش را منتشر می کنند که در این مورد باید گفت که همه این اخبار شایعاتی بیش نیستند.

از جمله شایعات در مورد ازدواج این بازیگر، انتشار خبر ازدواج مهراوه شریفی نیا با پوریا پورسرخ است که این خبر با واکنش منفی هر دو بازیگر مواجه شد و پور سرخ در این مورد گفته است که مهراوه مانند خواهر او است.

به این ترتیب مهراوه شریفی نیا زندگی مستقل خود را دارد و به تنهایی زندگی می کند. خواهر او ملیکا هم ازدواج کرده است و در خیابان پاسدارن تهران زنندگی مستقل خود را دارد.

در مورد خانواده مهراوه شریفی نیا بیشتر بدانید

مهراوه دارای خانواده هنرمندی است. پدر و مادر مهراوه شریفی نیا از هنرمندان مطرح کشورمان هستند. پدر مهراوه شریفی نیا یکی از محبوب ترین هنرمندان کشورمان است. او محمدرضا شریفی نیا نام دارد که همه با نام و بازی این بازیگر مرد مشهور ایرانی آشنایی دارند. وی بازیگر، دستیار کارگردان و برنامه‌ ریز سینما است که در سال ۱۳۳۴ در تهران به دنیا آمده است و از سال ۱۳۷۰ تا کنون به صورت حرفه ای در عرصه سینما و تلویزیون فعالیت دارد.

پدر مهراوه شریفی نیا , مادر مهراوه شریفی نیا

مهراوه شریفی ‌نیا به همراه مادرش ، پدرش و خواهرش

مادر مهراوه شریفی نیا هم از بازیگران زن مشهور ایرانی است. البته نام اصلی او هدی بوده است که به آزیتا تغییر داده است. حاجیان در تاریخ ۲۱ دی ۱۳۳۶ در تهران به دنیا آمده است و از سال ۱۳۶۸ تا کنون در عرصه تلویزیون، سینما و تئاتر به صورت حرفه ای فعالیت دارد. مهراوه شریفی نیا شباهت عجیبی به مادرش دارد. ملیکا خواهر او هم بیشتر شبیه به پدرش است.

پدر و مادر مهراوه شریفی نیا از هم جدا شده اند و آزیتا حاجیان ازدواج دوم داشته است. نام همسر دوم آزیتا حاجیان محمد کریمی هراتی است. محمدرضا شریفی نیا بعد از جدایی ازدواج مجدد نداشته است اما مدتی خبر ازدواج محمدرضا شریفی نیا و رز رضوی در رسانه ها منتشر شد که بنا به آنچه محمدرضا شریفی نیا گفت، این خبر شایعه ای بیش نبوده است. او در این مورد گفت که در طی سفری که جمعی از هنرمندان به مکه داشته اند می بایست خانمها با فردی محرم خویش همراه باشند که رز رضوی به عقد موقت شریفی نیا درآمد و این شایعه ازدواج رز رضوی و محمدرضا شریفی نیا به این طریق شکل گرفته است.

مهراوه شریفی نیا دارای یک خواهر است. خواهر مهراوه شریفی نیا، ملیکا نام دارد. در مورد ملیکا شریفی نیا باید بدانید که متولد سال ۱۳۶۵ است و از سال ۱۳۷۰ به صورت حرفه ای و با بازی در فیلم سینمایی اوینار به عرصه هنر کشورمان وارد شده است.

برخی علایق شخصی مهراوه شریفی نیا

مهراوه شریفی نیا یک نوازنده حرفه ای پیانو است و از نظر ورزشی هم طرفدار بازی فوتبال است و به شدت هم پرسپولیسی است. او در مورد علاقه اش به تیم پرسپولیس گفته است که پرسپولیس زمان افشین قطبی را بیشتر دوست دارد ولی الان رغبت کمتری به پیگیری بازی های این تیم دارد ولی تاکید کرده است که دربی این تیم را حتما دنبال می کند.

مهراوه گفته است که من به برنامه نود و اجرای عادل فردوسی پور بسیار علاقه دارم. گفتنی است این بازیگر جوان و با اخلاق بین تیم های خارجی هم طرفدار رئال مادرید هست. او به برخی از بازیکنان فوتبال هم علاقه عجیبی دارد. از جمله او گفته است که باید یک اعتراف کم که طرفدار کاسیاس هسم، او بهترین دروازه بان دنیا است و او را خیلی دوست دارم!

او گفته است من به گل خیلی علاقه دارم و در خانه ام کلی گلدان دارم که وقتی مدتها سر پروژه ای هستم خیلی دوست دارم تا به خانه برگردم و به گلهایم رسیدگی کنم. او گفته است که آشپزی را هم بسیار دوست دارد و اینگونه اعلام کرده است که زندگی نرمال فارغ از مثلث قدرت، ثروت و شهرت را بسیار دوست داد!

در مورد علایق سیاسی خود گفته است که من آدم سیاسی نیستم و سواد سیاسی بالایی هم ندارم و از جریانات پشت پرده نه خبر دارم و نه دوست دارن خبر داشته باشم و صرفا یکبار آن هم در سال ۱۳۸۸ در انتخابات ریاست جمهوری رای داده ام.

اینستاگرام مهراوه شریفی نیا , تلگرام مهراوه شریفی نیا

تحصیلات مهراوه شریفی نیا

این بازیگر زن مشهور ایرانی از نظر تحصیلات دارای دیپلم ریاضی-فیزیک است. او دارای مدرک کارشناسی در رشته موسیقی از دانشگاه هنر تهران است.  گفتنی است که شریفی ‌نیا یک ترم در رشته کارگردانی سینما هم درس خواند اما بنا به دلایلی از ادامه تحصیل در این رشته منصرف شد.

مهراوه از جمله هنرمندان خوش ذوقی است که در عرصه نوازندگی هم فعال است. ساز تخصصی او پیانو است. وی در پروژه «شاخه گلی برای دبورا» دستیار ضیاءالدین دری بود. خواهر او هم مانند خودش علاوه بر بازیگری به نقاشی هم علاقه دارد و در این زمینه فعالیت هایی داشته است.

حواشی مهراوه شریفی نیا

مهراوه از جمله بازیگران زن مشهور ایرانی است که شاید بتوان گفت اصلا حاشیه ای ندارد و یک هنرمند به تمام معنا است. اما در جریان بازی در سریال کیمیا ضعف در گریم این بازیگر در سنین کهنسالی در این سریال باعث شد تا موج انتقاداتی به او وارد شود که بسیاری از مخاطبان این انتقادات بر او را وارد ندانسته و ایراد را بر گریمور این سریال وارد کرده بودند.

گفتنی است که مهراوه در سال ۱۳۹۴ و با بازی در سریال کیمیا به اوج شهرت رسید. این سریال ۱۱۰ قسمتی پر مخاطب در دو سال ساخته شد و گریم ضعیف این سریال بخصوص روی دوران کهن سالی مهراوه باعث شد تا مدتها دست مایه شوخی در فضای مجازی قرار بگیرد.

اما فقط گریم او در این سریال برای این بازیگر زن ایرانی حاشیه ساز نبود بلکه انتشار عکس های جنجالی و بی حجاب مهراوه شریفی نیا بعد از بازی در سریال کیمیا او را بیشتر دچار حاشیه کرد و در این خصوص میزان انتقاد مردم نسبت به او به حدی بالا گرفت که او مجبور شد تا چندین ماه شبکه اجتماعی خود را ببندد. او در مورد چگونگی منتشر شدن این عکس ها در طی یک مصاحبه گفته بود که گوشی اش هک شده و عکس ها لو رفته اند.

اینستاگرام مهراوه شریفی نیا

مهراوه شریفی نیا یکی از هنرمندان جوان و با اخلاق کشورمان است که از طریق شبکه های اجتماعی با هواداران خود در ارتباط است. از جمله مهراوخ شریفی نیا در اینستاگرام پیجی دارد که در آن از زندگی روزمره خود و از فعالیت های جدید هنری اش برای مخاطبان خود عکس ها و اخباری را منتشر می کند. پیشنهاد می کنیم به پیج اینستاگرام مهراوه شریفی نیا به آدرس mehraveee حتما بروید و این هنرمند جوان را مورد حمایت خود قرار دهید.


فیلم شناسی مهراوه شریفی نیا

فیلم های سینمایی مهراوه شریفی نیا

بازی مهراوه شریفی نیا در فیلم سینمایی دزد عروسک ها به کارگردانی محمدرضا هنرمند در سال ۱۳۶۸

بازی مهراوه شریفی نیا در فیلم سینمایی زیر پوست شهر به کارگردانی رخشان بنی اعتماد در سال ۱۳۷۸

بازی مهراوه شریفی نیا در فیلم سینمایی دختری به نام تندر به کارگردانی حمیدرضا آشتیانی پور در سال ۱۳۷۹

بازی مهراوه شریفی نیا در فیلم سینمایی به من نگاه کن به کارگردانی شهرام اسدی در سال ۱۳۷۹

مهراوه شریفی ‌نیا و پوریا پور سرخ

بازی مهراوه شریفی نیا در فیلم تلویزیونی عروس زندان به کارگردانی پرند زاهدی در سال ۱۳۸۶

بازی مهراوه شریفی نیا در فیلم تلویزیونی کابوس به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۸۷

بازی مهراوه شریفی نیا در فیلم سینمایی اخراجی ها ۲ به کارگردانی مسعود ده نمکی در سال ۱۳۸۷

بازی مهراوه شریفی نیا در فیلم تلویزیونی اگر باران ببارد به کارگردانی روح الله حجازی در سال ۱۳۸۷

بازی مهراوه شریفی نیا در فیلم سینمایی پشت در خبری نیست به کارگردانی شبنم عرفی نژاد در سال ۱۳۸۸

بازی مهراوه شریفی نیا در فیلم سینمایی یک عاشقانه ساده به کارگردانی سامان مقدم در سال ۱۳۸۹

بازی مهراوه شریفی نیا در فیلم سینمایی یک سطر واقعیت به کارگردانی علی وزیریان در سال ۱۳۸۹

بازی مهراوه شریفی نیا در فیلم سینمایی قصه ها به کارگردانی رخشان بنی اعتماد در سال ۱۳۹۰

بازی مهراوه شریفی نیا در فیلم سینمایی قصه عشق پدرم به کارگردانی محمدرضا ورزی در سال ۱۳۹۱

بازی مهراوه شریفی نیا در فیلم سینمایی پرسه در حوالی من به کارگردانی غزاله سلطانی در سال ۱۳۹۵

بازی مهراوه شریفی نیا در فیلم سینمایی درخونگاه به کارگردانی سیاوش اسعدیان در سال ۱۳۹۶

بازی مهراوه شریفی نیا در فیلم سینمایی مدیترانه به کارگردانی هادی حاجتمند در سال ۱۳۹۷

بازی مهراوه شریفی نیا در فیلم کوتاه پیاده به کارگردانی شکوفا کریمی در سال ۱۳۹۷

بازی مهراوه شریفی نیا در فیلم سینمایی گورکن به کارگردانی کاظم ملایی در سال ۱۳۹۸

سریال های مهراوه شریفی نیا

بازی مهراوه شریفی نیا در سریال تلویزیونی قافله این عمر به کارگردانی مجید بهشتی در سال ۱۳۷۱

بازی مهراوه شریفی نیا در سریال تلویزیونی امام علی به کارگردانی داوود میر باقری در سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۴

بازی مهراوه شریفی نیا در سریال تلویزیونی شبحی در تاریکی به کارگردانی محسن شاه محمدی در سال ۱۳۷۴

بازی مهراوه شریفی نیا در سریال تلویزیونی قصه های رودخانه سیاکیا به کارگردانی کمال تبریزی در سال ۱۳۷۸

بازی مهراوه شریفی نیا در سریال تلویزیونی ساعت شنی به کارگردانی بهرام بهرامیان در سال ۱۳۸۶

بازی مهراوه شریفی نیا در سریال تلویزیونی روز حسرت به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۸۷

بازی مهراوه شریفی نیا در سریال تلویزیونی آشپزباشی به کارگردانی محمدرضا هنرمند در سال ۱۳۸۸

بازی مهراوه شریفی نیا در سریال تلویزیونی قلب یخی (فصل اول) به کارگردانی محمد حسین لطیفی در سال ۱۳۸۹

بازی مهراوه شریفی نیا در سریال تلویزیونی قلب یخی (فصل دوم) به کارگردانی محمد حسین لطیفی در سال ۱۳۹۰

بازی مهراوه شریفی نیا در سریال تلویزیونی خداحافظ بچه به کارگردانی منوچهر هادی در سال ۱۳۹۱

بازی مهراوه شریفی نیا در سریال تلویزیونی کیمیا به کارگردانی جواد افشار در سال ۱۳۹۴

بازی مهراوه شریفی نیا در سریال تلویزیونی معمای شاه به کارگردانی محمدرضا ورزی در سال ۱۳۹۴

بازی مهراوه شریفی نیا در سریال تلویزیونی بر سر دو راهی به کارگردانی بهرنگ توفیقی در سال ۱۳۹۷

بازی مهراوه شریفی نیا در سریال تلویزیونی دل در شبکه نمایش خانگی به کارگردانی منوچهر هادی در سال ۱۳۹۸

جوایز و افتخارات مهراوه شریفی نیا

دریافت تندیس انجمن و دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در فیلم سینمایی پشت در خبری نیست در چهارمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در سال ۱۳۸۹

دریافت تندیس بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی برای بازی در سریال تلویزیونی خداحافظ بچه از چهاردهمین جشن دنیای تصویر در سال ۱۳۹۳

دریافت تندیس بهترین و دومین بازیگر زن تلویزیون برای بازی در سریال کیمیا از سه ستاره در سال ۱۳۹۴

دریافت جایزه بهترین بازیگر جشن حافظ در سال ۱۳۹۶

دریافت جایزه بهترین بازیگر زن برای بازی در فیلم کوتاه پیاده از جشنواره فیلم دیاموند ایتالیا در سال ۱۳۹۸

مهراوه شریفی نیا و میترا حجار

مهراوه شریفی نیا به همراه میترا حجار

مهراوه شریفی نیا به همراه حمید گودرزی

مهراوه شریفی نیا به همراه حمید گودرزی

مهراوه شریفی نیا بدون آرایش

مهراوه شریفی نیا و پدرش

سلفی مهراوه شریفی نیا