خواب چشم , چشم در خواب

دیدن چشم در خواب یکی از خواب هایی است که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد. تعبیر خواب چشم بسیار گسترده است و شما باید به صورت دقیق بدانید که چشم ها در خواب چه حالتی داشته اند.

مثلا تعبیر خواب چشم زخمی متفاوت از تعبیر خواب چشم سبز است. فردی ممکن است تعبیر خواب عفونت چشم به کارش بیاید و فردی دیگر هم تعبیر خواب کور شدن چشم دیگری مد نظرش باشد. ما در این مقاله از پارسی نو سعی کرده ایم تا به تمام این موارد از جمله تعبیر خواب آسیب دیدن چشم اشاره کنیم. ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.


تعبیر کلی چشم در خواب

آن چه در زندگی ما عزیز و گرامی است در خواب های ما به صورت چشم ظاهر می شود. اگر در خواب احساس کنید که دیدگان شما کم فروغ شده بهتر است مراقب مال و …

فرزند خویش باشید و چنان چه ببینید کور شده اید و جایی را نمی ببینید خواب شما از گمراهی خبر می دهد. ابن سیرین نوشته اگر کسی ببینید یک چشمش کور است یک نیمه از دین خود را از دست می دهد و اگر هر دو چشم او کور باشد کافر می شود. چنان چه در خواب ببینید که به چشم خود سرمه کشیده اید کاری می کنید که در نظر مردم عزیز و محترم می شوید.

اگر کسی ببیند که یک چشم اضافی دارد و منحرف می شود، به خود بینی و غرور و انحراف اخلاقی گرفتار می گردد. چنان چه در خواب ببینید یک چشم شما را کنده اند چیزی را که خیلی دوست می دارید از شما می گیرند. اگر در خواب ببینید که چشم شما سیاه شده به طوری که هیچ سفیدی ندارد و به زبان دیگر همه چشم مردمک شده نشان از تکبر و خودخواهی است یا چشم شما به دنبال چیزی می رود که تحصیل آن در مصلحت شما نیست. اگر ببینید که چشم شما سرخ شده و رگه های خونین دارد غمی برای شما می رسد و مالی از دستتان می رود.

اگر ببینید که چشم قشنگ تر از زمان بیداری را دارید با زنی انیس می شوید که خردمند و با دانش است یا صاحب فرزندانی می شوید که البته بستگی دارد به سن و سال و شرایط بیننده خواب. اگر چشمتان در خواب بزرگتر از زمان بیداری به نظر می رسید بی بند و با و سهل انگار می شوید. اگر ببینید یک چشم دارید ،سخن زشت می شنوید. اگر دیدید که چندین چشم دارید فریب دنیا را می خورید.

تعبیر کلی اما متفاوت از دیدن چشم در خواب

دیدن چشم در خواب از دیدگاه کتاب فرهنگ تفسیر رویا این گونه است :

چشم : این تصویر در رویا به چگونگی دید ما از جهان و خویشتن اشاره دارد. از تصویر چشم به شیوه‌های گوناگونی در رویا استفاده می‌شود. چشم‌ها در حالت‌های متفاوت، از قبیل چشمان تیره و با نگاهی نافذ، چشمان مایوس، چشمان درخشان، بی روح، خیره و سر انجام چشم در چشم طرف مقابل می‌توانند نماد روان یا روح باشند.

عدم ارتباط چشمی : دوری از ارتباط دوستانه و صمیمیت

از دست دادن دید سمت راست : این تصویر در رویا نشان‌دهنده آن است که آنچه در جهان خارج می‌گذرد نمی‌بیند.

از دست دادن دید سمت چپ : قادر به دیدن آنچه به راستی احساسش می‌کنید یا درباره‌اش می‌اندیشید نیستید. از نفس خود، انگیزه‌ها و رفتارتان آگاه نیستید. بصیرتی به درون خویشتن راه ندارد.


خواب زنی با چشمان نافذ

اگر در خواب زنی را با چشمان نافذ و نگاه گیرا دیدید، نشان‌دهنده بدشانسی است. هر چیزی که در روزهای بعد شروع می‌کنید به یک فاجعه تبدیل می‌شود بنابراین، بهتر است مدتی دست به کاری نزنید و آرام باشید.

تعبیر خواب چشم های سیاه

اگر شخصی که در خواب شماست، چشمانی سیاه داشت، نشانه مشکل در زندگی عشقی شماست. شریک شما سرد می‌شود و بدون دلیل خاصی شما را پس می‌زند. همچنین ممکن است درمورد مسائلی که مدت زیادی است شما را ناراحت کرده اما راجع به آن‌ها صحبت نکرده‌اید با شریک خود بحث کنید.

مراقب حرف‌های خود باشید و تا زمانی که ماجرا را نفهمیده‌اید، حالت تدافعی نگیرید. فقط در این صورت است که می‌فهمید باید چگونه رفتار کنید و چه موضعی بگیرید.

تعبیر خواب رنگ چشم

ابن سیرین می‌ گوید : تعبیر چشم آبی، «بدعت» می‌باشد.

جابر مغربی می‌ گوید : اگر ببینی چشم‌های سیاه تو آبی شده است، یـعـنـی حال و روز تو بد و دگرگون می‌شود.
ابن سیرین می‌ گوید : تعبیر چشم شهلا، فرزند می‌باشد.

تعبیر خواب چشم آبی رنگ

تعبیر خواب چشم آبی عشق، اشتیاق و روابط عاشقانه است.
تعبیر دیدن چشم آبی در خواب این خواب نشانه خاطرات خوب و نوستالژی است که شما را به گذشته های خیلی دور می برد. شما نمی توانید خاطرات گذشته و کسی که دوستش را دارید فراموش کنید و این موضوع کمی سرعت شما را برای رسیدن به موفقیت می گیرد.
دیدن خواب چشم آبی همچنین سمبل تنهایی و سختی هایی است که در زندگی تجربه کرده اید. شما باید قدرت مقابله با این احساسات عجیب را داشته باشید. احساساتی بودن بیش از حد زیاد به نفع شما نیست.

تعبیر خواب چشم های قهوه‌ای

دیدن چشمان قهوه‌ای در خواب، فریب را نشان می‌دهد. کسی که نمی‌شناسید یا کسی که او را خوب نمی‌شناسید ممکن است شما را فریب دهد تا کاری انجام دهید که برای شما خطرناک باشد.

از نزدیک شدن به افراد غریبه اجتناب کنید و اجازه ندهید به زندگی شخصی شما نزدیک شوند. با این کار می‌توانید در برابر آن‌ها و کارهایی که انجام می‌دهند از خودتان مراقبت کنید.

تعبیر خواب چشم های خاکستری

اگر چشمانی که در خواب دیدید خاکستری بودند، ممکن است از شما سوء استفاده شود. مراقب افرادی که در اطراف‌تان هستند باشید و به هر کسی که می‌بینید اعتماد نکنید. ممکن است این فرد فقط بخواهد اطلاعاتی در مورد شما به دست بیاورد و بعدها علیه خود شما از آن‌ها استفاده کند.

از موقعیت‌های مشکوک نیز دوری کنید زیرا اگر چیزی به چشم‌ تان خوب نیاید، احتمالا برای‌ تان خوب نیست!


تعبیر خواب چشم سبز رنگ

تعبیر خواب چشم سبز حسادت، آشفتگی در عشق و روابط جنسی نامشروع است.
دیدن خواب چشم سبز رنگ نشانه این است که شریک زندگی تان با شما صادق نیست و به شما خیانت می کند. گاهی دروغ هایی که همسرتان می گوید به این دلیل است که نمی خواهد به شما آسیب برساند اما اگر از دروغ های او آگاه شوید ممکن است در آینده برای شما بسیار نا امید کننده باشد.

تعبیر خواب چشم و معبرانی دیگر

محمد بن سیرین گوید : چشم به خواب دیدن مرد بینایی است که راه هدایت برای او مشخص است. چشم شهلا، فرزند است و هر دو چشم دو فرزند است.

حضرت امام جعفر صادق فرماید :
چشم در خواب، بر هفت وجه است.
روشنائی.
دین مبتنی بر هدایت و درستی
اسلام
فرزند
مال
علم
زیادتی در دین و مال

تعبیر خواب درد چشم و نابینا شدن

ابن سیرین: اگر بیند که نابینا شده، دلیل که از راه هدی گم شده بود یا فرزند وی بمیرد. اگر بیند که یک چشمش کور شد، دلیل که یک نیمه دین او رفته یا گناهی بزرگ کرده باشد به یک دست یا به یک پای یا به یک اندام دیگر یا مصیبتی به وی رسد.

لوک اویتنهاو : نداشتن چشم: ایدهای برباد رفته

ابن سیرین : اگر بیند که چشم وی درد می‌کرد و کسی او را دارو می‌کرد، دلیل است که وی را راه نماید به حق
اگر دید مرده از درد چشم می‌نالید، دلیل که غیبت مردم باشد.
آنلی بیتون : اگر خواب ببینید یکی از چشمان خود را از دست می‌دهید یا چشمهای شما درد می‌کند، نشانه آن است که سختی و دردسر در انتظار شماست.

تعبیر خواب چشم کور

تعبیر خواب چشم کور و یا نابینا شدن آن است که شما نمی توانید مسائل و مشکلات اطرافتان را کنترل کنید. شما از اتفاقات اطرافتان خبر ندارید و ممکن است به دلیل این نا آگاهی آسیب شدیدی ببینید. حتی نمی توانید درک کنید که چه کسی شما را دوست دارد. سعی کنید نگاه دقیق تری به محیط اطراف داشته باشید و فرصت های زندگی را از دست ندهید.

محمد بن سیرین گوید : اگر کسی در خواب ببیند که کور شده ، تعبیرش آنست که از راه راست منحرف شده و یا فرزندش خواهد مرد
اگر کسی در خواب ببیند که یک چشمش کور شده است تعبیرش آنست که گناهی بزرگ کرده است.


تعبیر خواب چشم ضعیف

تعبیر خواب چشم ضعیف

لوک اویتنهاو : چشم کم سو: ضرر و زیان از هر نظر

چشمان چپ : باعث تحقیر شدن خود

جابر مغربی می‌ گوید : اگر ببینی یک چشم تو دچار آسیب شده است، یـعـنـی فرزندانت دچار آسیب می‌شوند.
اگر ببینی هر دو چشم تو طوری ورم کرده است که نمی‌ توانی آن‌ها باز کنی، یـعـنـی با مرد مخالفی ارتباط و مصاحبت برقرار می‌کنی.
اگر ببینی از چشم تو خون می‌ریزد، یـعـنـی به خاطر فرزندت دچار غم و ناراحتی می‌شوی، یا در مال و اموال تو کم و کسری و ضرر و زیان به وجود می‌آید.

ابن سیرین می‌ گوید : اگر ببینی چشم تو دچار ضعف شده است، یـعـنـی دختر یا زن تو از دنیا می‌رود.

ابراهیم کرمانی می‌ گوید : اگر ببینی قدرت دید تو کم شده است، یـعـنـی در ظاهر و باطن انسان دورو و منافقی خواهی بود.

جابر نیز می‌ گوید : یـعـنـی در بندگی و طاعت خدا دچار ضعف و اشکالی می‌شوی .

ابن سیرین می‌ گوید : اگر ببینی چشم‌ هایت طوری سبل [نوعی بیماری چشم] گرفته است که فوق العاده به سختی می‌بینی، یـعـنـی به اندازۀ ضعف بینایی، دین و ایمان تو دچار عیب و نقص و اشکال می‌شود (مخصوصاً اگر رنگ چشم‌های تو در خوابی که دیده‌ای سیاه باشند)، یا اگر ببینی چشم‌های تو آبی می‌باشد و دچار سبل شده است، یـعـنـی در راه «بدعت» خواهی ماند، یا چنانچه ببینی چشم‌ های تو شهلا می‌باشد و دچار سبل شده است، یـعـنـی فرزندت بیمار می‌شود یا از تو جدا خواهد شد.
اگر ببینی کسی پردۀ سبل را از چشم تو برداشته است و چشم‌ هایت بهبود پیدا کرده است، یـعـنـی توسط فرد عالمی توبه می‌کنی و آن عالم تو را به راه دین و ایمان می‌آورد و پارسا و پرهیزکار می‌شوی.

ولی بعضی از تعبیرگران گفته‌ اند : بیماری فرزندت بهبود پیدا می‌کند یا اگر در غربت باشد به سلامتی برمی‌گردد (تعبیرهای مختلف).

ابن سیرین می‌ گوید : اگر ببینی چشم‌درد داری و کسی تو را درمان می‌کند، یـعـنـی آن شخص تو را به راه درست و حق راهنمایی می‌کند.

تعبیر خواب درآمدن چشم

اسماعیل بن اشعث می‌ گوید : اگر ببینی چشم تو در کف دستت قرار گرفته است، یـعـنـی مال و اموال به دست می‌آوری.

جابر مغربی می‌ گوید : اگر ببینی هر دو چشم تو کنده شده است، یـعـنـی از دین و شریعت بی‌بهره می‌شوی .

ابراهیم کرمانی می‌ گوید : اگر ببینی کسی چشم تو را درآورده، یـعـنـی چیزهایی مثل زن و فرزند و خانه و باغ و… که روشنی چشم تو می‌باشند و مورد علاقه‌ات هستند را از دست می‌دهی، بطوریکه دیگر آن‌ها را نخواهی دید.

جابر مغربی می‌ گوید : اگر ببینی کسی دست دراز کرده و یک چشم تو را کنده است، یـعـنـی فرزندت را به گمراهی می‌کشد.

تعبیر خواب آرایش چشم

ابراهیم کرمانی گوید : اگر بیند در چشم سرمه کشید، دلیل که صلاح دین جوید اگر بیند که از سرمه مقصودش زینت و آرایش است، دلیل که خویشتن را با امانت و دیندار به مردمان نماید تا عزیز گردد.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید : ریمل در واقع همان سرمه است و تعبیر سرمه را دارد. اگر در خواب ببینید که به چشم ریمل کشیده‌اید کاری می‌کنید که به ظاهر خوب است اما به نیت خوب نیست. اگر مردی ببیند که ریمل می‌مالد خوب نیست و اگر زنی ببیند ریمل می‌مالد و به نیت روشنایی چشم باشد نیکو است و به نیت آرایش غم و اندوه است. نوشته‌اند که چشم در خواب دین است و سرمه روشنایی چشم است. برخی از معبران آن را مال و خواسته دانسته‌اند و معتقدند کسی که ریمل یا سرمه می‌ مالد به مال و نعمت می‌رسد.

محمد بن سیرین گوید : سرمه به خواب مال بود. اگر بیند که سرمه در چشم کشید و مقصود از آن روشنائی به چشم بود، دلیل کند که صلاح دین جوید. اگر مقصود از آن آرایش و زینت بود، دلیل است که خود را به دینداری در میان مردم مشهور گرداند، تا او را مدح و ثنا و ستایش گویند.


تعبیر خواب چشم های خونی و خون گرفته

دیدن چشمان خون گرفته در خواب نیز می‌تواند برای‌ تان بدشانسی بیاورد. ممکن است همه چیز برای مدتی بد پیش برود و شما نتوانید تعادل را در زندگی حفظ کنید. زندگی‌تان زیر و رو می‌شود و نمی‌توانید تمام قسمت‌ های آن را جمع کنید.

قبل از این‌ که تسلیم شوید، به دنبال راه حلی برای بدشانسی باشید یا این‌که مدتی کنار بکشید و آرام باشید تا این دوران بگذرد.

دیدن مرد یک چشم در خواب

اگر مردی را در خواب دیدید که فقط یک چشم داشت، با دوران پر از چالشی در زندگی روبه‌رو خواهید شد که نا امیدی‌های زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

این دوره از زندگی ضرورتا خیلی هم بد نیست البته اگر به درستی از آن استفاده کنید. سعی کنید تا می‌تواند از آن یاد بگیرید و وقت خود را صرف شکایت از بخت خود نکنید.

تعبیر خواب چشم بستن

آنلی بیتون می‌ گوید : اگر زنی خواب ببیند چشمانش بسته است ، تعبیرش آن است که گرداگرد او را حوادثی فرا خواهد گرفت که موجب تشویش خاطر و نگرانی او می شود.
اگر خواب ببینید برای دیگران چشم بندی می کنید ، تعبیرش آن است که در موقعیتی قرار خواهید گرفت که برای رهایی از آن موقعیت باید تمام نیرو و تحرک خود را به کار بگیرید.

جابر مغربی گوید : اگر کسی خواب بیند کسی چشم او را بسته است تعبیرش آنست که از سمت فرزندش به او ضرری خواهد رسید و یا اینکه مرتکب گناهی شده است

تعبیر خواب داشتن چشمان بسیار

اگر کسی را در خواب دیدید که زیباترین چشمانی که تا کنون دیده‌اید را داشت، از فردی که به شما نزدیک است نا امید خواهید شد. این فرد می‌تواند شریک، عضو خانواده یا شخص نزدیک دیگری باشد که ممکن است به شما خیانت کند و احساس بدی به شما ‌بدهد.

ابراهیم کرمانی : اگر بیند که بر تن او چشم بسیار است و همه چیزها را به کمال می‌دید، دلیل بر زیادتی صلاح وی در دین و به جای آوردن سنت و فرائض شریعت بود

جابر مغربی : اگر دید در پیشانی چشمهای بسیار داشت، همین دلیل کند، که او را مصالح خود پنداری تمام است.

تعبیر خواب چشم های درشت

دیدن چشمان بزرگ در خواب، نشانه ثروت و دارایی است. همه چیزهای مربوط به اقتصاد طبق برنامه پیش می‌رود و شما به این دلیل بسیار راضی و خوشحال خواهید بود.

این زمان، زمان خوبی برای سرمایه‌ گذاری پولی در پروژه‌ های جدید است. هر ریالی را که سرمایه‌گذاری می‌کنید، مقدار بیشتری به شما بازمی‌گردد. فقط مراقب باشید گزینه‌های سرمایه گذاری خود را به درستی بررسی کنید.


تعبیر خواب چشم زخمی

جابر مغربی گوید : اگر بیند هر دو چشم او آماسیده بود چنانکه چشم باز نمی‌توانست کرد، دلیل که با مردی مخالف صحبت کند. اگر نور چشم را ضعیف بیند، دلیل که از دین شریعت بی بهره شود
اگر بیند یک چشم او را آفت رسید، دلیل که فرزندان او را افت رسد.

تعبیر خواب چشم خونی

جابر مغربی : اگر بیند از چشم او خون همی ریخت، دلیل که به جهت فرزند، غمی به وی رسد، یا نقصان مال او شود.

تعبیر دیدن فردی با چشمان چپ در خواب

دیدن فردی با چشمان چپ در خواب نشانه خوش‌شانسی است. این دوره بهترین دوران برای انجام کار و چیزهایی که دوست دارید است زیرا هر کاری که شروع می‌کنید، انتهایی خوش خواهد داشت. سعی کنید تمام پروژه‌های قبلی خود را تمام کنید و حتی کار روی پروژه‌های جدید را شروع کنید زیرا این دوره خوش‌شانسی، در بهترین حالت خود است.

این خواب، نشانه خوش‌ شانسی در زندگی شخصی نیز هست. اگر هنوز هم آن فرد خاص را ملاقات نکرده‌اید، این دوره، از نظر روابط عاطفی، کمی فعال‌تر است. در میان افراد عالی که ملاقات می‌کنید، شخصی کاملا مناسب شما وجود دارد. بنابراین وقت خود را هدر ندهید و تحقیق را شروع کنید.

تعبیر خواب چشم های روشن

چشمان روشن در زندگی واقعی زیبا هستند و این ویژگی مثبت را در خواب نیز دارند. چشمان روشن نماد فرشته‌ نگهبان که در زندگی دارید هستند. این فرد، مربی و مشاور شما در همه موارد است و شما بسیار قدردان او هستید.

اگر فردی این چنینی در زندگی ندارید، این خواب می‌تواند نشانه این باشد که فردی را پیدا می‌کنید که کاملا این‌گونه است.

تعبیر خواب چشم پزشک

آنلی بیتون می‌گوید : اگر خواب ببینید با چشم پزشکی مشورت می کنید ، تعبیرش آن است که از پیشرفت در زندگی باز خواهید ماند ، زیرا از وسایل نامطمئنی برای رسیدن به مقصود استفاده می کنید.

تعبیر خواب چشمک زدن

لوک اویتنهاو می گوید : تعبیر خواب چشمک زدن به دست آوردن سود زیاد است .

تعبیر خواب یک چشم

آنلی بیتون می‌ گوید : دیدن یک چشم در خواب، علامت آن است که از دسیسه ای پنهانی که برای غارت شادمانی و ثروت شما چیده شده است آگاه خواهید شد.
اگر در خواب، تنها یک چشم ببینید، نشانه آن است که دشمنان در جستجوی فرصتی برای لطمه زدن به شما هستند.
اگر در خواب مردی یک چشم ببینید، نشانه آن است که به دامی گرفتار خواهید شد، در آن هنگام هر چیز دیگری در نظرتان بی اهمیت جلوه می‌کند.
اگر در خواب موجودات یک چشمی ببینید، بیانگر آن است که نقشه‌هایی بر علیه شما کشیده شده است.

لیلا برایت می‌ گوید : اگر خواب ببینید که یک چشم دارید، به این معنا است که دچار مشکلات فراوانی خواهید شد.

جابر مغربی : اگر بیند در میان روی او یک چشم است، دلیل که بر زیان او سخن ناسزا رود در باب دین.
اگر کسی دید بر پیشانی یک چشم داشت، دلیل که به کار کدخدایی خود پندار شود

تعبیر خواب سه چشم

مطیعی تهرانی : داشتن چشم اضافی دلبستگی است به دنیا و مال دنیا که پسندیده نیست.